۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۵۴۲۲

توسعه متوازن شهر شهرکرد اولویت کاری شهرداری است

شهردار شهرکرد گفت: اجرای عدالت اجتماعی و توسعه متوازن شهری در برنامه ۵ ساله پیش‌بینی و در اولویت کاری شهرداری قرار دارد.
توسعه متوازن شهر شهرکرد اولویت کاری شهرداری است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد  در جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری با اشاره به لزوم حضور نیروهای متخصص در واحد حقوقی و املاک اظهارداشت: با توجه به گستردگی و حجم کاری واحد حقوقی و املاک بکارگیری نیروهای متخصص در این واحد ضروری است، اما جذب نیرو برای شهرداری در حال حاضر امکانپذیر نیست بنابراین می‌طلبد بخشی از فعالیت‌ها برون‌سپاری شود.

وی با اشاره به اجرای عدالت اجتماعی و توسعه متوازن در محلات مختلف شهرکرد به ویژه ناحیه غرب افزود: مدیران سازمان‌ها باید تمام اعتباراتی که در ناحیه غرب هزینه شده است را جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی کنند.

شهردار شهرکرد بیان کرد: طی چند سال گذشته از محل اعتبارات بازآفرینی ۱۵ میلیارد تومان در ناحیه غرب شهرکرد هزینه شده است و در تلاش هستیم بتوانیم خدمات بیشتری در این ناحیه ارائه نماییم.

عبدالغنی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای شهرداری ادامه داد: طرح توسعه شهری و طرح تپه‌ درازگوش از مهم‌ترین طرح‌های این شهرداری است که می‌طلبد نسبت به تهیه طرح مطالعاتی و اجرای آن اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

بودجه سال 1400 شهرداری شهرکرد با نگاه توسعه متوازن تدوین شود

فرهاد رئیسی، رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: واحد حقوقی و املاک از ظرفیت نیروهای متخصص قضایی استفاده کند چرا که با توجه به افزایش قیمت املاک، طرح دعوی افزایش یافته است بنابراین باید واحد حقوقی و املاک در این زمینه قوی عمل کند.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی موظف به همکاری با شهراری است، افزود: در راستای رفع مشکلات شهرداری در راه و شهرسازی جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی برگزار خواهد شد بنابراین باید شهرداری با مستندات کامل از حق و حقوقات خود دفاع کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه باید تمامی معابر و املاک شهرداری سنددار شوند، خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه گذشته برای اجرای عقب‌نشینی‌ها پاسخگو نیست بنابراین باید در راستای اجرای این امر یک وحدت رویه داشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه نباید در جایی که تملک صورت می‌پذیرد سلیقه‌ای عمل شود و در بحث عقب نشینی‌ها با همه یکسان باید برخورد شود، گفت: شهرداری به دنبال اخذ وجه نیست بلکه محیط را برای مردم مناسب‌سازی ‌می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در شهرکرد بیان کرد: اجرای پروژه‌ها تنها در شمال و یا مرکز شهر سبب می‌شود تا در آینده شاهد معضل حاشیه‌نشینی در جنوب و ناحیه غرب باشیم بنابراین توسعه شهری در ناحیه غرب و جنوب باید با شمال و مرکز شهر متوازن شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه ناحیه غرب و جنوب شهر دارای مشکلات بیشتری هستند، ادامه داد: باید برنامه‌ریزی لازم برای تخصیص اعتبار در سال آینده جهت اجرای پروژه‌ها در این دو بخش شهر انجام شود چراکه علاوه‌بر رونق شهر سبب رضایتمندی شهروندان ‌می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه اگر به ناحیه غرب توجه نشود معضل محله 32  فراگیر می‌شود، تصریح کرد: همانگونه که شهرکرد به پارک و رفاهیات نیاز دارد مردم ناحیه غرب نیز به این امکانات نیازمند هستند بنابراین باید امکانات کافی ارائه و سرانه‌ها نیز دریافت شود.

وی با اشاره به فعال نمودن کمیته اقتصادی و استفاه از ظرفیت مشاوران اقتصادی در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: شیوه‌های گذشته در کمیته درآمدزایی امروز پاسخگو نیست و چندین سال است که طرح سرمایه‌گذاری در شهرکرد اجرا نشده است بنابراین کمیته اقتصادی و درآمدزایی باید فعال‌تر از گذشته و با استفاده از روش‌های نوین برای جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تلاش شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۳۵:۲۹

5 Sep 2020