۰
plusresetminus
امام جمعه لردگان، اقدام بي‌شرمانه و ننگين نشريه فرانسوي در توهين به ساحت مقدس پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) اقدامي تحريک‌آميز و شيطاني است که در امتداد اسلام هراسي‌هاي بي‌منطق و صهيونيستي به شمار مي‌رود و موجب جريحه‌دار شدن قلوب مسلمانان شده است.
امام جمعه لردگان، اقدام نشريه فرانسوي در توهين به پيامبر را محکوم کرد/  امام سجاد(ع) در قالب دعا، دين را بازسازي کرده است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با توصيه به نمازگزاران و رعايت تقوا الهي گفت: خداوند متعال در قران کريم سفارش کردند به محبت کردن، انجام ندادن منکرات، اهل نماز بودن و... .
 
وي در ادامه به نقش امام سجاد(ع) در تداوم اهداف و جهت‌گيري حادثه کربلا و عاشورا اشاره کرد و گفت: روزگار امام سجاد(ع) قطعاً يکي از دشوارترين، ظلماني‌ترين و دهشتناک‌ترين مرحله‌ تاريخي تشيع است و در عين حال درس آموزترين و نقش ‌آفرين‌ترين مرحله است. اگر بخواهيم به اين حقيقت برسيم، بايد به قبل از حادثه عاشورا برگرديم تا مشاهده کنيم چه اتفاقي افتاده است و امام سجاد(ع) چه کار کرده است.
 
تاج زاد، ظواهر زندگاني امام سجاد(ع) را در پنج مورد بيان کرده است: اول اينکه امام خيلي دعا دارد و سبک دعاي امام هم با بقيه ائمه(ع) فرق مي‌کند. دوم :  امام سجاد(ع) تعداد زيادي برده خريده است.  سوم : . هيچ امامي به اندازه‌ حضرت سجاد(ع) انفاق ندارد. برخلاف آنچه که در ذهن ماست که بيشترين انفاق از حضرت علي(ع) بوده است.  چهارم،  امام سجاد(ع) براي حادثه کربلا بسيار گريه کرده است.  و پنجم:  امام يک دوره فقه دارد و اختصاصاً کتاب حج، زهد و حقوق دارد.
 
وي افزود: دعاهاي امام سجاد(ع) مکرراً صلوات دارد. امام سجاد(ع) با صلوات فرستادن مرتب که همان سبک «اللهم صل علي محمد و آل محمد» و «اللهم صل علي محمد و آل بيته» است، ما را به اين نکته توجه داده است که پيامبر و آل او در مسير حق و هدايت انسان به سمت قله‌ها هستند، نه افراد ديگر. اتفاقاً بعد از اين صلوات بلافاصله يک مسأله‌ اجتماعي يا سياسي يا اخلاقي مطرح است.
امام جمعه لردگان افزود: امام در قالب دعا، دين را بازسازي کرده است.

نظارت ميدانى ؛  وظيفه مهم مجلس‌
خطيب جمعه لردگان به سفر دكتر محمدباقرقاليباف  به خوزستان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترين شاخصه‌ى مسؤولين نظام اسلامى، بعد از التزام به شرع مبين و آرمان‌هاى انقلاب اسلامى، مردمى‌بودن و حضور مستمر در بين مردم است.
وي تصريح کرد: رئيس مجلس شوراى اسلامى، بنابر وعده‌ى اعلام شده در ابتداى استقرار در منصب رياست قوه مقننه، به وعده خود عمل كرد و طى يك سفر چهار روزه به خوزستان، بدون تشريفات  با اقشار مختلف مردم به‌خصوص محرومان و مستضعفان به گفتگوى رو در رونشست.وي گفت: اين‌گونه سفرها هم تزريق اميد و اعتماد به مردم است و هم موجب تحرك بيشتر مسؤولان هر منطقه و هم تصحيح‌كننده و ارتقاء‌دهنده‌ى نگاه مسؤولان به مشكلات توده‌ى مردم و نيز تأثيرگذار در سياستگذارى‌ها و برنامه‌ريزى‌ها است .
 
مجازي شدن آموزش  و   لزوم   مواجهه  فعال مردم  و  مسئولين 
امام جمعه لردگان با شروع سال تحصيلي جديد گفت:  باشروع سال تحصيلي، آموزش مجازي رشد بيشتري خواهد يافت. لازم است، والدين محترم در اين باره آگاهي‌هاي لازم را داشته باشند. .
وي بيان داشت: براساس روندها، آموزش در افق آينده نزديک (حداکثر ۵ تا ۱۰ سال آتي) به سمت مجازي شدن کامل ، پيش مي‌رود و تنها اثر کرونا ، تسريع اين فرآيند بود به طوري که بازه زماني ۵ تا ۱۰سال را به ۳تا ۵ سال کاهش داد. يعني بر اساس پيش‌بيني‌هاي فعلي، در افق حداکثر ۵ سال آينده، بيش از نيمي از آموزش کشور بايستي به سمت مجازي شدن پيش رود و اين مسئله موضوعي نيست که با کاهش موج کرونا کاهش يابد. اگر اين فرض را بپذيريم بايستي مسئله فضاي مجازي و آموزش مجازي را به گونه‌اي متفاوت قلمداد کرده و براي آن برنامه‌ريزي نماييم.
 
وي با توصيه هايي خطاب به مسئولان گفت: ايجاد زيرساخت‌هاي بومي و سالم و امن براي گسترش آموزش مجازي در کشور (با کاهش استفاده از بسترها و زيرساختهاي غير بومي)دوم، توزيع متناسب امکانات مجازي به‌گونه‌اي که در موضوع دسترسي به فضاي مجازي ، فاصله طبقاتي ايجاد نشود. يعني طبقات مختلف جامعه دسترسي به اين آموزش و زيرساختها را داشته باشند .
و سوم: ارائه خدمات حمايتي براي اينکه خانواده‌ها ابزارهاي لازم براي آموزش مجازي را تهيه کنند،
 
امام جمعه لردگان در پايان با محکوميت مجله فرانسوي گفت: اهانت نشريه فرانسوي به ساحت مقدس پيامبر اکرم (ص) و قرآن کريم براي چندمين بار با بهانه آزادي بيان و سکوت رئيس جمهور ناتوان و احمق فرانسه، دليل اهانت آنها عصبانيتي است که نسبت به اسلام دارند و  دومين هدف آنها مردم را به فکر ديگري انحراف کنند که مي‌خواهند ذهن مردم را مغشوش کنند و دليل سوم مي‌خواهند ميزان حساسيت و غيرت ديني مسلمانان را بسنجند و  مي‌خواهند عادي سازي کنند ولي مردم و علماي جهان اسلام بيذارند  و اعلام انزجار مي کنند و پاسخ منطقي و قاطع به آنان مي‌دهند.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۱۸:۵۳

11 Sep 2020