۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۴۵۳۵۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دل بریدن از دشمن درس مهم عاشوراست

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، یکی از درس های مهم عاشورا را دل بریدن از دشمنان و پرهیز از ایجاد امید در دل دشمن دانست.
دل بریدن از دشمن درس مهم عاشوراست
به گزارش جهانبین نیوز ؛ آیین سوگواری پنجمین روز محرم حسینی در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در این مراسم معنوی، با تسلیت ایام حزن و اندوه و ماتم اهلبیت علیهم السلام گفت: فرارسیدن محرم ایامِ حزن و ماتم نه تنها شیعیان، بلکه حزن و ماتم ملائکه و زمین و زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، افزود: زمین و طبیعت هم همواره عزادار حسین علیه السلام است و جنبندگان عالم به میزان شعور خود عظمت امام حسین علیه السلام را درک می کنند و باید گفت؛ حسین، حسین است و خوشا به حال آنانکه توانستند دل را حسینی کنند و حسینی زندگی کنند.

وی تصریح کرد: اگر کسی حسینی زندگی کند، حتماً مرگش حسینی خواهد بود و محشرش هم حسینی می شود؛ لذا باید بکوشیم حسینی زندگی کنیم و تا آخر هم حسینی بمانیم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: روح حسینی، شجاعت حسینی، شهامت حسینی، مقاومت و ایستادگی  و ظلم ستیزی اباعبدالله الحسین علیه السلام و  خدایی زندگی کردن  امام حسین علیه السلام و ذوب و غرق در خدا بودنش در همه لحظات، کوتاه نیامدن در برابر منکرات، امر به معروف و نهی از منکر و خروشیدن امام در برابر ناهنجاری ها، باید الگوی ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: باید مثل اباعبدالله الحسین علیه السلام به هیچ چیز در این دنیا دل نبندیم و از همه چیز برای خدا دل بِکَنیم. باید تا آخر مقابل دشمن بایستیم و همچون ایشان که اجازه ندادند ذره ای امید در دل دشمنان ایجاد شود، به بیانات آن حضرت در روز عاشورا توجه کنیم که در سخت ترین لحظات و موقعی که عباس، علی اصغر و علی اکبرش و عون و جعفرش و همه یارانش را از دست داده بودند بیان کردند.

وی، فرمایشات حضرت امام حسین علیه السلام در آخرین و سخت ترین لحظات عاشورا را یادآوری کرد و افزود: امام در آن لحظات سخت که دغدغه خیمه ها و زن و بچه ها را داشتند، در اوج ناراحتی فرمودند؛ سوگند به خدا من پاسخ نمی گویم به آنچه اینها می خواهند تا آخرین لحظه ای که به ملاقات خدایم بروم در حالی که در خون خود می غلطم؛ و در دل دشمنان امید ایجاد نمی کنم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، یکی از درس های مهم عاشورا را دل بریدن از دشمنان و پرهیز از ایجاد امید در دل دشمن دانست و گفت: آیا آنهایی که به دشمن دل می بندند و به دشمن امید می دهند، به این کلام اباعبدالله الحسین علیه السلام پاسخ گفته اند؟

وی افزود: ما شجره حسینی داریم و شجره حسینی را آن حضرت زمانی که ایشان را مروان به دارالحکومه دعوت کرد تا بیعت برای یزید بگیرد، کامل تعریف کرده اند، که برخروشیدند و فرمودند ما شجره توحیدی داریم، ما شجره وحیانی داریم، ما اهلبیت نبوتیم، نبوت در خاندان ماست، ما معدن رسالتیم، ملائکه الله در خانه های ما رفت و آمد دارند، رحمت پروردگار بوسیله ما بر عالم نازل می شود و مناصب از آنِ ماست و زعامت از بدر تا ختم از آن ماست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، خاطرنشان کرد: نقطه مقابل شجره حسینی، شجره یزید است که  فاسق، فاجر، شارب خمر، آدمکش است و کسی است که فسق و فجور علنی مرتکب می شود و برای یک چنین آدمی می خواستند از حسین بن علی علیه السلام بیعت بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند ما اهلبیت نبوت نیستیم، ولی افتخار می کنیم در این مکتب تلمذ می کنیم و از این دریای باعظمتِ مکتب وحی درس می آموزیم و سبک زندگی فرامی گیریم. ما از تعالیم قرآن و ملائکه و جبرئیل بهره مندیم و دشمنان ما همان دشمنانی هستند که اباعبدالله الحسین علیه السلام معرفی کردند.

وی، به ویژگی های دشمنان امروز اشاره کردو ساخت مرجع و امام و ولی فقیه و مؤمن بدلی را از توطئه های دشمنان انقلاب و اسلام برشمرد و با تأکید بر ضرورت هوشیاری مقابل توطئه های دشمنان، اظهار کرد: باید قدر شجره حسینی خودمان را بدانیم و شجره دشمنان را خوب بشناسیم، تا فریبمان ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: خون اباعبدالله الحسین علیه السلام را با فتوای همین ملاهای بدلی ریختند. بدل سازی ها برای گرفتن فراست و بصیرت از ماست. وابستگی ها باعث دل کندن بسیاری از امام حسین علیه السلام شد و ما باید مراقب باشیم که در دام عُلقه های دنیوی گرفتار نشویم.

وی، عُلقه و وابستگی های دنیوی و اشتباه در محاسبات و تحلیل ها را از دلایل جدایی از ولایت و امام زمان دانست و گفت: در واقعه عاشورا بسیاری با همین تحلیل های اشتباه و خطای در محاسبات از امام حسین علیه السلام جدا شدند و امام را همراهی نکردند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۴۹:۵۴

25 Aug 2020