۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۴۵۴۳۰

فضای سبز شهرکرد در حال نابودی است؛ استفاده از پساب راهکاری جهت حفظ فضای سبز

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: عدم توجه به فضای سبز سبب نابودی آن می‌شود بنابراین استفاده از پساب برای حفظ آن امری ضروری است.
فضای سبز شهرکرد در حال نابودی است؛ استفاده از پساب راهکاری جهت حفظ فضای سبز
به گزارش جهانبین نیوز ؛ فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به رفع مشکلات بانک شهر با شهرداری اظهارداشت:  باید به سمت و سویی حرکت کنیم که بتوانیم مشکلات را رفع و پروژه برج دوقلو تعیین تکلیف و به نتیجه برسد.

وی با اشاره به استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز افزود: همکاری شرکت آب و فاضلاب استان در راستای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز می‌تواند کمک چشمگیری به شهر کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: توجه به فضای سبز امری ضروری است که اگر تدبیری اندیشیده نشود درختان خشک و نابود می‌شوند.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه گفت: فضای‌سبز شهرکرد به علت کمبود آب در حال نابودی است بنابراین می‌طلبد همکاری لازم از سوی شرکت آب و فاضلاب استان برای استفاده از پساب انجام شود.

علیرضا توکلی با اشاره به آماده‌سازی منظریه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: موضوع آماده‌سازی در قانون یک تعریف دارد و قراردادی که بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی منعقد شده است همه مباحث آماده‌سازی را ندارد.

مصطفی حیدری با اشاره به مصوبه‌ها جهت صدور پروانه صنایع حوضچه‌ای افزود: عدم صدور پروانه برای صنایع حوضچه‌ای یک نارضایتی ایجاد کرده است بنابراین می‌طلبد آماده‌سازی این اراضی تعیین تکلیف تا شهرداری نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به پاسخ مکاتبات گفت: شهرداری باید پاسخ نامه‌ها و مکاتبات را به صورت شفاف اعلام کند تا سبب ایجاد ابهام نشود.

حیدر علیپور عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه گفت: مجموعه مدیریت شهری و سازمان‌های تابعه تحت یک مجموعه واحد با شرکت آب و فاضلاب فعالیت‌ها را اجرا می‌کند و این دو اداره مکمل‌ یکدیگر هستند.

وی افزود: حوادثی که توسط شرکت آب و فاضلاب استان رفع می‌شود و حفاری صورت می‌پذیرد نباید آسفالت را با نخاله‌های ساختمانی ترکیب کند بنابراین این موضوع باید به پیمانکار شرکت آب و فاضلاب تذکر داده شود.

امامقلی بلالی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در سخنان پیش از دستور خود بیان کرد: از مسئولان استان به ویژه استاندار محترم و راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب درخواست داریم تا ارتباط بیشتری با شهرداری داشته باشند تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به مشکلات سدمعبر افزود: بیشتر سدمعبرها در خیابان‌ها به ویژه خیابان فردوسی پیاده‌رو را کاملا مسدود کرده و معضلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه طی دو سال گذشته هیچ کار مثبتی در شهر انجام نشده و مدیریت زمان در صحن علنی شورا مورد توجه نبوده است، خاطرنشان کرد: موضوعاتی که در صحن علنی مطرح می‌شود یک رای مخالف و یک رای موافق باید نظر دهد و نتیجه نهایی توسط رئیس و نایب رئیس شورا اعلام شود تا در  جلسات بتوانید به موضوعات و مباحث بیشتر رسیدگی شود.

بلالی با اشاره به مشکلات قرارداد شهرداری با بانک شهر گفت: با ابطال قرارداد به جایی نخواهیم رسید بنابراین می‌طلبد موضوع اقاله مطرح و پیگیری شود.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات شهرداری با شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب باید برنامه زمانبندی جهت حفاری‌ها در سطح شهر را به شهرداری اعلام تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شود.
 
وی افزود: در راستای رفع مشکلات بین دو اداره نیز جلسه مشترکی باید برگزار و یک وحدت رویه جهت ارائه خدمات تصمیماتی اتخاذ گردد.

شبکه آب ناحیه غرب شهرکرد اصلاح می‌شود

پرویز کرمی معاون پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه جلسه بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به تبصره ۳ تخصیص یافت و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم مجددا اضافه و در سطح شهر هزینه شد که جهت حفاری‌ها ۳۱۴ میلیون تومان به شهرداری پرداخت شد‌.

 وی با بیان اینکه در راستای توسعه شبکه فاضلاب در منظریه و سطح شهر نیز ۱۷۰ میلیون‌ تومان هزینه شد، افزود: در مناطقی مانند میرآباد که در پیک مصرف با کمبود آب مواجه بودند ۸ فشارشکن نصب و امسال شاهد یک توزیع عادلانه در  بحث مصرف آب بودیم.

معاون پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای ۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در ناحیه غرب تصریح کرد: حدود ۱.۵ کیلومتر دیگر شبکه فاضلاب در چالشتر‌ وجود دارد که امسال تکمیل می‌شود.

کرمی با بیان اینکه اصلاح شبکه آب ناحیه غرب با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است، ادامه داد: شبکه آب اشکفتک و چالشتر‌ کاملا فرسوده است که در حال اصلاح و تعمیر می‌باشد اما شبکه آب مهدیه کاملا اصلاح و بازسازی شده است که در همین راستا از تبصره ۳ حدود ۴۰۶ میلیون تومان در ناحیه غرب هزینه شده است.

وی گفت: در سال جاری ۵ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۸ کیلومتر اصلاح شبکه آب داریم که عمده آن در ناحیه غرب است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۲۳:۳۸

6 Sep 2020