۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۵۵۷۷
رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

انتقال آب در چهارمحال و بختیاری جز خسارت زیست محیطی ثمره ای برای مردم ندارد

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح های انتقال آب عدالت این است که نیاز شرب و کشاورزی مردم استان چهارمحال و بختیاری تامین گردد سپس نسبت به انتقال آب اقدام شود ولی متاسفانه انتقال های آب در استان جز خسارات زیست محیطی ثمره ای برای مردم نداشته است.
انتقال آب در چهارمحال و بختیاری جز خسارت زیست محیطی ثمره ای برای مردم ندارد
به گزارش  جهانبین نیوز ؛ فرهاد رئیسی دهکردی رئیس شورای اسلامی  چهارمحال و بختیاری  در جلسه داخلی این شورا ضمن تشریح گزارش عملکرد یک ماهه و ابراز خرسندی از حضور ریاست محترم قوه قضائیه در استان گفت: موضوع انتقال آب در استان چهارمحال و بختیاری در اذهان عمومی به گونه ای قلمداد می شد که مسئولین استان و مردم یکصدا نیستند لذا این حضور و سخنرانی هایی که از سوی نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار،رئیس مجمع نمایندگان و شوراهای اسلامی استان مطرح گردید نشان از یکصدایی مردم و مسئولین در خصوص طرح های انتقال آب استان بود.
رئیسی دهکردی افزود: همه به اجرای عدالت اعتقاد داریم لذا در طرح های انتقال آب عدالت این است  که نیاز شرب و کشاورزی مردم استان چهارمحال و بختیاری تامین گردد سپس نسبت به انتقال آب اقدام شود ولی متاسفانه انتقال های اب در استان جز خسارات زیست محیطی ثمره ای برای  مردم نداشته است.

وی با اشاره طرح انتقال بن – بروجن گفت : این طرح در رفع بسیاری از مشکلات سه شهرستان استان چهارمحال و بختیاری بسیار راهگشاست  با عنایت به اینکه این طرح نسبت به طرح های کوهرنگ یک و دو و سه و گلاب یک و دو، طرح آنچنان بزرگی نیست چرا پس از گذشت  هفت سال تا کنون به بهره برداری نرسیده ؟امید است با حضور رئیس قوه قضائیه به استان مشکلات این طرح مرتفع و شاهد بهره برداری آن در سال جاری باشیم.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایشات رئیس قوه قضائیه در خصوص شکیل گیری کمیته تخصصی آب افزود : در این موضوع باید  یک تغییر روشهایی صورت پذیرد، باید به سمت و سوی طرح دعوای حقوقی جهت موضوعات انتقال آب پیش رفته تا بتوانیم احقاق حق کنیم  چرا که با کشیدن این موضوع مهم به کف خیابان به نتیجه نرسیده  و اینکه حرفی غیر تخصصی و غیر مبنای علمی زده شود که با شراط کشور همخوانی نداشته باشد فایده ای ندارد .

وی اظهار داشت:  هر گونه صحبت و نظر درخصوص طرح های انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری باید  مقتضیات کشور و مجاورت این استان با استان های خوزستان و اصفهان  را نیز در نظر گرفته  و نسبت به انتقال خسارات جبران ناپذیرد طرح های انتقال آب به دستگاه قضا اقدام شود .

رئیسی  با عنایت به ضرورت شکل گیری شورای سیاست گذاری آب خاک و منابع طبیعی استان گفت: این کمیته متشکل از نخبگان ، فرهیختگان و متخصصان حوزه آب می باشد که در جهت یک صدایی و پیگیری موضوعات مربوط به انتقال آب استان  در حال شکل گیری است که این شورا در حال طی مراحل قانونی  جهت ثبت این  مهم از طریق مراجع قانونی می باشد.

همچنین  در پایان پس از بررسی گزارش عملکردهای واصله مبنی بر معرفی شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای نمونه شوراهای اسلامی شهرهای نقنه ، فرخشهر و سامان  و روستاهای شیخ شبان ،ده چشمه  و برنجگان بعنوان شوراهای اسلامی شهری و روستایی نمونه در دوره پنجم انتخاب گردیدند که مقرر گردید مراتب به استاندار و سایر مسئولین استانی ابلاغ و اقدامات لازم بعمل آید.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۴۷:۰۱

22 Sep 2020