کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در برنامه بازدید از شورای اسلامی شهر کیان مطرح شد؛

باند بازی ، تورم و گرانی مملکت را در جنگ تمام عیار گذاشته است

5 مهر 1399 ساعت 13:02

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان جنگ دشمن مشخص بود اما در حال حاضر با یک جبهه نامشخص روبرو بوده و مسائل مختلف از قبیل کم کاری،تبلیغاتی عمل کردن ، باند بازی و فشار و تورم،گرانی ... مملکت را در جنگ تمام عیار گذاشته بر همین اساس شوراهای اسلامی باید نمونه بارز مردم سالاری در این بین باشند.


به گزارش   جهانبین نیوز ؛ فرهاد رئیسی دهکردی  رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری امروز در برنامه بازدید از شورای اسلامی شهر کیان با اشاره به عوامل موفقیت هر شورا گفت:  قطعاً عامل موفقیت شوراهای اسلامی تعامل و ارتباط دوسویه انها با شهردار و سازمان ها و ادارات است .

وی افزود شوراهای اسلامی با عنایت به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس باید هماهنگی لازم با دستگاه های مربوطه جهت فضاسازی شهری را انجام دهند چرا که تکریم از شهید و شهادت شکل گیرد.

رئیسی دهکردی با اشاره به موضع مشخص جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس در قدیم گفت:  امروز نیز مردم در شرایط سختی هستند چراکه در زمان جنگ دشمن مشخص بود اما در حال حاضر با یک جبهه نامشخص روبرو بوده و مسائل مختلف از قبیل کم کاری،تبلیغاتی عمل کردن  ، باند بازی و فشار و تورم،گرانی  ... مملکت را در جنگ تمام عیار گذاشته بر همین اساس شوراهای اسلامی باید نمونه بارز مردم سالاری در این بین باشند.

وی با اشاره به موقعیت و نزدیکی شهر کیان با مرکز استان گفت: ارزش افزوده در شهر کیان با شهرکرد باید برابری کند و سرریز شهر شهرکرد به سمت شهر کیان روانه گردد لذا شوراهای اسلامی نباید سلیقه ای عمل و به رشد شهر کمک نمایند و زمینه های جذب سرمایه گذار را فراهم نموده همچنین از ساخت و سازهای بدون اساس جلوگیری و یک گذر فرهنگی در شهر تعریف شود .

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود : شوراهای اسلامی نباید در همه امور دخالت نمایند و اصل اول و اساسی حاکم در شهرداری قانون است  و شوراهای اسلامی باید به شهرداران طرح ارائه نمایند چرا که شوراهای اسلامی باید اقتدارمندانه بوده و شورای شهرداری نباشند که در این راستا جنس کار شوراهای اسلامی مهم است و در سبک و سیاق زندگی مردم تاثیرگذار است.

برای احیا بافت فرسوده در شهر کیان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است

محمد علی طاهری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری  در برنامه بازدید از شورای اسلامی شهر کیان گفت : وجود نیروهای متخصص در حوزه مسائل شهری ، شهرسازی و مدیریت جامع شهری از عوامل موفقیت شهرداری شهر کیان است .

طاهری افزود:  اعتباراتی از سوی سازمان شهرداری های کشور  در خصوص گسترش  طرح های سرمایه گذاری، احیا بافت فرسوده و بازافرینی شهری با تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده. همچنبن  از محل اعتبارات ماده 58 قانون الحاق 2 ، بیست درصد  مالیات ارزش افزوده در اختیار شهرداری می باشد  که بین شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت توزیع شد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اذعان داشت : شوراهای اسلامی باید برنامه های بلند  5 ساله  را تهیه و تدوین نمایند چرا که پس از تصویب این برنامه در  شورای شهر  به تصویب نهایی استاندار رسیده  و این فرصت مناسبی برای جلوگیری از اعمال سلیقه ها است.

وی در پایان با اشاره به مسائل مالی شهرداری ها گفت: شهرداری ها موظفند  گزارش حسابرسی سال  98   شهرداری را  تا پایان شهریور ماه  به کارگروه حسابداری استان تسلیم کنند.

تخصص مداری و خارج شدن شوراهای اسلامی از سنتی گرایی از ضروریات است

آرش محمدی رئیس شورای  اسلامی شهرستان  شهرکرد در برنامه بازدید از شورای اسلامی شهر کیان گفت: شورای شهرستان بنا بر وظیفه ذاتی خود بمنظور سرکشی و بازدید از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها اقدام نموده لذا شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز چنانچه از سوی مسئولین دیگری بازدیدی از آن شورا صورت می گیرد باید با شورای شهرستان هماهنگ کنند.

محمدی  با اشاره به ورود افراد متخصص در شوراهای اسلامی گفت:  تخصص مداری و خارج شدن شوراهای اسلامی از سنتی گرایی از ضروریات است چرا که استفاده از تخصص و انگیزه افراد جهت بروز توانمندی آن فرد می باشد  و آن فرد می تواند گره گشا بوده و به مجموعه شهرداری و شورا کمک نماید همچنین جوان گرایی نیز مد نظر قرار گیرد و به جوانان اجازه داده شود زیر سایه پیشکسوتان و بزرگان درس بیاموزند.

وی در پایان افزود : امیدواریم جایگاه حقیقی و حقوقی شوراها شناخته شود چرا که بزرگترین نماد دموکراسی در کشور شوراهای اسلامی است.
 
انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 45622

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45622/باند-بازی-تورم-گرانی-مملکت-جنگ-تمام-عیار-گذاشته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir