۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۵۵۸۱

موضوع انتقال آب برای مسئولین همانند شمشیر دو لبه است

نماینده شهرستان بروجن گفت: انتقال آب استان برای مسئولین کشوری همانند شمشیری دو لبه است ، امیدوارم با سفر رئیس قوه قضائیه به استان شاهد حل معضل و اختلاف انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری باشیم .
موضوع انتقال آب برای مسئولین همانند شمشیر دو لبه است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ بهنام صادقی سفیددستی  نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری، در جلسه داخلی این شورا با اشاره به اینکه موضوع انتقال آب استان برای مسئولین کشوری  همانند شمشیری دو لبه است از این رو  تمکین نمیکنند  گفت:  امیدوارم با سفر رئیس قوه قضائیه به استان شاهد حل معضل و اختلاف انتقال آب  از استان چهارمحال و بختیاری باشیم .

صادقی افزود: با عنایت به اینکه در سال پایانی دوره پنجم فعالیت شوراهای اسلامی می باشیم بهتر است فرصت را غنیمت شمارده و  استفاده بهینه از زمان برده که در این بین شورای اسلامی استان از ظرفیت  جناب آقای حاج حسین بامیری نماینده شهرستان های  لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و  نائب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی استفاده و موادی از  قانون که دارای مشکل می باشد را جهت تنقیح و یا اصلاح اعلام نموده که در این راستا حذف تبصره 1 بند ه قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران که خواست اعضای شوراهای اسلامی استان در دیدار با مجمع نمایندگان بود باید در دستور کار قرار گیرد  و بازنگری شود .

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان با ابراز تاسف ازجان باختن  یکی دیگر از مدافعان سلامت در این شهرستان(شهیده پریسا  رفیعی سفیددشتی ) که مادر بارداری نیز بود گفت:  با عنایت به اپیدمی کوید 19 بازگشایی مدارس  اشتباه مهلکی بود که متاسفانه علیرغم مخالفت خانواده ها اجرا گردید و شهرستان های کم برخورداری همانند لردگان  و شهرستان های کمتر برخوردار که با کمبود فضای آموزشی و سرانه های آموزشی و کمبود زیر ساخت های بهداشتی  مواجه می باشند  فرهنگیان دانش آموزان و دانشجویان قربانیان موج چهارم کرونا  هستند.

چرا که توزیع اعتبارات آموزشی و بهداشتی در شهر ها و شهرستان های کمتر برخوردار  متاسفانه یکسان نمی باشد.

شهرستان لردگان میزان حق آبه خود را مشخص کنند

مهدی محمودی چالبطان نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان و نماینده استان در شورای عالی استانها ، با اشاره به شکل گیری شورای سیاست گذاری آب خاک و منابع طبیعی در استان گفت: جهت هدایت جمعیت میلیونی هیچ گروهی با هر تعداد نفر تا کنون نتوانسته طرح هایی را هدایت کند.

محمودی افزود: شوراهای اسلامی به صورت شهرستانی سیاست هایشان در زمینه ارائه طرح زا مشخص نمایند و به شورا اسلامی استان جهت ارسال به شورای عالی استانها اعلام کنند که در همین راستا پیشنهاد می شود جهت تعیین حق آبه هر محل که سندی در  دست ایندگان نیز باشد طرح حق آبه را تدوین و شهر شهرستان میزان حق آبه خود را مشخص نماید سپس جهت طی مراحل نهایی به شورای استان ارسال نماید که در سنوات بعد اجازه تجاوز به حریم قانونی شهرستان ها داده نشود.

وی بیان داشت:  طرح تائید صلاحیت کاندیدای شوراهای اسلامی و نظارت مجلس و یا شورای نگهبان موضوعی است که در شورای عالی استانها مطرح شده  که پشنهاد میگردد در این خصوص اگر طرح جدیدی مد نظر هر کدام از شوراهای اسلامی است به دیبرخانه ارایه کنند.

شوراهای اسلامی با دولت به در نیمه بسته بر می خورند

اکبر منصوری نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان ، در جلسه داخلی این شورا با اشاره به اینکه بشر امانت دار خوبی در حفظ آب و خاک و منابع طبیعی نبوده گفت :در سنوات قبل در طی انتقال های آب استان همین وحدت روی وجود داشته  اما کج دار و مریض و سازماندهی نشده بود که حضور جناب حجت الاسلام رییسی موجب تحکیم  و تقویت این وحدت شد و این موضوع منجر به انتقال ها و مصوبات انتقال آب بدون پایه و اساس و کارشناسی شده شد.
 
