۰
plusresetminus
امام جمعه فارسان گفت: محبت به اباعبدالله الحسين (ع) حتي با پوشيدن لباس سياه اجر زيادي دارد. براي اينکه آثار تربيتي اين کارها بسيار بالا است. اگر در کنار اين عزاداري‌ها يک سخنراني و روضه‌ي تحليلي هم باشد که مفاهيم اجتماعي را منتقل کند تأثير بيشتري خواهد داشت.
محبت به اباعبدالله الحسين (ع) حتي با پوشيدن لباس سياه اجر زيادي دارد/ بعد از اعلام خبر گشايش اقتصادي مردم يک‌سوم سرمايه خودشان را در بازار از دست دادند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از فارسان،  حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: امروز اول محرم است يکي از مصاديق تقوي تعظيم شعائر الهي است عزاداري محرم از شعائر خداست. کليدي‌ترين مفاهيم ديني در ايام محرم، با آهنگ و ريتم سينه‌زني و با اين شور و احساسات تقابل انتقال است.
 
 وي افزود: کودکي با تفکر ظلم‌ستيزي بزرگ‌شده باشد، به سمت عدالت سوق پيدا مي‌کند. در اين جامعه عدالت گرايي تقويت مي‌شود. شما در هيچ جاي ديگر، مانند نماز، قرائت قرآن و در هر الگويي از الگوهاي تربيتي و در هر کلاسي از کلاس‌هاي آموزشي نمي‌توانيد اين مفاهيم را به‌درستي انتقال دهيد.
 
وي تصريح کرد: ما ابتدا بايد به انتقال فکر کنيم و سپس در خصوص مفهوم صحبت کنيم. در عزاداري‌هاي اباعبدالله الحسين (ع) با سينه‌زني اين مفاهيم انتقال پيدا مي‌کند. با جوششي که در بچه‌ها براي اقامه‌ي عزا و برپايي اين مجالس وجود دارد، با سرودها و نوحه‌هايي که ريتم سنگين حماسي دارند، مفاهيم انتقال پيدا مي‌کند. اين‌ها شبيه به يک معجزه است.
 
وي بيان داشت: اهل‌بيت فرموده‌اند اگر کسي يک بيت شعر در رساي حسين ما بسرايد بهشت براي او واجب مي‌شود. حتي مي‌فرمايند: اگر کسي شاعر نيست و تنها شعر فرد ديگري را بر زبان جاري کند نيز همين‌گونه است. اظهار محبت به اباعبدالله الحسين (ع) حتي با پوشيدن لباس سياه اجر زيادي دارد. براي اينکه آثار تربيتي اين کارها بسيار بالا است. اگر در کنار اين عزاداري‌ها يک سخنراني و روضه‌ي تحليلي هم باشد که مفاهيم اجتماعي را منتقل کند تأثير بيشتري خواهد داشت.
 
وي اظهار داشت: امروز 31 مرداد روز جهاني مسجد است اميرالمؤمنين علي (عليه‌السلام) فرمودند: «مساجد محل نشست‌وبرخاست پيامبران، خانه اهل تقوا و بازاري از بازارهاي آخرت است و براي من نشستن در مسجد از نشستن در بهشت بهتر است.»
 
وي گفت: در روايات کارکردهاي زيادي براي مساجد ذکرشده است اما متأسفانه به اين نکته کمتر توجه مي‏شود که مراد اين احاديث منحصر در کارکردهاي انفرادي نيست و بسياري از آن‏ها کاربست اجتماعي دارند.
 
وي افزود: درواقع اين احاديث از معصومان (عليهم‌السلام) مي‏خواهند اين نکته را تأکيد کنند که مساجد، مراکزي هستند که آباداني و رونق آن‏ها به‌منزله آباداني جامعه و حکومت ديني است و ضعف‏هاي آن، ضعف جامعه اسلامي محسوب مي‏شود.
 
وي به هفته اول محرم هفته احياي امربه‌معروف و نهي از منکر هم اشاره داست و اظهار داشت: هفته اول محرم هفته احياي امربه‌معروف و نهي از منكراست كسي كه ندانسته گناه مي‏كند، مورد امربه‌معروف نيست؛ بلكه بايد او را به حكم شرعي آگاه كرد و به او فهماند كه عمل وي حرام است و اين كار، وظيفه‏ي عالمان دين، دانش‏پژوهان، آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي و مانند آن است.
 
وي افزود: امّا كسي كه مي‏داند فلان كار گناه است و عالمان، عامداً، مرتكب آن مي‏شود، مورد امربه‌معروف و نهي از منكر است و در اينجا بايد از موضع قدرت برخورد نمود و جلوي تبهكار را گرفت و چنين كاري نيازمند عزم است. ازاين‌رو، به‌عنوان واجب كفايي مطرح است كه مسؤوليت همگان را به همراه دارد.
 
وي به توافق امارات با رژيم صهيونيستي اشاره داست و افزود: بازنده اصلى توافق با رژيم صهيونيسم‏ امارات است اعلام اين خبر از سوى ترامپ از طريق فضاى مجازى اتفاق مى‏افتد. گويا ترامپ با يك تلفن دستور اين توافق را به بن زايد داده است. اين قصه‏ى مزدورى تمام‏عيار و ايفاى نقش عروسكى توسط كشور ريز امارات است.
وي بيان داشت: اين توافق ننگين اگرچه ممكن است در كوتاه‏مدت فوايدى زودگذري براى امارات داشته باشد اما به‌زودي حاكمان سبُك مغز امارات، به اشتباه راهبردى خود پى خواهند برد.
 
 وي به هفته دولت اشاره داشت و گفت: ۲ شهريور آغاز هفته دولت را گرامي مي‌داريم و تشکر مي‌کنيم از زحمات دولتمردان؛ و اينجا نکته‌اي را بايد عرض کنم در مورد گشايش اقتصادى رئيس‌جمهور -دولت با اين كار بدهى ارزى پيدا مي‌کند و دولت آينده با حجم زيادى حدود 220 هزار ميليارد تومان بدهى (نصف بودجه كشور) کار خود را آغاز خواهد كرد؛ و ما ديديم بعد از اعلام خبر گشايش اقتصادي در اين چند روز بسياري از مردم يک‌سوم سرمايه خودشان را در بازار از دست دادند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۰۸:۱۵

21 Aug 2020