۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۴۵۴۱۹
در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

15 شهریور مدارس را با تمام پروتکل های بهداشتی بازگشایی کنید

امسال مدارس با شرایط متفاوت و ۱۵ روز زودتر آغاز می‌شود، که آغاز این مدارس باید با تمام پروتکل های بهداشتی صورت پذیرد.
15 شهریور مدارس را با تمام پروتکل های بهداشتی بازگشایی کنید
به گزارش جهانبین نیوز؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه از بازگشایی مدارس و دغدغه خانواده ها مطرح شد و گفته شد ، امسال مدارس با شرایط متفاوت و ۱۵ روز زودتر آغاز می‌شود، البته طبیعی است که این بازگشایی متفاوت از سال‌های قبل است و شبکه شاد، تلویزیون و فضای مجازی فرصت تدریس و تعلیم را فراهم کرده‌اند، البته باید هر چه بیشتر این فضاها تکمیل شده و پاسخگوی همه نیازهای دانش‌آموزان باشند تا با نقص آموزش مواجه نباشیم و همه از جمله خانواده‌ها و وزارتخانه به فرزندان کمک کنند.

فضای مجازی بدون هیچ نقصی پاسخگو نیاز دانش آموزان باشد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، اظهار کرد: محرم همواره ماه شور، عزا و زنده نگه‌داشتن مکتب عاشورا با انواع ابتکارها است و برنامه‌های محرم امسال متفاوت از هر سال و با زیرکی، بصیرت و هوشیاری برگزار شد که شور حسینی و معرفت عزاداری‌ها گسترش یافت و مسائل بهداشتی با بیشترین درصد رعایت و در واقع تجمیع مقوله سلامت و معنویت در محرم امسال محقق شد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمن برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌های ماه محرم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داد، تصریح کرد: در این محرم تلاش شد که مقابله میان هیئتی‌ها و افکار عمومی صورت بگیرد، اما به لطف خداوند بدنه جامعه توانست این مسئله را به خوبی سروسامان دهد و از طرفی نگرانی‌های زیادی از این بابت احساس شد، اما همه نشان دادند که با اطاعت از فرمان ولی‌فقیه می‌توان توطئه‌های دشمن را خنثی و مسیر انقلاب را با عقلانیت دنبال کرد.

حجت‌الاسلام نکونام به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: امسال مدارس با شرایط متفاوت و ۱۵ روز زودتر آغاز می‌شود، البته طبیعی است که این بازگشایی متفاوت از سال‌های قبل است و شبکه شاد، تلویزیون و فضای مجازی فرصت تدریس و تعلیم را فراهم کرده‌اند، البته باید هر چه بیشتر این فضاها تکمیل شده و پاسخگوی همه نیازهای دانش‌آموزان باشند تا با نقص آموزش مواجه نباشیم و همه از جمله خانواده‌ها و وزارتخانه به فرزندان کمک کنند.

وی به شرایط کرونایی امروز اشاره و اظهار کرد: اوضاع تقریباً در بسیاری از نقاط کشور نامساعد است، تعداد کادر درمان اندک بوده و تنها برای شرایط عادی تربیت یافته‌اند که برای بحران تعداد نیرو اندک است، کادر درمان هفت ماه است که درگیر این بیماری هستند، کمتر کسی جرئت دارد تا به سراغ بیمار کرونایی برود و هنگام مواجهه باید مجهز به سلاح شود و ماسک خود را مرتب بر صورت داشته باشند، بنابراین لازم است خود رعایت کرده و از برگزاری جلسات منتقل‌کننده ویروس مانند عزاداری‌ها و عروسی خودداری کنیم تا این بلیه را پشت سر بگذاریم.
 
امام‌ جمعه بروجن: مسئولان بروجن را دریابند

امام جمعه شهر بروجن با اشاره به افزایش شمار افراد مبتلا و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا، گفت: بروجن حال خوبی ندارد و مسئولان در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: متأسفانه بروجن حال خوبی ندارد و کرونا جان عزیزان ما را می‌گیرد.

وی افزود: تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده و افزایش بیماران با حال وخیم و فوتی‌های بیماری ویروسی این شهرستان را در شرایط بحرانی قرار داده است.

خطیب جمعه شهر بروجن ادامه داد: به مسئولان کشور و استان توصیه می‌کنیم با حضور در شهرستان، کمبودها را ببینند و پیگیر مشکلات باشند.

هراتی مطلق همچنین از خیران و مردم‌ نوع‌دوست شهرستان بروجن خواست به کمک کادر درمان و بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) بشتابند.

وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از مردم خواست مجالس ترحیم را برگزار نکرده و تنها به عرض تسلیت به صورت تلفنی اقدام نمایند چرا که شرایط مطلوب نیست.

امام جمعه شهر بروجن در پایان از هیئات مذهبی و عزاداران حسینی به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول محرم تقدیر و تشکر کرد.

پروتکل‌هاي بهداشتي‌ در هيئت‌هاي عزاداري لردگان به خوبی رعایت شد

امام جمعه لردگان گفت: مردم ولايت مدار و مومن شهرستان لردگان يک بار ديگر در دهه اول محرم الحرام عشق و ارادت خود را با حضور حداکثري خود در مساجد و حسينه ها به سرور و سالار شهيدان نشان دادند.

حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاده امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با قدرداني از برگزار کنندگان مراسم ويژه عزاداري سيد و سالار شهيدان اشاره داشت و گفت: با توجه به محدوديت هاي بهداشتي که عزاداران داشتند اما الحمدالله برنامه هاي عزاداري خوبي در شهرستان برگزار شد و بايد قدردان نعمت هاي الهي بود .

وي افزود: مردم ولايت مدار و مومن شهرستان لردگان يک بار ديگر در دهه اول محرم الحرام عشق و ارادت خود را با حضور حداکثري خود در مساجد و حسينه ها  به سرور و سالار شهيدان نشان دادند. و انصافا در دهه اول ماه محرم کليه اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان که با برپايي دسته جات عزاداري در سطح شهر و روستاها عظمت خاصي به دستگاه حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) بخشيدند قابل تقدير و تشکر است.

 وي در ادامه به سالگرد جمعه سياه و كشتار بى‌رحمانه مردم در ميدان ژاله (شهدا) تهران 17 شهريور57 که نهال انقلاب را با خون خود آبياري نمودند اشاره نمود و  يادشان را گرامي دانست .

امام جمعه لردگان به سالروز شهادت مرحوم آيت الله طالقاني و آيت الله قدوسي و مرحوم وحيد دستجردي نيز اشاراتي داشتند.
 
درپايان امام جمعه لردگان از مسئولين شهرستاني عاجزانه درخواست نمود که پيگير دستگاه آنژيوگرافي و دستگاه  ام. آر.آي جهت رفاه حال بيماران شهرستان لردگان باشند.

ماحصل قیام هفده شهریور همین بس كه شاه، رشته حكومت از دستش پاره شد
 
امام جمعه فارسان گفت: در ماحصل قیام هفده شهریور همین بس كه شاه، پرچم رسوایى خویش را با كشتار مردم بی‏گناه برافراشت و رشته حكومت از دستش پاره شد و همین امر موجبات ترك ایران را براى او فراهم ساخت.
 
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: به‏واسطه مراقبت از صفت تقوا؛ تدریجاً خودبینى، عُجب و غرور از انسان رفته و همش مى‏میرد. اگر چیزى هست براى الله است. باید متوجه شد، مادامى كه انسان خود را مى‏بیند حتى اگر هر روز یك ختم قرآن و مراقبه كند اما اكثر به نظرش برسد كه این من هستم كه این كارها را مى‏كنم، هنوز به این مقام نرسیده!
 
وی تصریح کرد: اگر تقوا در انسان حكومت كند و وقتی‌که به خداى خودش نگاه کند همه‏اش خجلت است. خودى در این نمى‏بیند؛ واقعاً خودى نیست! به جهت این‏كه اگر انسان به تمام معنویات دست پیداکرده و به آن حد بالایى كه ممكن است از كمال برسد، براى خودش نیست عنایت از طرف خداوند است. اگر خداوند ما را به خودمان وابگذارد در وادى‏هاى هلاكت جهنمى خواهیم شد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور اظهار کرد: استكبار رسانه‏اى علیرغم حجم انبوه تولید محتوا و تحریف حقایق و انگاره سازی‌های دروغین تلاش زیادى كرد تا روایت خود را از تضاد مذهب و سلامت جا بزند اما با لطف الهى و عنایات حسینى و مهدوى و هدایت حكیمانه رهبر انقلاب و تبعیت پذیری دست‏اندركاران برنامه‏ها و مسئولیت‌پذیری عمومى
ناكام ماند و مردم مؤمن و پرچم‌داران معرفت و معنویت اسلامى و انقلابى پیروز این مرحله از جنگ شناختى شدند.
 
امام‌جمعه فارسان به قیام 17 شهریور 1357 و‏ جنایت جمعه سیاه‏ اشاره داشت و بیان کرد: با قتل‌عام مردم توسط رژیم پهلوى در جمعه سیاه، این واقعه، سرآمد اخبار و اطلاعات به شمار مى‏آمد به‌طوری‌که بازتاب این جنایت بزرگ، جهانى شد و نه تنها مطبوعات داخلى كشور بلكه رسانه‏هاى خارجى نیز به این مهم‏ پرداختند. رسانه‏هاى داخلى كه تحت كنترل رژیم پهلوى بودند به‏صورت مختصر و تحریف‌شده به این حادثه پرداختند.
 
وی اظهار داشت: در ماحصل قیام هفده شهریور همین بس كه شاه، پرچم رسوایى خویش را با كشتار مردم بی‏گناه برافراشت و رشته حكومت از دستش پاره شد و همین امر موجبات ترك ایران را براى او فراهم ساخت.

وی در پایان گفت: از همه عزیزانی که زحمت کشیدند و هیئت‌های عزاداری را مدیریت کردند همه مسائل بهداشتی را رعایت کردند از عزیزانمان در نیروی انتظامی، سپاه و هیئت‌های امنا هیئت‌های عزاداری مداحان روحانیون عزیز همه و همه عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
قيام 17 شهريور نماد شجاعت، ايستادگي ملت شريف ايران اسلامي در برابر ستمگران است
 
امام جمعه موقت شهر اردل گفت: قيام 17 شهريور سال 57 نماد مقاومت، شجاعت و ايستادگي ملت شریف ایران اسلامی در برابر رژيم ستمگر شاهنشاهي است.

حجت الاسلام سيد ياسين حسيني امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزارن به تقواي الهي با اشاره به نقش اسراي کربلا در نهضت امام حسين(ع) و رساندن پيام‌هاي قيام ايشان به دنيا گفت:اسراي کربلا در زمان اسارت با تمام سختي ها و رنج هايي که متحمل مي شدند شعارهاي امام حسين (ع) را تحقق بخشيدند و واقعه عاشورا را زنده نگه داشتند.

حسيني اظهار کرد: جايگاه اهل بيت (ع) به دست اسراي کربلا تثبيت شد، به ويژه در شام که جايگاه دربسته‌اي بود و تحت سيطره شديد امنيتي يزيديان قرار داشت، امويان با دست خود با آوردن اسرا به اين شهر اين حصار را شکستند و شکست را براي خود متحمل کردند.

وي عنوان کرد: در ادامه نهضت عاشورا، حضرت سجاد(ع) و حضرت زينب (س) و کاروان اسرا در مجلس يزيد فاتحه بني‌اميه و معاويه را که در 20 سال تلاش کردند از اسلام، اسم و رسمي باقي نماند، خواندند و کاروان اسرا از کربلا به عنوان اسير به شام آمدند اما در برگشت پيروزمندانه برگشتند و پيام امام حسين (ع) و نهضت ايشان را به دنيا رساندند.

قيام 17 شهريور نماد شجاعت، ايستادگي ملت شريف ايران اسلامي در برابر ستمگران است

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به قيام 17 شهريور گفت:17 شهريور بخشي از تاريخ انقلاب است و در اوج همبستگي و يکپارچگي مردم، اين قيام رخ داد و اين همدلي بين مردم باعث شد تا انقلاب به پيروزي برسد و شهدايي که در روز 17 شهريور به شهادت رسيدند، نمادي از مقاومت مردم در برابر رژيم شاهنشاهي شدند.
 
حجت الاسلام حسيني با بيان اينکه 17 شهريور نشانگر شجاعت، ايستادگي در برا بر ستمگران است، گفت: حرکت‌هاي عظيم مردم و حضور آن‌ها در صحنه و تدابير هوشمندانه امام(ره) و هدايت‌ انقلاب به دست ايشان زمينه را براي پيروزي انقلاب اسلامي فراهم کرده است.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۴۶:۲۲

4 Sep 2020