کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهر اردل؛

قيام 17 شهريور نماد شجاعت، ايستادگي ملت شريف ايران اسلامي در برابر ستمگران است

14 شهريور 1399 ساعت 15:13

امام جمعه موقت شهر اردل گفت: قيام 17 شهريور سال 57 نماد مقاومت، شجاعت و ايستادگي ملت شریف ایران اسلامی در برابر رژيم ستمگر شاهنشاهي است.


به گزارش  جهانبين نيوز؛ حجت الاسلام سيد ياسين حسيني امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزارن به تقواي الهي با اشاره به نقش اسراي کربلا در نهضت امام حسين(ع) و رساندن پيام‌هاي قيام ايشان به دنيا گفت:اسراي کربلا در زمان اسارت با تمام سختي ها و رنج هايي که متحمل مي شدند شعارهاي امام حسين (ع) را تحقق بخشيدند و واقعه عاشورا را زنده نگه داشتند.

حسيني اظهار کرد: جايگاه اهل بيت (ع) به دست اسراي کربلا تثبيت شد، به ويژه در شام که جايگاه دربسته‌اي بود و تحت سيطره شديد امنيتي يزيديان قرار داشت، امويان با دست خود با آوردن اسرا به اين شهر اين حصار را شکستند و شکست را براي خود متحمل کردند.

وي عنوان کرد: در ادامه نهضت عاشورا، حضرت سجاد(ع) و حضرت زينب (س) و کاروان اسرا در مجلس يزيد فاتحه بني‌اميه و معاويه را که در 20 سال تلاش کردند از اسلام، اسم و رسمي باقي نماند، خواندند و کاروان اسرا از کربلا به عنوان اسير به شام آمدند اما در برگشت پيروزمندانه برگشتند و پيام امام حسين (ع) و نهضت ايشان را به دنيا رساندند.

قيام 17 شهريور نماد شجاعت، ايستادگي ملت شريف ايران اسلامي در برابر ستمگران است
امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به قيام 17 شهريور گفت:17 شهريور بخشي از تاريخ انقلاب است و در اوج همبستگي و يکپارچگي مردم، اين قيام رخ داد و اين همدلي بين مردم باعث شد تا انقلاب به پيروزي برسد و شهدايي که در روز 17 شهريور به شهادت رسيدند، نمادي از مقاومت مردم در برابر رژيم شاهنشاهي شدند.
 
حجت الاسلام حسيني با بيان اينکه 17 شهريور نشانگر شجاعت، ايستادگي در برا بر ستمگران است، گفت: حرکت‌هاي عظيم مردم و حضور آن‌ها در صحنه و تدابير هوشمندانه امام(ره) و هدايت‌ انقلاب به دست ايشان زمينه را براي پيروزي انقلاب اسلامي فراهم کرده است.

انتهاي پيام/570ه


کد مطلب: 45417

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45417/قيام-17-شهريور-نماد-شجاعت-ايستادگي-ملت-شريف-ايران-اسلامي-برابر-ستمگران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir