کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشایی مدارس، دغدغه متفاوت امسال والدین؛

نگرانی، از سلامت دانش آموزان تا هزینه های اینترنت و معضلات فضای مجازی

15 شهريور 1399 ساعت 13:34

با وجود همه شرایط اعلام شده از سوی مسئولان، دغدغه بازگشایی مدارس و نوع آموزش‌ها در سال تحصیلی جاری همچنان میان والدین و دانش‌آموزان وجود دارد.


به گزارش جهانبین نیوز ، آموزش و پرورش امري است که از دير باز جزو مهمترين و اساسي ترين ارکان هر جامعه اي بوده است.

يکي از عوامل مهم،  پيشرفت و ترقي جوامع پيشرفته، آموزش و پرورش کارآمد و توانمند آن جوامع است.

در دنياي امروز که رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جوامع در گرو گسترش جهان شمول وسريع علم و فناوريهاي نوين است، نظامهاي آموزش و پرورش از اهميت فراواني برخوردار است .

والدين در همه‌جا با اين سوال مواجه هستند که آيا بازگشت فرزندان آنان به مدرسه در دوران شيوع کرونا به صلاح است يا خير.

تا از سلامت فرزندم مطمئن نباشم او را راهی مدرسه نمیکنم
 
خانم اميري مادر يکي از دانش آموزان فارساني است که فرزند خود را به دليل بحث کرونا ويروس به مدرسه نفرستاد می گوید : به دليل اينکه مشخص نيست آموزش و پرورش توانايي کنترل اين ويروس را در مدرسه دارد يا خير از رفتن فرزندان خود به مدرسه جلوگيري کرديم.
 
وي به زير ساخت هاي فضاي مجازي اشاره داشت و گفت: آموزش مجازي به يک سري زير ساخت ها نياز دارد اما در شرايط کنوني آماده سازي آن زير ساخت ها امکان پذير نيست.بايد يک برنامه جامع و کامل و منسجم در يک شبکه ي واحد ترسيم و در اختيار معلم و دانش آموز و اوليا قرار داده شود.

همه مواقع اینترنت در دسترس فرزندم نیست که حضور در فضای مجازی داشته باشد
 
خانم حيدري مادر یکی دیگر از دانش آموزان  در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت: برنامه شاد را در گوشي نصب کرده ام اما فرزندم تنها زماني مي تواند وارد کلاس شود که من در منزل حضور دارم، وقتي در اداره هستم، فرزندم هم خيلي به درس تن نمي دهد. فرزندم حتي حاضر نيست پاي تلويزيون، و از شبکه آموزش، برنامه هاي درسي را دنبال کند.

مسئولین اطلاعات درستی از کرونا را در اختیار والدین قرار دهند

مهرداد شریفی یکی دیگر از والدین دانش آموزان  فارسانی  که  اجازه حضور فرزند خود بر سر کلاس درس را نداده است در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: والدین دانش آموزان مدرسه فرزندم در یک گروه مجازی خانوادگی شب گذشته اعلام کردند که به دلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا اجازه ندهیم فرزندانمان در کلاس درس خود حاضر شوند.

این پدر دانش آموز ادامه داد: من هم مثل سایر والدین دانش آموزان اجازه ندادم فرزندم به مدرسه برود و مشخص نکردیم که تا چه زمان فرزندان ما در کلاس درس حاضر نشوند.

احمدی با اشاره به نگرانی دانش آموزان در مورد این ویروس نو ظهور در کشور ادامه داد: از مسوولان خواستاریم که اطلاعات صحیح را در مورد این ویروس به صورت روزانه به ما اعلام کنند تا شاید از نگرانی ها کاسته شود.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ اینها تنها بخشی از دغدغه‌های والدین است که به صورت اتفاقی با خبرنگار ما مواجه شده و ابراز داشتند.

به نظر می‌رسد این دغدغه‌ها برای بیشتر والدین وجود داشته باشد ضمن اینکه برای معلمان هم بعضی از این مسائل وجود دارد.

از جمله نوع آموزش از طریق فضای مجازی، ارتباط خارج از ساعت کاری دانش‌آموزان با معلمان که گاهی به نصف شب هم کشیده می‌شود و باعث آزار و اذیت خانواده‌هایشان می‌ شود؛ آشنا نبودن تعدادی از معلمان با این شیوه آموزشی، نداشتن محتوای لازم برای ارائه در فضای مجازی و دغدغه اصلی که مشترک میان دانش‌آموزان و معلمان است، اینترنت پرسرعت ارزان قیمت که البته همه این مسائل به شهرها و روستاهایی اختصاص دارد که از نعمت اینترنت برخوردارند.

تعداد زیادی روستا هستند که از اینترنت بی‌بهره‌اند که البته به نظر می‌رسد به دلیل کم بودن دانش‌آموزان بتوان در آن مراکز کلاس‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر کرد.


کلاس‌ها حضوری و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود

فرحناز قائدامینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز غ اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا با در نظر گرفتن کلیه شرایط  جوانب  موافقت خود را برای بازگشایی مدارس از تاریخ 15 شهریورماه اعلام کرده است که  بر اساس این تصمیم، دستورالعمل‌های خاصی از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل و پس از آن از سوی اداره کل  به تمامی مناطق و مدارس استان ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بنابر وضعیت‌های مختلف، برنامه‌های آموزشی متناسب با وضعیت موجود پیش بینی شده است و این برنامه ها از انعطاف کافی برای تغییر در شرایط متفاوت برخوردارند.

کلاس‌ها حضوری اما با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود

وی ضمن بیان اینکه کلیه تصمیمات آموزش و پرورش در هماهنگی کامل و با نظر ستادملی مقابله با کرونا اتخاذ می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا،  مقرر شد که در هر وضعیتی کلاس‌ها به صورت حضوری اما با رعایت ضوابط و مقررات خاصی که با همکاری مسؤولان بهداشت و درمان درنظر گرفته شده است برگزار شود.

قائدامینی تصریح کرد: از جمله مواردی که به آن توجه شده موضوع گندزدایی و ضدعفونی کردن فضای کلاس‌ها بوده که در  سراسر مدارس سطح استان انجام شده و به طور مستمر از سوی مسئولان آموزش و پرورش بر این امر نظارت صورت گرفته است.

کاهش زمان کلاس‌ها به 35 دقیقه

وی اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری بر اساس مساحت کلاس درس، استفاده دائم دانش‌آموزان از ماسک، ایجاد تهویه برای کلاس‌ها و نظارت مستمر و ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است و برای ازدحام کمتر کلاس‌های پر جمعیت، تصمیم بر شیفت‌بندی دانش‌آموزان شده و ساعت درسی هر کلاس به حداکثر 35 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

وی  ضمن بیان اینکه آموزش حضوری برای مدارس و کلاس های زیر 10 نفر انجام می شود، خاطرنشان کرد: شیفت بندی حضور دانش آموزان در کلاس‌های بالای 10 نفر بر اساس مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموزان صورت می گیرد تا فاصله گذاری اجتماعی بطور کامل رعایت شود؛ که بر این اساس ممکن است دانش ‍آموزان دو یا سه روز در هفته در کلاس درس حاضر شوند.

قائدامینی  حفظ سلامت و امنیت روانی و جسمی دانش آموزان را مهمترین رکن آموزش بیان کرد و گفت: زنگ‌های تفریح به صورت گردشی طراحی شده و معلمین در کلاس درس فقط  به تدریس و آموزش می پردازند و سایر مباحث از طرق دیگر  همچون شبکه شاد پیگیری می‌شود.

مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده است

خدایار قاسمپور نیز اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر تعداد 23 جلسه در آموزش و پرورش برای پیگیری مصوبات و هم‌اندیشی برای بازگشایی مدارس صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تلاش مدیران مدرسه در خصوص تجهیز مدارس سطح استان سه نوبت ابلاغ اعتبار در سال جدید در خصوص احداث و ترمیم آب‌خوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی و لوله‌کشی صابون مایع دقت‌های لازم انجام شده و مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده‌اند.

انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 45423

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45423/نگرانی-سلامت-دانش-آموزان-هزینه-های-اینترنت-معضلات-فضای-مجازی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir