کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمسیون فرهنگی و ورزشی مجلس؛

آمریکا حق فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد/انتقام سخت در پی فعال شدن مکانیسم ماشه

27 شهريور 1399 ساعت 12:59

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مطمئنا" اگر آمریکا فشار بیاورد و مکانسیم ماشه را اجرا کند باید منتظر انتقام سخت که ما برای آن برنامه ریزی کردیم باشد.


احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متاسفانه ایلات متحده آمریکا که بر اساس یک عادت همیشگی و یک جانبه ای گرایی به دنبال تحمیل اراده خود بر سایر کشورها بوده در ادامه توافق برجام با اینکه از برجام خارج شد و اساسا" دیگر عضوی از قرارداد و توافق با ایران و 5 بعلاوه یک دیگر نیست اما همچنان تلاش دارد تا از همه اهداف توافق نامه برجام بهره مند شود .

وی تصریح کرد: سال های متمادی جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به تعهد خود به این توافق محدودیت های هسته ای را پذیرفته اما امریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه با خروج از برجام آغازی را برای یک بازی خطرناک شروع کرد.

مکانیسم برجام به هیچ عنوان جایگاه حقوقی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اخیرا" رئیس جمهور آمریکا گفته که کشورها ملزم هستند بر اساس مکانیسم ماشه کلیه تحریم ها را بر علیه جمهوری اسلامی برگرداند و سازمان ملل وظیفه دارد  قطعنامه ها را مجدد نسبت به ایران فعال کند در حالی که بر اساس حقوق بین المللی نه تنها این سخن رئیس جمهور آمریکا حقوقی نیست بلکه یک زیاده خواهی و دزدی بین المللی و غارت سیاسی است.

راستینه افزود: به عبارتی جمهوری اسلامی ایران نه تنها این نگاه تحمیلی را هیچگاه نپذیرفته و تن به نگاه های یک جانبه گرایی آمریکا نداده بلکه با ایجاد ظرفیت های بزرگ در منطقه تلاش کرده تا همچنان در منطقه غرب آسیا با تشکیل جبهه بزرگ مقاومت در برابر زیاده خواهی های ایالات متحده آمریکا بایستد.

اگر مکانیسم ماشه اجرایی شود آغازی است بر توافق پایان برجام

وی یادآور شد: اگر مکانیسم ماشه  بر اساس ادعا رئیس جمهور آمریکا  و پذیرش شورای امنیت اجرایی شود آغازی است برای پایان توافق برجام .

راستینه بیان داشت: اولین اتفاقی که خواهد افتاد این است که بر اساس طرحی  که آماده است و در غالب یک طرح سه فوریتی ارائه خواهد شد و همه نمایندگان متحد دولت را بر اساس توقف برجام مکلف می کند که کلیه محدودیت های برجام را کنار بگذارندو دولت مکلف است به هر میزان که جمهوری اسلامی ایران نیازمند غنی سازی اورانیوم برای دست یابی به  انرژی پاک هسته ای است این مقدمات را فراهم کند.

وی ادامه داد: با این خطا راهبردی امریکا توافق برجام که اساسا" دستاوردی هم برای ما نداشت به پایان راه خود می رسد و کلیه تاسیسات هسته ای ایران که بر اساس این   توافق متوقف شده بودند با فعالیت حداکثری کار را شروع می کنند.

راستینه خاطر نشان کرد: ساخت سانتریفیوش ها نوین در دستور کار قرار می گیرد و غنی سازی به میزان نیاز کشور تا 90  هزار سو که بتواند آینده این کشور را تضمین کند انجام می شود.

وی اظهار کرد: اگر میخواهیم مکانیسم ماشه اجرا شود اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی با تصویب یک طرح سه فوریتی دولت مکلف می شود آن را متوقف کند و از پروتکل الحاقی خارج شود و تمام دسترسی های داوطلبانه که برای نمایندگان آرژانس فراهم می شد متوقف می شود و تعهدات جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوائد ان پی تی میسر می شود.

مکانیسم ماشه سرآغاز جدیدی برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای است

راستینه ادامه داد: مکانیسم ماشه سرآغاز جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به حداکثر توانمندی در دستیابی به انرژی صلح امیز هسته ای خواهد بود.

وی عنوان کرد: طبیعتا" ما در دورانی که توافق برجام انجام شد و امریکا از ان خارج شد تحریم های سخت بین المللی را تحمل کردیم و امروز گرچه ملت سرفراز و غیور ملت ایرانی اسلامی در تحریم جدی اقتصادی قرار دارند اما غیرت ملی و عزت ملی این مردم سرافراز در طول سال های گذشته اجازه نداده زیاده خواهی های امریکا بر علیه کشور ما شکل گیرد و آمریکا به پیروزی برسد.

راستینه تشریح کرد: اینبار با توجه به اتفاقاتی که متاسفانه در سال های گذشته  از جمله ترور ناجوانمردانه ای که به دستور رئیس جمهور تروریست پرور امریکا بر علیه فرمانده محبوب جبهه مقاومت شکل گرفت و بغضی را بر دل ملت ایران شکل داد ، مطمئنا" اگر امریکا فشار بیاورد و مکانسیم ماشه را خواسته باشد اجرا کند باید منتظر ان انتقام سخت که ما بر ان برنامه ریزی کردیم باشد.

 وی افزود: ان انتقام سخت اخراج امریکا بر علیه منطقه غری اسیا خواهد بود و قطعا" امریکا در منطقه حضورش قابل تحمل نیست  و طبیعتا" جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت های داخلی و بین المللی و منطقه ای خود برای پاسخی محکم به این اقدام امریکا استفاده می کند.

راستینه یاد آور شد: ما در حقوق و منافع ملی و پیگیری حق مسلم ملت غیور ایران اسلامی به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

وی اظهار کرد: اگر آمریکا بار دیگر دچار خطا شود جبهه مقاومت فرصت نفس کشیدن برای سربازان آمریکایی در منطقه نخواهد گذاشت .

عضو کمیسیون فرهنگی و ورزشی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام مجلس 11 به ایالات متحده آمریکا این است که شنبه و یک شنبه اگر مکانیسم ماشه اجرا شود تاریخ شاهد شکوه فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران خواهد بود.

راستینه در پایان خاطر نشان کرد: ما به آمریکا پیشنهاد می دهیم یک بار دیگر ما را بیازماید و خواهد دید اینبار شکست تلخی را تلخ تر از شکست های گذشته تجربه می کند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 45523

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45523/آمریکا-حق-فعال-کردن-مکانیسم-ماشه-ندارد-انتقام-سخت-پی-شدن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir