۰
plusresetminus
عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهرکرد گفت: سالانه با حدود دو میلیون و پانصد هزار مترمکعب بیلان منفی آب شرب در شهرکرد مواجه هستیم.
بیلان منفی سالانه حدود دومیلیون و 500 هزارمتر مکعب آب در شهرکرد/ مشکلات آبی نباید قومیتی شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرهاد رئیسی در دویست و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر ضمن تبریک هفتم مهرماه روز آتش‌نشان و ایمنی اظهارداشت: می‌طلبد که مسئولان نسبت به بروزرسانی اطلاعات و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا در مواقع ضروری این سازمان بتواند جهت خدمات رسانی به مردم از روش‌هایی نوین استفاده کند.

وی افزود: در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش مردم نیز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به کمک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیاید و این سازمان به سمت و سوی حرکت کند که بتواند درآمدهای پایدار برای خود تعریف کند تا بتواند خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه طی چند سال گذشته در زمینه پسماند سلیقه‌ای و جزیره‌ای عمل شده است، خاطرنشان کرد: طرح جامع پسماند در شهرکرد باید تهیه و بودجه نویسی در سازمان مدیریت پسماند در پایان سال مالی به مدیریت خود سازمان صورت گیرد.

رئیسی با بیان اینکه مسئله آب دغدغه همه مردم استان است، گفت: انتقال آب به همه شهرها و روستاها حق طبیعی مردم است و متولیان تامین آب در استان معلوم هستند که باید نسبت به این موضوع یک نگاه عادلانه و همه سو نگر داشته و در تصمیماتشان بر مبنای تخصصی تصمیم‌گیری کنند همچنین دستگاه‌های تخصصی انتقال آب حواسشان باشد چراکه ما همین الان در شهرکرد با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و هر تصمیمی گرفته می‌شود باید مشکل شهرکرد هم لحاظ شود .

وی با بیان اینکه میانگین آبدهی هر حلقه چاه از ۳۳ حلقه چاه آبی فعال در شهرکرد حدود ۱۳ لیتر بر ثانیه است و حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد آب شرب شهرکرد نیز از طریق آب کوهرنگ تامین می‌شود، ادامه داد: مشکلات آبی نباید به صورت قومیتی و با دخالت‌های بی‌جا مواجه شود چراکه موجب ایجاد تفرقه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: انتقال آب به همه شهرها و روستاها ازطریق پروژه آب بن - بروجن انجام شود و همدل و همراه برای اجرای این پروژه گام برداریم.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: آتش‌نشانی یکی ازشغل‌های پرخطر است که می‌طلبد مسئولان در راستای رفع مشکلات این افراد تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

وی با بیان اینکه تحول در سازمان مدیریت پسماند را به فال نیک می‌گیریم گفت: اقدامات در این سازمان باید به صورت علمی و تخصصی پیگیری و تجهیزات لازم برای آن تهیه شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به کمبود آب در شهرکرد افزود: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید دغدغه رفع مشکلات آبی همه مردم در حوزه انتخابیه خود را مدنظر قرار دهد.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با کمبود نیروی شدید مواجه است که اگر حادثه‌ای در چند نقطه شهر رخ دهد با مشکل نیرو و تجهیزات مواجه خواهند شد.

حیدری با اشاره به مشکلات سازمان مدیریت پسماند بیان کرد: تامین نیروی انسانی برای این سازمان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از شهرهای همجوار افراد زیادی در شهرکرد ساکن هستند، تصریح کرد: در حال حاضر یک پروژه اختلاف اندازی در حال شکل‌گیری است اما نباید اجازه دهیم این پروژه عملیاتی شود و با تصمیمات درست مشکل کمبود آب رفع شود.

حیدری بیان کرد: ناحیه غرب شهرکرد و منظریه درحال حاضر با مشکل شدید آب مواجه هستند که باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل رفع شود.

امامقلی بلالی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد گفت: کمبود نیرو یکی از عمده‌ترین مشکلات سازمان آتش‌نشانی است که توجه به رفع این مشکل امری ضروری است.

بلالی با بیان اینکه امروز تنها مسئله آب مطرح نیست بلکه برخی‌ها به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، ادامه داد: مسئولان به همراه مردم باید همگام شوند تا بتوانند مشکلات شهر را برطرف کنند.

حمید فتح‌اللهی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه متوسط ورودی آب کوهرنگ به شهرکرد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد که برخی مواقع اگر در طول مسیر برداشتی نشود تا ۳۰۰ لیتر هم می‌رسد، گفت: مصرف سرانه آب در کشور بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در شبانه‌روز است که بر این اساس شهرکرد حدود ۱۹ میلیون مترمکعب آب در سال نیاز دارد که از این مجموع تنها حدود ۶ میلیون مترمکعب آن از آب کوهرنگ تامین می‌شود و مابقی وابسته به آبخوان دشت شهرکرد است که از طریق چاه تامین می‌گردد.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: متاسفانه دشت شهرکرد هم طی سال‌های اخیر دارای بیلان منفی بوده و سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از آبدهی چاه‌ها کاسته می‌شود بر این اساس شهرکرد سالیانه با کاهش ۲ میلیون مترمکعب آب شرب مواجه است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی گفت: براساس آمار سالانه بین ۳ تا ۵ هزار نفر هم به جمعیت شهر اضافه می‌شود که حدد۵۰۰ هزار مترمکعب آب نیاز دارند و با احتساب ۲ میلیون متر مکعب آب، سالانه با دومیلیون و پانصد هزار مترمکعب بیلان منفی برای تامین آب شرب شهرکرد مواجه هستیم.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی و بودجه برای سازمان مدیریت پسماند در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: پسماند در برنامه ۵ ساله یکی از اولویت‌های شهرداری است.

وی با اشاره به پایان قرارداد شرکت خدمات شهری در نیمه مهرماه سال جاری افزود: فراخوان جذب شرکت جدید انجام شده اما در صورت عدم استقبال، شهرداری آمادگی دارد تا با ماشین‌آلات خود خدمات لازم را ارائه دهد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در مسئله آب دفاع همه جانبه و کارشناسی در اولویت قرار دارد، بیان کرد: همه مردم در راستای دفاع از حق آبه شهر به دور از. هرگونه قومیت‌گرایی همدل و با وحدت دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۵۰:۴۸

28 Sep 2020