۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۵۳۱۳
خطیب نماز جمعه شهرکرد

مبارزه با فساد مستلزم احیاء امربه معروف است/قیام امام حسین(ع) مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بود

قیام حضرت اباعبدالله(ع) هم امر به معروف و نهی از منکر بود، اگر امر به معروف پر رنگ شود فساد از بین می‌رود، طغیان‌گر جولان نمی‌دهد و مؤمنان احساس آرامش می‌کنند.
مبارزه با فساد مستلزم احیاء امربه معروف است/قیام امام حسین(ع) مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به اینکه اسراف و زیاده‌روی نباید در امور انجام شود، اظهار کرد: نباید در خرید اقلام موردنیاز اسراف داشته باشیم، افراد اسراف‌کار در قرآن کریم برادران شیطان مورد خطاب قرار می‌گیرند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه زیاده‌روی در تمام امور امری غلط است، گفت: این مسئله در خصوص انفاق اموال به نیازمندان هم نیز صدق می‌کند، توصیه شده در انفاق از مرز اعتدال عدول نکنید تا بتوانید به طور مستمر به نیازمندان کمک کنید، همچنین اگر فرد نیازمندی به شما مراجعه کرد و شما نتوانستید به آن فرد کمک کنید با او به گونه‌ای رفتار کنید که ناامید نشود.


وی با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: قیام حضرت اباعبدالله(ع) هم امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: امام حسین (ع) با عمل خود نشان دادند که برای امر به معروف و نهی از منکر باید هزینه داد و در جایی دیگر خطاب به اصحاب‌شان فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به اسلام و ایستادن در برابر ظالم است.

نکونام با اشاره به بخشی دیگر از سخنان سیدالشهدا(ع) خطاب به یارانش در خصوص اهمیت امربه معروف و نهی از منکر، توضیح داد: حضرت(ع) به یاران خود فرمودند که در برابر چپاول بیت‌المال نهی از منکر کنید؛ شما برای امر به معروف و نهی از منکر کاری نکردید، کدام مال را در این مسیر هزینه کردید و یا کجا برای امر به معروف خود را به خطر انداخته‌اید؛ اگر لازم شد برای امر به معروف خویشان و بستگان خود را هم از دست بدید و فاصله بگیرید، باید اینکار را بکنید.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با همه توان خود به میدان احیای امر به معروف و نهی از منکر وارد شد، زنان و بستگان، کودکان و جوانان و خویشان خودشان را به میدان آورد که امر به معروف و نهی از منکر زنده بماند و منظورشان از اینکه امر به معروف هزینه نیاز دارد همین مطلب است.

نکونام با انتقاد از کمرنگ بودن امر به معروف در جامه توضیح داد: اگر امر به معروف پر رنگ شود فساد از بین می‌رود، طغیان‌گر جولان نمی‌دهد و مؤمنان احساس آرامش می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز آتش زدن مسجد الاقصی در 51 سال قبل بیان کرد: مسجد باید امروز کانون تربیت، کانون مدیریت اجتماع، کانون اجتماع مؤمنان شود و باید تلاش کرد با توجه به محدودیت‌هایی که به خاطر کرونا به وجود آمده این کارکردهای مساجد تقویت شوند.

امام جمعه شهرکرد به سالروز گرامیداشت پزشک اشاره کرد و افزود: جامعه امروز باید بصورت  ویژه از پزشکان، پرستاران و کادر درمان  قدردانی کند چون در این آزمون کرونایی که پیش آمد این عزیزان سربلند بیرون آمدند و ما باید کمک کنیم باری از دوش این افراد کاسته شود و این مهم با کم کردن رفت‌و آمدها و جدی گرفتن نکات بهداشتی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت هم نکاتی را بیان کرد و گفت: دولت باید در این ایام کارهای صورت گرفته را به مردم گزارش دهد و کارهای خوبی که صورت گرفته را منعکس کنند و البته نقاط ضعفی هم وجود که باید به این نقاط هم پرداخته شود تا برطرف شوند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۰۲:۵۹

21 Aug 2020