کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس اداره صنایع غیر فلزی چهارمحال و بختیاری؛

30 درصد نیاز نخ‌های فیلامنت پلی‌استرکشور در چهارمحال و بختیاری تامین می شود

5 مهر 1399 ساعت 11:52

رییس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با تجهیز و راه‌اندازی نخستین واحد تولید انواع نخ‌های فیلامنت پلی‌استر در سال جاری، اکنون ۳۰ درصد از نیاز کشور به این نوع نخ‌ در چهارمحال و بختیاری تولید و تامین می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ امین صلابت رییس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با تجهیز و راه‌اندازی نخستین واحد تولید انواع نخ‌های فیلامنت پلی‌استر در سال جاری، اکنون ۳۰ درصد از نیاز کشور به این نوع نخ‌ در استان تولید و تامین می‌شود.

وی  افزود:ک واحد صنعتی در این استان با بهره‌مندی از فناوری روز جهان در سال رونق تولید، توانست تعهد تولید انواع نخ‌های فیلامنت پلی‌استر را با کیفیت و تنوع بالا جهت تضمین صنایع پایین دستی کشور برعهده بگیرد.

صلابت با اشاره به تکمیل زنجیره تولید نخ پلی‌استر در این استان تصریح کرد:مجتمع نساجی بروجن با به کارگیری کارشناسان متخصص داخلی قابلیت تولید انواع نخ‌های فیلامنت پلی‌استر را دارد که در مرحه نخست تولید نخ‌های نیمه آرایش یافته را آغاز کرد و در مرحله بعدی موفق به تولید ماده اولیه (محصول بالادستی) جهت تولید نخ‌های DTY و ATY شده است.

رییس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود:این واحد تولیدی استان با استفاده از مدرن‌ترین ماشین آلات تولید FDY قابلیت ارائه انواع نخ FDY را در رنگ و نمره متنوع دارد.

به گفته وی، نخ تولیدی واحد صنعتی این استان در قطب‌های اصلی نساجی کشور مصرف می‌شود، که در اصفهان از نخ بروجن برای تولید پارچه، در کاشان برای تولید فرش، در تبریز برای تولید حوله، در یزد برای تولید رومبلی و در قم و تهران برای تولید انواع لباس‌ها استفاده می‌شود.

رییس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از تولید سالانه ۱۰ میلیون مترمربع محصول چادر مشکی در این استان تصریح کرد: این استان با احیا و تجهیز یک واحد تولید چادر مشکی در دولت تدبیر و امید بخش از نیاز کشور به این محصول پرمصرف را تامین می‌کند.هم‌اینک ۹۰۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار نفر، ۱۹۱ معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر و ۴۲ هزار واحد صنفی در این استان فعال است.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 45620

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45620/30-درصد-نیاز-نخ-های-فیلامنت-پلی-استرکشور-چهارمحال-بختیاری-تامین-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir