کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمسیون فرهنگی مجلس؛

نداشتن شبکه ملی اطلاعات فضای مجازی را به یغما می برد

4 شهريور 1399 ساعت 9:34

احمد راستینه عضور کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: احمد راستینه گفت: سال‌های گذشته به وفور اطلاعات کاربران فضای مجازی در این فضا منتشر شد و محرمانه‌های زندگی افراد در تصویر فضای مجازی به یغما رفت.


احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: یکی از زیر ساخت های بسیار مهم امروز در توسعه هر کشور دسترسی به اطلاعات و داشتن شبکه ملی اطلاعات است و  به عبارتی امروز کشورهای دنیا  تلاش می کنند هویت و فرهنگشان را به واسطه تشکیل شبکه ملی اطلاعات حفظ، توسعه و صادر کنند .

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در حفظ هویت  کشورهای دنیا این است که مولفه های هویت را بشناسند و برای  حراست از ان ها تلاش کنند .

راستینه ادامه داد: امروز دنیای واقعیت های زندگی به عبارت دیگر دنیای مجازی ،مجازی نیست بلکه انعکاس زندگی انسان هاست و البته این انعکاس بعضی وقت ها دستخوش تحریف و دستخوش تغییر می شود و واقعیت های کار را به درستی منعکس نمی کند .

در جنگ رسانه ای امروز ، دسترسی به اطلاعات و مدیریت رسانه و فضای اطلاعات بسیار حائز اهمیت است

وی  با اشاره به اینکه در جنگ رسانه ای امروز ، دسترسی به اطلاعات و مدیریت رسانه و فضای اطلاعات بسیار حائز اهمیت است عنوان کرد:  امروز فرهنگ غربی تلاش می کند تا مولفه های زندگی شهروند غربی را با ترغیب و تحریف به گونه مضر ان به جوامع دیگر انتقال و سوق دهد به گونه ای که در فضای مجازی و رسانه انچه در زندگی غرب منعکس می شود خود حقایق زندگی غرب نیست .

راستینه با اذعان بر اینکه از واقعیت های غربی است که بخش زیادی از ان  بر می گررد به تلاش فرهنگ غرب برای نابودی فرهنگ و هویت ملی و هویت اسلامی کشورهای دیگر  خاطر نشان کرد: به عبارتی فرهنگی غربی تلاش می کند که خوبی های فرهنگ  و تمدن را برای خودش حفظ کند و همه مضرات و آسیب های فرهنگ غربی را با یک پوشش دروغین ، پیام ازادی خواهی و با پیام محوریت انسان و تمدن غربی به جهان شرق کشورهای مسلمان و هویت های مستقل صادر کند .

وی  اظهار کرد: در کشورهای غربی تلاش می شود که با ایجاد شبکه ملی اطلاعات دسترسی های ضابطه مند و تعریف حدود و سعود دسترسی ها متناسب با شرایط تحصیلی , سنی و معیارهای خانوادگی مضرات فرهنگ غربی را در جوامع خودشان کنترل کنند و تحت پوشش اطلاعاتی خود قرار دهند.
 
راستینه افزود:  وقتی نوبت کشورهای مسلمان با هویت های ملی و مستقل می رسد هیچ ضابطه ای برای ارائه داده ها اطلاعات و مولفه های مضر فرهنگی غربی قائل نیستند و متاسفانه انچه حیرت ما را بر می انگیزد این است که مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در این عرصه آن ها هم یا باورشان نشده یا اراده ای برای ضابطه مند کردن دسترسی ها و مشخص کردن حدود و سعود دسترسی های اطلاعات در شبکه ملی اطلاعات ندارد .

وی تصریح کرد: بعضی وقت ها انسان احساس می کند یک نگاه هدفمند و جهت داری در دستگاه وزارت ارتباطات ما وجود دارد که تلاش می کند با عدم ایجاد ضابطه در دسترسی ها به عوامل تبلیغ کننده فرهنگ غربی کمک کند تا به اهداف خودش در انحراف سبک زندگی ما نائل شود .

شبکه ملی اطلاعات کمک می کند تا یک زیر ساخت مطمئن برای توسعه اشتغال فراهم شود

راستینه با تاکید بر اینکه چندسالی است که مقام معظم  رهبری ضرورت شبکه ملی اطلاعات را مطرح می کند بیان داشت:  تاکید مقام معظم رهبری بر روی شبکه ملی اطلاعات این است که شبکه ملی اطلاعات کمک می کند تا یک زیر ساخت مطمئن و مناسب برای توسعه اشتغال های نوین اقتصاد دیجیتال و تبلیغ شرکت های دانش بنیان فراهم شود به این معنا که وقتی شما سرورهای بیگانه و غیر قابل اعتماد سیستم شما را پشتیبانی می کند هیچ اعتمادی برای سرقت اطلاعات وجود ندارد و هیچ اعتمادی برای حفظ دستاوردها وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه  هیچ اعتمادی برای حفظ ارتباطات سالم و دسترسی های مناسب در خصوص اطلاعات معنا ندارد عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات یک زیر ساخت مهم  ، جهش تولید و توسعه اقتصاد دیجیتال است و  به عبارتی وقتی شرکت های دانش بنیان ما تولید کنندگان ما و افراد فعال در مشاغل فضای مجازی این اطمینان حاصل شود که حمایت های ملی قرار دارند و یک شبکه ملی تحت پوشش سرورهای داخلی گونه ها را هدایت ،  پشتیبانی و حمایت می کند و اطلاعات ان ها را امان داری می کند با یک اطمینان خاطر در راستای توسعه فعالیت های خودشان حرکت می کند.

راستینه تشریح کرد: شبکه ملی اطلاعات به شما کمک می کند تا در حفظ مولفه های فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی خودتان بدون دغدغه سیطره بخشی فرهنگ غرب پیش رود.

شبکه ملی اطلاعات کمک می کند تا بتوان فرهنگ بومی و محلی را با خیال راحت گسترش داد

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن گفت : شبکه ملی اطلاعات به شما کمک می کند تا زیر ساخت های توسعه فرهنگ بومی و محلی ایرانی و اسلامی خودتان را با خیال راحت گسترش و حفظ کنید .

راستینه اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات کمک می کند تا دسترسی های افراد جامعه متناسب با توان ملی نیاز واقعی ان ها و تناسب های سنی فکری و اندیشه ای در دسترسی به اطلاعات لحاظ شود به عبارتی بخش گسترده ای از شبکه اطلاعات که انبوهی از پیام ها تصاویر و فیلم ها و داده های مضر برای طبقات سنی مختلف جامعه است در غالب شبکه اطلاعات می توانیم ان ها را مدیریت،  رصد ، هدایت و تناسب سازی در دسترسی قرار دهیم.

شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت های مهم در توسعه فرهنگ ایرانی – اسلامی ماست

وی عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت بسیار مهم در توسعه فرهنگ ملی ایرانی اسلامی ماست و قتی بحث از شیکه ملی اطلاعات می شود واقعا" دغدغه اول این است که بتوانیم توسعه پایدار را رقم بزنیم به عبارتی شما برای دسترسی به مولفه های توسعه پایدار ضرورت دارد که دسترسی امن و ایمن و متناسب با نیاز را در جامعه برای اطلاعات فراهم کنید.

عدم وجود شبکه ملی اطلاعات  تخلفات و جرم ها را در فضای مجازی گسترده کرد

راستینه خاطر نشان کرد: سال های گذشته به وفور اطلاعات کاربران فضای مجازی در فضای مجازی منتشر شده و محرمانه های زندگی افراد در تصویر فضای مجازی به یغما رفته و اسیب های جدی اجتماعی فرهنگی و خانوادگی در جامعه ما تحمیل شده از طرف دیگر عدم داشتن شبکه ملی اطلاعات تخلفات و جرم های گسترده ای در غالب فضای مجازی متاسفانه شکل گرفته که بستر کلاهبردی ها و ویرانگری در حوزه مسائل اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را رقم زده است .

وی در پایان یاد اور شد: شبکه ملی اطلاعات به این دلایل بسیار حائز اهمیت است که ما بتوانیم یک توسعه ایمن و پایدار مبتنی بر نیازهای کشور و ایجاد بستر مهم برای توسعه اشتغال پایدار در قالب تجارت، فضای مجازی ،اقتصاد و داد و  ستد فضای مجازی و شبکه ملی علم و فناوری در فضای مجازی را رقم بزنیم.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 45347

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45347/نداشتن-شبکه-ملی-اطلاعات-فضای-مجازی-یغما-می-برد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir