کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در میزگرد بررسی شد؛

وجهه تشابه دوران دفاع مقدس با وضعیت امروز/ مبارزه با کرونا؛ یادآور جلوه های دفاع مقدس

5 مهر 1399 ساعت 8:41

در هشت سال دفاع مقدس همه جوانان ما وارد میدان شدند از خود و خانواده خود گذشتند تا پیروز میدان شدند امروز نیز کادر درمان ما با از خود گذشتگی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ هشت سال دفاع مقدس هر چند در برهه‌ای تاریخی سختی ها، زشتی و اتفاقات ناگواری را به مردم ایران تحمیل کرد، اما در کنار همه بدیها، جنگ صحنه بروز ایثارگری ها، جانبازی ها، رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌هایی بود که کمتر در تاریخ این سرزمین دیده می‌شد.

شیوه ویروس کرونا هم در ایران پس از گذشت هفت ماه همچنان در عرصه این جهان می‌تازد و ایران ما هم از این ویورس منحوس در امان نیست، اما همین ویروس صحنه‌هایی را رقم زد که تاریخ تا ابد به ان می‌بالد و در کنار سایر میراث ماندگارش در حافظه خود نگه خواهد داشت.

جهانبین نیوز در همین راستا با دو تن از رزمندگان دفاع مقدس گفتگویی داشته که در زیر می خوانید؛


 
هشت سال دفاع مقدس چه در جبهه و چه در پشت جبهه همگی یاری گر هم بودند

حجت السلام و المسلمین سید حسن جلالی امام جمعه هفشجان و رزمنده دفاع مقدس  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: اگر تک تک مردم به گلزار شهدا بروند و میانگین سن رزمندگان را در روی سنگ قبر آن ها ببینند متوجه می شوند که همه شهیدان میانگین سن 22 سال را دارند.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس را نوجوانان و جوانان بین سن 18 تا 22 سال مدیریت کردند گفت: پیرمردهای 50 تا 60 سال نیز در جنگ بودند اما بیشتر رزمندگان نوجوانان و جوانان ما بودند.

جلالی با تاکید بر اینکه این خیلی مهم است که جوانان این مرز و بوم چگونه توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند تصریح کرد: جوانان در هشت سال دفاع مقدس مطیع رهبر خودشان بودند تا توانستند موفق عمل کنند و در این جنگ پیروز شوند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس کافی بود که امام بگوید جبه ها را پر کنید موجی از جوانان برای جنگ خودشان را آماده می کردند گفت: جوانان هشت سال دفاع مقدس الگو بسیار عالی و بسیار خوبی برای تک تک نوجوانان و جوانان امروزی است.

جلالی  با اشاره به اینکه لازم است جوانان برنامه های خود را اولویت بندی کنند اظهار کرد: جوانان امروز باید سطح علم خود را بالا ببرند ، به خوبی بتوانند دشمن و اهدافش را بشناسندو آنچان در بصیرت قوی باشند که شک و شبهه ای آن ها را به انحراف نکشاند.

امام جمعه هفشجان با اشاره به اینکه دشمن از ابزارهای مختلف برای کشاندن جوانان به سمت خودشان استفاده می کنند گفت: جوانان باید در سطح بین الملل آگاه و بصیر باشند و سطح آگاهی خود را بالا ببرند و با تبعیت از ولی زمان پیش روند تا موفق شوند.

جلالی با یادآوری بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس جوانان و نوجوانان ما از رهبر خود تبعیت کردند و دین خود را به خوبی ادا کردند گفت: جوانان امروز هم با تبعیت از رهبر وظایف خود را باید شناسایی کنند و آن چیزی که انتظار رهبر است را برآورده کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما باید زمان ظهور را درک کنند خاطر نشان کرد: جوانان باید گوشتان به دهان رهبرتان باشد چراکه گوش رهبر به دهان امام زمان است.



در هفت ماه نبرد با ویروس کرونا جوانان جهادی ما بازهم به میدان آمدند

وی در بخش دیگر از صحبت های خود به هفت ماه نبرد با ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای ورود ویروس منحوس به ایران همه نیروهای جهادی و مومن به میدان آمدند و هرکس به نوبه خود کمکی را کرد.

جلالی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه مردم با همراهی و همدلی چه در جنگ و چه در پشت جبهه به یکدیگر یاری می رسانند گفت: امروز نیز جوانان در جبهه سلامت به عنوان پرستار، بهیار، پزشک در خطر مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند.

وی با تاکید بر اینکه در مبارزه با کرونا  همان حالت هایی که در پشت جبهه داشتیم را الان هم داریم گفت: امروز مردم انقلابی و جهادی بیکار ننشستند و گروه های مختلفی را تشکیل دادند ، عده ای با دوختن ماسک و عده ای با ضد عفونی کردن معابر عمومی کمک خود را رسانند.

جلالی با اشاره به اینکه در زمان جنگ کارهای جهادی و روحیه جهادی باعث شد که جنگ را به پیروزی برسانیم اظهار کرد: امروز نیز روحیه جهادی که مردم ما دارند موجب شد که در این برهه از زمان به جنگ با ویروس کرونا برویم.



جوانان امروز ما همچون رزمندگان دفاع مقدس گوش به فرمان ولی امر خود باشند

باقر کیوانی یکی از رزمندگان هفشجانی در ادامه این گفتگو به خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: جوانان امروز اگر به گذشته یک نگاهی بیاندازند قطعا" برنامه های زمان جنگ را درک می کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه خیلی از جوانان ما از گذشته الگو نگرفتند گفت: جوانان ما باید امروز گوش به فرمان رهبر خود باشند تا بتوانند در هر برهه ای از زمان موفق عمل کنند.

کیوانی  با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس جوانان ما بودند که در مقابل ستمگری ایستادند عنوان کرد:  مردم باید از نسل های گذشته الگو بگیرند تا موفق شوند.

وی خاطر نشان کرد: همه تلاش دشمن امروز این است که ذهن نوجوانان و جوانان ما را به انحراف بکشاند و اگر سواد رسانه ای بچه های ما بالا نباشد قطعا" به انحراف کشانده می شوند.

کیوانی در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینکه امروز نیز همانند هشت سال دفاع مقدس در جنگ با ویروس کرونا هستیم خاطر نشان کرد: اگر همه مردم علاوه بر کمک کردن در ضد عفونی کردن معابر و دوختن ماسک تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند قطعا" می توانند این ویروس هم شکست دهند.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمان ما امروز از خود و خانواده خود می گذرند تا دیگران را نجات دهند گفت: در دوران دفاع مقدس خیلی ها از جان خود و خانواده خود گذشتند تا پیروز میدان شدند و امروز نیز به گونه ای دیگر مردم ما جهاد می کنند.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 


کد مطلب: 45617

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45617/وجهه-تشابه-دوران-دفاع-مقدس-وضعیت-امروز-مبارزه-کرونا-یادآور-جلوه-های

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir