کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح مناسب‌سازی محیطی ویژه تردد معلولان در شهرکرد اجرا شود

8 مهر 1399 ساعت 13:37

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد با اشاره به مناسب‌سازی محیطی ویژه تردد معلولان گفت: می‌طلبد در ابتدا به صورت پایلوت طرح مناسب‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه معلولان و جانبازان در شهرکرد اجرا شود.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ مرجان دادایی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد در جلسه مناسب‌سازی معابر اظهارداشت: حقوق معلولان یکی از مباحث حقوق شهروندی است بنابراین باید شرایطی فراهم گردد تا زمینه حضور پررنگ معلولان و جانبازان در جامعه و بهره‌مندی از فرصت برابر از خدمات و تسهیلات ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان میسر شود بر همین اساس مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر برای دسترسی آسان معلولان و جانبازان امری ضروری است.

وی افزود: مناسب‌سازی محیط‌های شهری و عمومی علاوه بر بهره‌مندی معلولان و جانبازان می‌تواند برای سالمندان و زنان باردار و افرادی که دارای شرایط خاص و مجبور به استفاده از وسایل توانبخشی هستند، نیز مثمر ثمر باشد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی دستگاه‌های حمل و نقل عمومی بیان کرد: می‌طلبد به صورت پایلوت تعدادی از اتوبوس‌ها را برای معلولان و افرادی با شرایط خاص تجهیز و در صورت دریافت پاسخ مطلوب از این طرح نسبت به آماده‌سازی سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

سید عزیزالله هاشمی مسئول امور جانبازان و ایثارگران در شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: مناسب‌سازی به معنای ایجاد امکان آسان دسترسی به محیط‌های فیزیکی برای تمامی افراد بدون نیاز به کمک و با حفظ استقلال فردی است.

وی افزود: پیاده‌روها، پل‌های ارتباطی بین پیاده‌رو و سواره‌رو، رمپ‌های ورود به ساختمان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، پارکینگ مناسب خودرو معلولین، تلفن و صندوق پست، سرویس بهداشتی و پله‌های مناسب، دسترسی به سالن اجتماعات و نصب آسانسور برخی از اقدامات ضروری برای مناسب‌سازی است.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 45649

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45649/طرح-مناسب-سازی-محیطی-ویژه-تردد-معلولان-شهرکرد-اجرا-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir