کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیاتی منتشر نشده از طرح فضای مجازی مجلس / مقاومت وزارت ارتباطات در برابر طرح مجلس برای ارزان شدن اینترنت

5 شهريور 1399 ساعت 22:02

پس از مطرح شدن تصمیم مجلس برای ساماندهی شبکه های اجتماعی و ارزان شدن ترافیک داخلی اینترنت برای مردم، وزارت ارتباطات و برخی نزدیکان دولت به شدت از کاهش درآمدهای خود از جیب مردم ابراز نگرانی می کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از مطرح شدن تصمیم مجلس برای ساماندهی شبکه های اجتماعی و ارزان شدن ترافیک داخلی اینترنت برای مردم، وزارت ارتباطات و برخی نزدیکان دولت به شدت از کاهش درآمدهای خود از جیب مردم ابراز نگرانی می کنند. اما جزییات این طرح چیست؟ 

 
 
۱. همه پیام رسانهای داخلی و خارجی می توانند در ایران فعال باشند.
 
۲. مانند سایر نقاط جهان همه پیام رسانها و شبکه های اجتماعی که می خواهند در ایران فعال باشند باید قوانین کشور ایران را بپذیرند و نماینده ای برای پاسخگویی نسبت به تضییع احتمالی حقوق مردم و حریم خصوصی به شورایی که برای نظارت تاسیس می شود معرفی کنند.
 
۳. این شورا متشکل از نمایندگان وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، کمیسیون فرهنگی مجلس، صدا و سیما، نیروی انتظامی و... است.
 
۴. پیام رسانهایی که در ایران فعال هستند موظف به ارائه خدمات کاربردی به مردم هستند و دولت باید از کسب و کارهای مبتنی بر این شبکه ها از طریق اعطای تسهیلات حمایت کمک کند.
 
۵. وزارت ارتباطات موظف به ارائه اینترنت ارزان و درآمد زا به مردم می شود.

انتهای پیام /


کد مطلب: 45364

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45364/جزئیاتی-منتشر-نشده-طرح-فضای-مجازی-مجلس-مقاومت-وزارت-ارتباطات-برابر-ارزان-شدن-اینترنت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir