کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر:

الگوی دفاع مقدس نسخه نجات بخش کشور است

29 شهريور 1399 ساعت 12:13

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) گفت:سبک مدیریت و فرماندهی اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را الگوی بی نظیر و نسخه نجات بخش کشور دانست.
​​​​​​​



به گزارش جهانبین نیوز؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در گردهمایی بصیرتی فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه استان چهارمحال و بختیاری که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و  در فضای باز برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه صفر، ایام حزن و غم واندوه آل الله را  به محضر حضرت ولی عصر (عج) و شیعیان جهان تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، با تشریح مصائب کاروان اسرای آل الله در مسیر کربلا تا شام، دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام و استقامت آزادگان در برابر شکنجه های ضدانسانی مزدوران رژیم بعث عراق در 8سال جنگ تحمیلی را الگوگرفته از اهلبیت عصمت و طهارت و واقعه کربلا و عاشورا دانست.

 وی، با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: الگوی دفاع مقدس مسیر نورانی و نشان دهنده عظمت انقلاب اسلامی است، که راه آیندگان را روشن می کند و معجزه ای است که در تاریخ می ماند.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس روشن ترین و طلایی ترین نقطه گام اول انقلاب است که باید چراغ راه گام دوم برای مسئولین و مردم باشد و با عظمت بیشتر در چله ی دوم انقلاب اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، افزود: به برکت خون مطهر شهیدان، هر روز و هر سال ، دفاع مقدس درخشان تر از قبل می شود و به واسطه برکات نورانی خون پاک شهیدان این فرهنگ در تاریخ می ماند.

وی، با اشاره به اینکه تحریم و تهاجم همه جانبه دشمنان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و ... از بدو پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و همیشگی است، اظهار کرد: دشمنان با مشاهده اینکه انقلاب اسلامی شاخ غول استکبار را در هم شکست، احساس خطر کردند و جنگ تمام عیار علیه ملت ما را از روزهای نخست پیروزی انقلاب شروع کردند؛ ولی دفاع مقدس یک اعجاز به تمام معناست که باید از سبک مدیریت اسلامی و سبک فرماندهی اسلامی در آن دوران الگو بگیریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: سبک فرماندهی و مدیریت اسلامی در دوران دفاع مقدس برگرفته از سیره پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و معصومین علیهم السلام بود که حضرت امام خمینی(ره) نیز بدون اینکه یک ساعت در پادگان نظامی آموزش دیده باشد، این جنگ را در برابر دشمنانی که همه تکنیک ها و تجهیزات نظامی تا بُن دندان مسلح بودند، به صورت حکیمانه با تکیه بر جوانان انقلابی مؤمن که اغلب سن آنها کمتر از 30 سال بود با موفقیت اداره کرد.

وی، ولایت فقیه را الگویی برای جهانیان دانست و با اشاره به مشکلات اقتصادی و گرانی و تورم در سطح جامعه، تصریح کرد: امروز در جنگ اقتصادی نیز باید الگوهای دفاع مقدس را مسئولین ما سرلوحه کار خود قرار دهند و بدانند ضعف های موجود ناشی از ضعف در ایمان و باورهای ما در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ...، است. 

حجت الاسلام والمسلمین حسین صدر، تأکید کرد: اگر مردم در هشت سال دفاع مقدس در میدان ها حاضر بودند و به یاری مسئولین می شتافتند، عزم جزم آنها برای نجات کشور را مشاهده می کردند و امروز نیز باید مسئولین این عزم جدی برای حل مشکلات با تکیه بر ظرفیت های داخلی را نشان دهند تا مردم نیز بصورت جدی در کنار آنها قرار گیرند.

وی، مدیریت جهادی و معنویت فرماندهان و مسئولان را عامل اصلی پیروزی در میادین جنگ تحمیلی هشت ساله دانست و گفت: امروز نیز باید در جنگ اقتصادی و پیشبرد اهداف نظام از این الگوی بزرگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

این مقام مسئول، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را یادآوری کرد و افزود: با کنار رفتن خط تحریف، خط تحریم نیز شکسته خواهد شد. خط تحریف همین است که از فرهنگ و الگوی مدیریت و فرماندهی اسلامی در دوران دفاع مقدس فاصله گرفته ایم و باید این نگاه به مدیریت جامعه برگردد.

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) هیچگاه نگفتند باید آمریکا در کنار ما باشد تا پیروز شویم، امروز نیز شرم آور است که کسی مقاومت مردم را پای کارهای خود بنویسد و بگوید باید بیگانگان از ما حمایت کنند تا بر مشکلات فائق آییم. اگر می بنیم که مردم پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و استقامت می کنند، نتیجه برجام و این چیزها نیست، بلکه بیانگر ولایتمداری و ولایت پذیری آنان و الگوگیری از عظمت انقلاب اسلامی است که باعث شده کشورهای بزرگ در شورای امنیت نیز مقابل آمریکا بایستند و مانع صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران شوند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 45546

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45546/الگوی-دفاع-مقدس-نسخه-نجات-بخش-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir