کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور؛

چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین استانها در راستای تحقق رویکرد محرومیت زدایی و خدمت رسانی است

9 مهر 1399 ساعت 9:16

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در مجمع عالی بسیج عشایر استان، چهارمحال و بختیاری را یکی از بهترین استانها در راستای تحقق رویکرد محرومیت زدایی و خدمت رسانی دانست.


به گزارش جهانبین نیوز؛  سرهنگ سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در جمع عشایر غیور استان چهارمحال و بختیاری در مجمع عالی بسیج عشایری استان که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان و عشایر غیور استان برگزار شد گفت: پشتیبانی عشایر از نظام، انقلاب و اسلام مانند همان سال ۵۷ و دوران پیروزی انقلاب و حمایت از امام خمینی ره می باشد.

وی با بیان اینکه محور معیشت عشایر بر پایه دام است تاکید کرد: متاسفانه هزینه های بالا و سرسام آور نگهداری و پرورش دام باعث شده این امرار معاش برای عشایر مقرون به صرفه نباشد.

سعیدی از ارائه طرحی با عنوان افزایش بهره وری تولید دام سبک عشایر خبر داد و گفت: شروع این طرح با محور آموزش به عشایر خواهد بود و به زودی در کل کشور برای اجرای این طرح به میدان خواهیم آمد.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور با اشاره به مشکلات افزایش تولید دام عشایر گفت: یکی از این مشکلات کمبود و گرانی دارو است که انتظار می رود مسئولان داستانی و کشوری پیگیر حل این معضل باشند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان عشایر از اجرای طرح توانمندی و اشتغال زنان عشایر در حوزه پشم و کرک دام عشایر که ظرفیت خوبی دارد و متاسفانه مغفول مانده است خبر داد و گفت: مطالعات این طرح در حال انجام است و بعد از تحقیقات لازم در کلیه مناطق عشایری کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به فرمان صریح مقام معظم رهبری در خصوص صدور جواز خاص برای عشایر تصریح کرد: با توجه به اینکه سلاح جزء لاینفک زندگی عشایر است و  تعامل با نیروهای مسلح مشکل سلاح عشایر حل، و شاهد کاهش قیمت فشنگ و مهمات عشایر هستیم.

سعیدی با اشاره به کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور گفت: برای اولین بار این کنگره با سه رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی و وحدت اقوام برگزار می شود.

وی چهارمحال و بختیاری را یکی از بهترین استانها در راستای تحقق رویکرد محرومیت زدایی و خدمت رسانی دانست.

سعیدی به پویش میز خدمت اشاره کرد و گفت: مسئولان استان با پیوستن به این پویش میز خدمت خود را در مناطق عشایری برده و با اقداماتی جهادی، انقلابی و عملیاتی مشکلات این قشر عزیز را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 45658

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45658/چهارمحال-بختیاری-یکی-بهترین-استانها-راستای-تحقق-رویکرد-محرومیت-زدایی-خدمت-رسانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir