۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۵۴۶۶
رییس قوه قضاییه :

عدالت در توزیع آب اولویت اصلی است/ رفع دغدغه مردم استان چهارمحال و بختیاری در حوزه آب را از دولت مطالبه می‌کنیم

رئیس قوه قضاییه بر رعایت عدالت در توزیع اب به عنوان یک اولویت اصلی تاکید کرد.
عدالت در توزیع آب اولویت اصلی است/ رفع دغدغه مردم استان چهارمحال و بختیاری در حوزه آب را از دولت مطالبه می‌کنیم
به گزارش جهانبین نیوز، آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه ظهر امروز در دیدار با نمایندگان کشاورزان و دمداران ؛ اظهار کرد: خداوند به استان چهارمحال و بختیاری نعمت بسیار بالا و خوبی داده است.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب بسیار مهم است تصریح کرد: باید میزان اب سنجیده شود و به همان میزان مصرف کرد.
 
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه همه ما دغدغه مسئله آب را داریم عنوان کرد: مدیریت مصرف آب باید صورت گیرد تا بتوانیم کشاورزی را مدیریت کنیم.
 
وی بیان داشت: مسئولیت در مورد مدیریت مصرف آب بر عهده دولت و شورای عالی اب است که متناسب با نیازها تصمیم گیری شود .
 
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عدالت در مصرف آب مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد بیان داشت : اصل تعارضات این است که ما نیاز به آب داریم اما به اندازه نیازمان منابع نداریم.
 
وی خاطر نشان کرد: آب شرب همیشه مقدم است و نکته بعد از آن این است که استفاده درست و عادلانه ای صورت گیرد.
 
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب بسیار مهم است گفت: صرفه جویی در مصرف اب باید با همراهی مصرف کنندگان باشد.
 
وی اظهار کرد: در استان های اصفهان ، یزد و دیگر استان های همجوار کاملا و با توجه به نیازها تصمیم سازی و تصمیم گیری شود.
 
آیت الله رئیسی گفت : چهارمحال و بختیاری استان آب ، آینه ، آفتاب و با مردان و زنان غیور است ، نگاه ما باید این باشد که با همکاری این مردمان در این استان ، راهکاری برای افزایش منابع آب و صرفه جویی در مصرف آن در پیش بگیریم.
 
وی اذعان داشت : شورای عالی آب باید با یک نگاه متخصصانه و حاکمیتی به یک مصرف عادلانه برسد و ما هم به عنوان دستگاه  قضا این موضوع را دنبال میکنیم.
 
 
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه آنچه مهم است تقسیم عادلانه آب است که حق کسی حتی در روستاها ضایع نشود عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری استان آب نام گرفته است لذا باید به گونه ای باشدکه هم خود از این نعمت بهره مند باشد و هم استان های دیگر را بهره مند کند.
 
وی گفت :  یک گزارش جامع از مهم ترین مسائلی که مد نظر بود و امروز مطرح شد به همراه پیشنهاد اماده شود تا تصمیم گیری شود که چه راهکاری برای برون رفت از این شرایط وجود دارد، اگر تونلی قرار است همه آب یک منطقه را از بین ببرد باید در اجرای آن بازنگری شود.
 
 
آیت الله رئیسی تصریح کرد‌: از دولت پیگیری میکنیم که در شورای عالی اب که مرجع قانونی است دغدغه های مردم این استان را بررسی کند.
 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص کشتارگاه صنعتی جونقان نیز اظهار داشت : این کشتارگاه جز گزارشات ارسالی است، موارد خصوصی سازی مورد به مورد بررسی و تعدادی از ان ها بازگردانده شده است.
 
 
وی افزود: از آفت های خصوصی سازی است که بدون در نظر گرفتن اهلیت طرف نوارد واگذار شده است.
 
آیت الله رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: پرونده کشتارگاه صنعتی ، پرونده کشتارگاه در دستگاه قضا بررسی و در خصوص آن حکم صادر و مقرر شد به دولت بازگردانده شود.

واگذاری کشتارگاه جونقان نیز در زمره آن دسته از مصیبت‌های خصوصی‌سازی بود که در برخی مناطق اتفاق می‌افتد و ما شاهدیم بدون بررسی اهلیت و استطاعت مالی دریافت کننده، بنگاه یا کارخانه ای به او واگذار می شود. با توجه به ساختار جدید خصوصی‌سازی، امیدواریم مشکلات ناشی از واگذاری‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام /
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۲۴:۳۹

10 Sep 2020