منصوری افزود :مصوباتی در سال های گذشته از سوی شورای عالی آب و یا کمیسیون های تخصصی داخلی مجلس مبنی بر عدم اجرای طرح انتقال آب بهشت آباد تا کنون وجود داشته که متاسفانه به علت وجود مافیای آب در پشت پرده اجازه نداده اند به سر منزل مقصود برسدو این شده سکوی پرتاپ و چالشی برای مردم استان چهارمحال و بختیاری  و اصفهان و خصوصاً حوزه زاینده رود لذا موضوعات مربوط به انتقال آب به نقطه مانوری جهت رسیدن بعضی از افراد سودجو به اهداف خود گردیده.
 
وی با اشاره به اینکه شوراها نمایندگان مستقل مردم هستند  اظهار داشت: شوراهای اسلامی با دولت به در نیمه بسته بر می خورند و چنانچه پا را فراتر گذاشته در به روی آنها بسته می شود چرا که هیچ اهرم اجرایی نداشته و باید صرفا با تعامل پیش روند و در جهت حرکت بر اساس اهرم شورای نباید فقط تمکین نمایند.چرا که بزرگترین اهرم فشار شوراها پشتوانه مردمی انهاست.

مشکلات شهرستان بن را باید بتوانیم حل کنیم

زلیخا قنبری نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان ، در جلسه داخلی این شورا با اشاره به ارائه  ده طرح توسط ایشان و طرح هایی جهت اصلاح قانون از سوی نمایندگان شورا استان گفت: متاسفانه عدم همراهی برخی همکاران و مسئولین و مدیران مربوطه و اختلاف سلایق شخصی و... منجر به رسیدن طرح های پیشنهادی در بن بست است چرا که به منظور بررسی نهایی ، طرح های تهیه شده به مدیران ارسال می گردد اما همکاری جهت تصویب نهایی انها نمی شود و ماه‌ها و سالها این طرحها با بی اهمیتی خاک می‌خورند و از طرف برخی همکاران و مسئولین دغدغه ای برای تصویب و ارسال آنها به شورای عالی کشور و سپس طرح در مجلس نیست.

جهت تنظیم این طرح ها بعضا بسیار وقت صرف شده تا خلاء های قانونی اصلاح شود و بتوانیم با تصویب این طرح ها و اصلاح قانون‌ها گام مثبتی برای مرتفع شدن مسائل و مشکلات برداریم و یکی از وظایف قانونی خود که ارائه طرح میباشد را انجام دهیم.

قنبری با اشاره به رعایت سلسله مراتب در مکاتبات اداری گفت: زمانی که متقاضی مشاهده  کند پس از پیگیری های متعدد به صورت سلسله مراتبی درخواست او به مراجع بالا منتقل نمی شود و  خود مجبور به مکاتبه مستقیم با مدیران بالا دست شده و سلسله مراتب اداری را رعایت نمی کند.

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور رئیس قوه قضائیه در روستای شیخ شبان و بررسی مشکلات محیط زیست، منابع طبیعی،  تداخل اراضی این روستا و اراضی ماده 4 بنیاد مسکن و آب شرب و آب کشاورزی و صنعتی گفت:  هر چه داریم از شهدا و خون شهدا و دعای پدر و مادر شهدا داریم و صبر و استقامت آنها و بزرگان و معتمدین و ریش سفیدان و سفارش روحانیت معزز مان به بردباری و قانونمداری و رعایت انصاف و عدل و حق الناس و حق طلبیست که به مردم روستا دارند .

وی تصریح کرد: .شورای اسلامی و دهیاری این روستا بارها و بارها مسائل و مشکلات مربوطه و شکایات متعدد و رای های صادر شده اهالی و دستورات تخریب و قلع و قمع و بازداشت و جریمه و زندانی شدن مردم را با ذکر دقیق مسائل و مشکلات پیوست نامه ارسالی به دفتر حضرت آیت الله رئیسی جهت حل موضوعات و ملاقات حضوری و حضور ایشان به روستای شیخ شبان نموده است .

قنبری عنوان کرد: از آنجایی که شیخ شبان محصور به محیط زیست و منابع طبیعی و اراضی ماده 4 بنیاد مسکن بود و در دل منطقه حفاظت شده شیدا قرار گرفته بود و هر روز به اعتراضات مردم اضافه میشد و تعارضات شدیدی بین مردم و دستگاه های دولتی پیش می آمد و ایجاد بروز مشکل اجتماعی شده بود.

وی افزود: شیخ شبان روستای نمونه ایثارگری کشور چرا باید اینهمه مشکل داشته باشد ایشان در صدد حضور و بازدید  از منطقه شدند که خوشبختانه با حضور پر افتخار ایشان قدم خیر و مثبتی برداشته شد و ایشان ضرب الاجل سه ماهه جهت حل این موضوعات را مصوب نمودند.
 
قنبری در پایان خاطر نشان کرد: امید است بتوانم مشکلات بقیه شهرها و روستاهای استان و شهرستان را نیز در این جلسات مطرح  و گام مثبتی را جهت حل آنها بحول و قوه الهی با همکاری و همراهی مسئولین  برداریم.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۰۲:۱۲

22 Sep 2020