کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

مجرمان با هویت جعلی در فضای مجازی شناسایی می شوند/ هرگز با مزاحمان مجازی وارد گفت و گو نشوید

6 مهر 1399 ساعت 8:54

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: : اینکه مجرمین تصور کنند با هویت جعلی می توانند در فضای مجازی در عین گمنامی به فعالیت های مجرمانه بپردازند خیال باطلی بیش نیست.


سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و افزایش استفاده شهروندان از اینترنت، برخی از افراد با رفتارهایی ازجمله تهدید، افترا، نشر اطلاعات نادرست نسبت به دیگری، پخش اطلاعات خصوصی از دیگران، گردآوری اطلاعات، ربایش اطلاعات مالی دیگران و انتشار شماره افراد در شبکه های اجتماعی برای سایر کاربران ایجاد مزاحمت می کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی از این مزاحمت‌ها با قصد آزار و اذیت، انتقام گیری و یا سرگرمی صورت می گیرد افزود: برخی از مزاحمین بر این باور هستند که با استفاده از هویت های جعلی و غیرواقعی می توانند حاشیه امنی برای فعالیت های مجرمانه خود داشته باشند.
 
عسگری ادامه داد: اینکه مجرمین تصور کنند با هویت جعلی می توانند در فضای مجازی در عین گمنامی به فعالیت های مجرمانه بپردازند خیال باطلی بیش نیست.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به مواد 16 و 18 قانون جرائم رایانه ای که برای اینگونه فعالیت ها مجازات اعلام شده است و عدله دیجیتال و رد پای مجرمین در اینگونه جرائم باقی می ماند، پلیس با پشتیبانی مراجع قضایی و امکانات فنی در اختیار، مجرمان سایبری را شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می کند.
 
وی ضمن توصیه به کاربران فضای مجازی به بی توجهی به مزاحمت های اینترنتی و مسدود کردم مزاحم و قطع ارتباط با وی تاکید کرد: کاربران به هیچ وجه سعی نکنند با فرد مزاحم وارد گفت و گو شوند و یا با وی برخورد داشته باشند.
 
عسگری ادامه داد: به مردم توصیه می شود درصورت برخورد با فرد مزاحم با ذخیره سازی مستندات مجرمانه به دادسرای محل سکونت یا پلیس فتا مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند و هرگونه موارد مشکوک و نگران کننده را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به اطلاع همکاران ما برسانند تا بتوانیم نیازهای پلیسی شهروندان را برآورده سازیم.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 45553

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45553/مجرمان-هویت-جعلی-فضای-مجازی-شناسایی-می-شوند-هرگز-مزاحمان-وارد-گفت-گو-نشوید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir