کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمنده دفاع مقدس؛

اجر جهاد امروز کمتر از جهاد در دوران دفاع مقدس نیست / هم دلی ها هنوز هم ادامه دارد

2 مهر 1399 ساعت 8:47

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: امروز مردم ما با همدلی و همراهی در همه دوران های سخت تا کنون توانسته اند خوب عمل کنند و همچون دوران دفاع مقدس پیروز میدان باشند.


توسلی یکی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس معاونت های مختلفی در سپاه و ارتش متولی امر جنگ ،جهاد و جبهه بودند و در خطوط مختلف و حتی پشت جبهه تاثیر گذار بودند.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ معاونت های مختلف مشغول فعالیت بودند تصریح کرد: از جمله معاونت ها  تبلیغات و انتشار بود که هم کار روابط عمومی را انجام می داد و هم کار تبلیغات اما با توجه به کمبود امکانات  به دشواری کار را پیش می بردند .

توسلی با اذعان بر اینکه در دوران دفاع مقدس  کارها خیلی روان و خوب انجام می شد عنوان کرد: در آن دوران با همدلی و همیاری یکدیگر کار ها  خیلی خوب پیش می رفت.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس کارگروه هایی تشکیل می شد گفت: یکی از کارگروه های بسیار تاثیر گذار  کارگروه روابط عمومی و انتشار بود  که برگزاری نماز جماعات ، ذکر ، دعا و توسل و .. به طور مداوم  انجام می شد.

توسلی مبلغین در دوران دفاع مقدس را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت:  شخصیت های دینی و معنوی به جبهه می آمدند و سخنرانی های بسیار تاثیر گذاری در بین رزمندگان داشتند.

وی یکی دیگر از کارکردهایی را که روابط عمومی داشت روزنامه نگاری عنوان کرد و گفت: از پایین ترین قسمت در جبهه تا خط مقدم به طور مداوم روزنامه توزیع می شد.

بچه های تبلیغات از پشت دوربین حماسه می آفریدند

توسلی با بیان اینکه هر انچیزی که امروز از دفاع مقدس میبینیم فیلم، عکس و پوستر همه در تبلغات آن زمان انجام می شد گفت: یکی از مهم ترین کارهایی که در تبلیغات انجام می شد ضبط خاطره ها و صحبت های رزمندگان بود .

وی خاطر نشان کرد: بچه های رسانه در دوران دفاع مقدس فداکاری های رزمندگان را  چه به صورت ویدئویی ، چه نوشتتاری و چه فیلم گرفتن نسل به نسل توانستند انتقال دهند .

رسانه ها سنگر سزان بی سنگر  بودند

این رزمنده دفاع کقدس گفت: در دوران دفاع مقدس رسانه ها سنگری نداشتند و باید در دل واقعه می رفتند تا بتوانند ضبط کنند آن در در بین اقشار مختلف نقش بسیار حساس، خوب و تاثیر گذاری را داشتند.

وی با تاکید بر اینکه سنگر تبلیغات مثل یک حسینه بود  اظهار کرد: سنگر تبلیغات احساس آرامش را به آدم می داد .

توسلی با تاکید بر اینکه آن روز امکاناتی نبود اما مردم ما ایثار گری کردند گفت: جهادی را که امروز اصحاب رسانه می کند کمتر از دوران دفاع مقدس نیست.

وی با بیان اینکه عکس و فیلم در هر برهه از زمان بسیار تاثیر گذار است گفت: اگر کسی بخواهد در این عرصه ورود پیدا کند حتما" باید جهادی عمل کند تا موفق شود.

توسلی با اذعان بر اینکه هنوز هم هم دلی ها و همراهی ها در بین مردم ایران است گفت: امروز مردم ما با همدلی و همراهیی در همه دوران های سخت تا کنون توانسته اند خوب عمل کنند و همچون دوران دفاع مقدس می توانند پیروز باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  با توجه به شرایط حساس و سرنوشت ساز امروز  دقیق تر از هر زمانی باید کار کرد و بصیر بودن و ولایی بودن  در این راه لازم است.

انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 45585

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45585/اجر-جهاد-امروز-کمتر-دوران-دفاع-مقدس-نیست-هم-دلی-هنوز-ادامه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir