۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۴۵۳۲۱

اخطار به گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی این استان خودداری کنند.
اخطار به گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری 
به گزارش جهانبین نیوز، فرجام سمیعی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ضخامت یخچال‌های طبیعی و احتمالی ریزش آن‌ها، تاکید کرد: مسافران و گردشگران در استان برای لذت بردن از سفری ایمن در طبیعت از ورود به یخچال های طبیعی کنند.

وی افزود: پرهیز از ورود بدون مجوز به منابع آبی شامل رودخانه‌ها، اقامت در مسیل‌ها، خاموش کردن آتش، خودداری از اقامت در مناطق حادثه‌خیز، سدها و دریاچه‌ها، اطمینان از سالم بودن آب‌های آشامیدنی قبل از نوشیدن، بهره‌مندی از خدمات راهنمایان دارای کارت و تورهای گردشگری، خودداری از رانندگی در شب و هوای نامناسب و پرهیز از روشن کردن وسایل گازسوز در فضاهای بسته و چادر، مورد توجه تمامی مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری باشد.

سمیعی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد هشداری در قالب دو تابلو آماده و در محل غار یخی چما شهرستان کوهرنگ نصب شده است.

وی یادآور شد: امید است با عنایت به تابلوهای هشدار و اخطار دهنده نصب شده در محل غار یخی چما و رعایت نکات ایمنی از سوی مسافران و گردشگران، شاهد رخدادهای تاسف‌بار در این مکان نباشیم.

لازم به ذکر است؛ در پی خشک‌سالی‌های اخیر، ذوب برف‌ها و گرمای شدید هوا، احتمال شکسته شدن یخ و برف و ریزش غار یخی چما وجود دارد.

در سال‌های گذشته به‌علت بی‌توجهی گردشگران به تابلوهای هشدار دهنده ریزش برف و یخ غار یخی چما، متاسفانه منجز به مرک و یا زخمی شدن برخی گردشگران شد.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ‌علیخان شهرستان کوهرنگ و در فاصله 113 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.


انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۱۴:۳۳

22 Aug 2020