۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۵۳۲۰
طی چهارماه گذشته صورت گرفت؛

افزایش ۱۲۶ درصدی ذخیره خون بند ناف در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری از افزایش ۱۲۶ درصدی ذخیره خون بند ناف طی چهار ماه گذشته در این استان خبر داد.
افزایش ۱۲۶ درصدی ذخیره خون بند ناف در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز ، سیروس رضایی با بیان اینکه فعالیت نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاددانشگاهی از اسفند ۱۳۹۳ آغاز شده است، اظهار کرد: طی چهار ماه گذشته ذخیره خون بند ناف در استان افزایش ۱۲۶ درصدی را تجربه کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به مزیت‌های درمانی سلول‌های بنیادی خون بندناف، پیشرفت‌های علمی و نظر به این که فرصت ذخیره سازی سلول بنیادی بندناف برای هر کودک تنها یک بار در طول زندگی و آن هم موقع تولد نوزاد است، به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزندشان هستند توصیه می‌شود از این سرمایه ارزشمند برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: در حال حاضر بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان‌های خون، سرطان مغز استخوان، نقص سیستم ایمنی، انواع کم‌خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان است و درمان بیماری‌های پارکینسون، دیابت، ام‌اس، سی‌پی و اوتیسم در مرحله تحقیقات است.

رضایی گفت: هزینه اولیه قرارداد حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پرداخت شارژ سالیانه تنها ۱۶۰ هزار تومان است که امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط و تسهیلات وجود دارد.

یادآوری می‌شود، متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته از طریق مشاوره حضوری و یا تماس با شماره‌های ۰۹۳۸۶۸۵۱۲۱۵ و ۰۳۸۳۲۲۵۳۳۱۵ استفاده نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی www.rsct.ir یا پیج صفحه اینستاگرام @royan_shahrekord مراجعه کنند.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۰۱:۵۸

22 Aug 2020