۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۵۳۶۷
کارشناس رسانه های دیجیتال؛

نداشتن شبکه ملی اطلاعات به اقتصاد ضربه میزند

محمد صادق افراسیابی کارشناس رسانه های دیجیتال گفت: عدم فعالیت شبکه ملی اطلاعات از نظر اقتصادی نیز به کشور ضربه میزند،خیلی از خرید و فروش های اینترنتی از طریق اینترنت جهانی صورت می گیرد و همین خارج کردن ارز از کشور و ضربه زدن به اقتصاد است .
نداشتن شبکه ملی اطلاعات به اقتصاد ضربه میزند
محمد صادق افراسیابی کارشناس رسانه های دیجیتال در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد:  شبکه ملی اطلاعات در حقیقت چند کارکرد مهم و اصلی دارد که یکی از این کارکردها استفاده از  وب سایت های داخلی است.

وی با اشاره به اینکه چنانچه از وب سایت های داخلی استفاده کنیم از اینترنت جهانی استفاده نمی شود اذعان داشت: در حال حاضر فعالیت در فضای مجازی قابل رصد نیست و از جهات مختلف ممکن است ضرر بزند.

افراسیبابی با اذعان بر اینکه عدم فعالیت شبکه ملی اطلاعات از نظر اقتصادی نیز به کشور ضربه میزند گفت: خیلی از خرید و فروش های اینترنتی از طریق اینترنت جهانی صورت می گیرد و همین خارج کردن ارز از کشور است .

وی با تاکید بر اینکه چنانچه آمریکا بخواهد ارتباط ایران را از طریق اینترنت با جهان کم کند بیان داشت: اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود ما نگران کم کردن سرعت اینترنت از جانب آمریکا نیستیم.

افراسیابی با یادآور بر اینکه شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده اما کُند پیش می رود گفت: سال گذشته در جریان اغتشاشات دسترسی به اینترنت جهانی قطع شد اما مردم می توانستند از سایت های داخلی استفاده کنند.

وی احراز هویت کاربران فضای مجازی را مهم تلقی کرد و گفت: هر فردی که یک سیم کارت دارد باید احراز هویت شود و مشخص شود که چه فعالیتی و در چه راستایی انجام می دهد.

افراسیابی با تاکید بر اینکه چنانچه فیلتر شکن ها مسدود نشوند هر قانونی هم که تصویب شود موفقیتی به دنبال آن نیست اظهار کرد: اگر استفاده از وی پی ان سامان دهی نشود هر شبکه اجتماعی هم که فیلتر شود مردم با وی پی ان و فیلتر شکن ها به راحتی از ان استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی و مدیریت شبکه ملی اطلاعات می تواند تمام این مشکلات را حل کند گفت: مدیریت صحیح و درستی در راستای شبکه ملی اطلاعات لازم و ضروری است.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۲۱:۳۳

29 Aug 2020