۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۵۶۴۸

30 درصد خدمات شهرداری شهرکرد به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: ارائه تمام خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی نیازمند ایجاد زیرساخت و فرهنگ‌سازی مداوم می‌باشد.
30 درصد خدمات شهرداری شهرکرد به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز ؛ عباس بیگی سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد  با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، اظهارداشت: استقبال شهروندان از خدمات الکترونیکی نسبتآً خوب برآورد می‌شود اما باز هم باید این فرهنگ سازی انجام تا همه مردم جهت صرفه‌جویی در وقت و هزینه از خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت عوارضات افزود: پرداخت عوارض نوسازی به صورت آنلاین حدود یک ماه است که در شهرداری پیاده‌سازی شده و نیاز به فرهنگ‌سازی مداوم دارد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه اعتبارات سازمان فاوا در سال جاری حدود بیست میلیارد ریال می‌باشد، بیان کرد: حدود ۱۰ میلیارد ریال برای پشتیبانی سامانه‌های شهرسازی، آمار، اتوماسیون اداری، عوارض خودرو، مالی، درآمد، سرویس ایمیل، سرویس پیامک، پشتیبانی شبکه‌های وایرلس و شبکه داخلی شهرداری مرکزی، مناطق، نواحی، سازمان‌ها و سایر ادارات وابسته شامل موتوری، کارخانه آسفالت و انبار می‌باشد.

بیگی ادامه داد: همچنین 5 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات اکتیو و پسیو شامل کامپیوتر و متعلقات، پرینتر، کابل وسوییچ و 5 میلیارد ریال برای توسعه نرم افزاری نیاز است.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های سازمان فاوا به علت کمبود اعتبارات محدود می‌باشد، گفت: پورتال شهرداری و سازمان‌های وابسته، سامانه احراز هویت مرکزی و SSO وسوپر اپلیکیشن شهرداری و توسعه سرویس‌های خدمات الکترونیک در حال حاضر از مهم‌ترین پروژه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان فاوا شهردای شهرکرد با بیان اینکه در راستای برون‌سپاری بخشی از وظایف شهرداری رایزنی‌هایی انجام شده است، تصریح کرد: برخی از خدمات شهرداری نظیر عوارض خودرو، نوسازی، کسب و پیشه، گواهی‌های استعلام و نقل و انتقال، ثبت درخواست شهرسازی به دلیل فراهم شدن زیرساخت‌های لازم قابل برون سپاری می‌باشد ولی به دلایلی از جمله مباحث قانونی انجام نشده است و سازمان در حال رایزنی برای حل این مشکل می‌باشد.

بیگی افزود: چشم‌انداز سازمان، استفاده فناوری اطلاعات برای چابک‌سازی و ارائه خدمات به صورت 24 ساعته در تمامی حوزه‌های شهرداری و نیل به اهداف شهر هوشمند می‌باشد که این امر مستلزم ایجاد و توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم افزاری و ارتباطی امن است که در صورت تحقق این زیرساخت‌ها می‌توان در یک برنامه ۵ ساله به این اهداف دست پیدا نمود‌.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۴۴:۰۴

29 Sep 2020