کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرعامل پتروشيمي لردگان:

خسارت وارده به دامدار را جبران مي‌کنيم/ دليل افزايش غلظت آمونياک در پساب پروژه در آستانه افتتاح اوره لردگان

15 شهريور 1399 ساعت 12:03

مديرعامل پتروشيمي لردگان با تاييد افزايش مقطعي غلظت آمونياک پساب خروجي از اين مجتمع تاکيد کرد که اين اتفاق به دليل يک اشکال فني و همچنين استفاده تعداد انگشت شماري از کشاورزان از اين پساب، رخ داده و همانطور که پيش از اين سابقه نداشته، بعد از اين هم با تمهيداتي که به کار برده مي‌شود تکرار نمی شود .


به گزارش  جهانبین نیوز؛ مديرعامل پتروشيمي لردگان با تاييد افزايش مقطعي غلظت آمونياک پساب خروجي از اين مجتمع تاکيد کرد : اين اتفاق به دليل يک اشکال فني و همچنين استفاده تعداد انگشت شماري از کشاورزان از اين پساب، رخ داده و همانطور که پيش از اين سابقه نداشته، بعد از اين هم با تمهيداتي که به کار برده مي‌شود تکرار نمی شود .

محسن محمودي با بيان اينکه اين مجتمع در آستانه راه‌اندازي است، اظهار داشت: به دليل انجام مراحل پيش راه‌اندازي و به دليل يک اشکال فني که رسيدن پساب آب آمونياکي به آب باراني بود، در‌يک‌نوبت غلظت آمونياک در پساب خروجي از مجتمع افزايش يافت.

وي ادامه داد: اين اشکال در مراحل پيش راه‌اندازي که هنوز توليد به استاندارد موردنظر نرسيده‌اند و دستگاه‌ها در حال آزمايش هستند، ممکن است پيش آيد که متاسفانه اين اتفاق رخ داد.

مديرعامل شرکت کودشيميايي لردگان تصريح کرد: به دليل  برخي ناهماهنگي‌ها که در ساخت لاگون دائم براي پساب اين مجتمع پيش آمده بود، ما اقدام به استفاده از يک لاگون موقت و خاکي کرده بوديم که پساب ورودي به اين لاگون خاکي، نوعي کود ارزشمند براي درختان و زمين‌هاي کشاورزي به شمار مي‌رود و تعداد انگشت شماري از کشاورزان و باغداران بعضاً با تغيير مسير پساب ورودي به اين لاگون، از پساب مجتمع براي آبياري درختان و زمين‌هاي کشاورزي خود استفاده مي‌کردند.

محمودي افزود: همزماني افزايش غلظت پساب و راهيابي اين پساب به مخزن باراني و تکرار چندباره تغيير مسير پساب ورودي به اين لاگون توسط تعداد معدودي از باغداران و کشاورزان براي آبياري درختان و مراتع و استفاده يک گله گوسفند از اين آب، موجب شد تا ۳۰ راس گوسفند تلف شوند که اگر اين افزايش غلظت و استفاده از اين پساب براي آبياري رخ نمي‌داد يا حداقل استفاده اين گوسفندان از اين پساب، دو ساعت بعد از خروج از مسير لاگون، به دليل تبخير شدن آمونياک انجام مي‌شد، اين مشکل به وجود نمي‌آمد.

مديرعامل شرکت کود شيميايي لردگان با تاکيد بر اينکه از ابتداي ساخت اين مجتمع، لحاظ کردن بالاترين استانداردهاي محيط‌زيستي مدنظر بوده و تابلوهاي هشداردهنده‌اي هم در محيط اطراف اين لاگون نصب شده بود، تاکنون اين مجتمع مشکلي اينچنيني براي منطقه به وجود نياورده، گفت: با تمهيدات انجام شده و همراهي شوراي تامين، حفاظت  از اين لاگون موقت خاکي تا زمان احداث لاگون دائمي افزايش خواهد يافت.

وي در پايان ضمن عذرخواهي از مشکل پيش آمده، خاطر نشان کرد که در کمترين زمان ممکن خسارات وارده به اين دامداران را جبران خواهيم کرد و براي جلوگيري از تکرار آن، سختگيرانه‌ترين تدابير را به کار خواهيم بست.

انتهاي پيام/630 ل
 
 


کد مطلب: 45424

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45424/خسارت-وارده-دامدار-جبران-مي-کنيم-دليل-افزايش-غلظت-آمونياک-پساب-پروژه-آستانه-افتتاح-اوره-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir