کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس مسائل سیاسی؛

جهادگران سلامت، خط مقدم مبارزه با کرونا

3 مهر 1399 ساعت 8:17

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز جهاد تغییر شکل داده و در مقابله با این ویروس منحوس انجام می شود و از طرفی دیگر هر فردی در این جهاد کشته شود، شهید محصوب می شود، کارگران، معلمان و به خصوص در حوزه پزشکی این مسئله به شدت صدق می کند چراکه مدافعان سلامت در راس این جهاد هستند.


 احمد رضا بسیج  کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: جهاد اساسا" به معنای ایفای نقش با اهداف به عمل و تلاش  با مولفه های  انجام وظیفه الهی و مقاله با دشمنان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جهاد یک مفهوم عام است، بیان کرد: جهاد نظامی ، جهاد فرهنگی ، جهاد تندرستی و هر نوع جهادی که در عرصه های مختلف شکل گیرد و هدف از انجام آن رضایت پروردگار و جلوگیری از ضربه دشمن باشد را می توان جهاد خطاب کرد.

بسیج خاطرنشان کرد: امروز جهاد تغییر شکل داده و در مقابله با این ویروس منحوس انجام می شود و از طرفی دیگر هر فردی در این جهاد کشته شود، شهید محصوب می شود، کارگران، معلمان و به خصوص در حوزه پزشکی این مسئله به شدت صدق می کند چراکه مدافعان سلامت در راس این جهاد هستند.

وی با بیان اینکه در هر دفاع و هر جهادی چهار گروه دخیل هستند،  بیان کرد: افرادی که در پشت برنامه برنامه ریزی می کنند و هیچ گاه دیده نمی شوند، افرادی که ابزار و زمینه ها را فراهم می کنند، افرادی که در مرکزیت جهاد عمل می کنند و افرادی که رضایت از این عمل انجام شده( جهاد) را دارند.

 بسیج تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هم اینگونه بود، افرادی که در پشت جبهه خدمت می کردند و کارهای خدماتی و تدارکاتی را انجام می دادند، افرادی که در میان صحنه نبرد جنگیدند، عزیزانی که کارهای متفرقه را در جبهه انجام میدادند و حتی افرادی که از این جهاد و دفاع مقدس خشنود بودند اما هیچ نقشی در این دفاع مقدس نداشتند هم پاداش می برد.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 45598

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45598/جهادگران-سلامت-خط-مقدم-مبارزه-کرونا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir