۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۵۳۰۱
در چهارمحال و بختیاری :

مراسم عزاداری محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه ممنوع شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: اداره کل اوقاف برپایی هر گونه مراسم در امامزادگان و بقاع متبرکه را منوط به دستورالعمل ستاد ملی کرونا می داند و از اجرای برنامه هایی که در آن تجمع باشد و سلامت جامعه را تهدید کند جلوگیری بعمل می آورد.
مراسم عزاداری محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه ممنوع شد
 به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین امیری ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری  در جلسه ی قرارگاه مرکزی حضرت سیدالشهدا (ع) و سوگواره بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی استان که با حضور مسئولین هیئات مذهبی، اظهار کرد:  اداره کل اوقاف برپایی هر گونه مراسم در امامزادگان و بقاع متبرکه را منوط به دستورالعمل ستاد ملی کرونا می داند و از اجرای برنامه هایی که در آن تجمع باشد و سلامت جامعه را تهدید کند جلوگیری بعمل می آورد.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان با بیان اینکه هیئات مذهبی نباید خودسر اقدام به اجرای برنامه کنند افزود: راه اندازی دسته جات و کاروان عزاداری ممنوع بوده و فقط باید بصورت ثابت در مکانی مشخص با حداقل جمعیت و زمان محدود به عزاداری پرداخت.

حجت الاسلام  امیری گفت:اجرای آئین های سنتی که هر ساله ویژه محرم در امامزادگان استان برگزار می گردید ممنوع بوده و اجرای دیگر مراسمات ویژه این ایام حداکثر باید ۱ ساعت در مکان رو باز و صرفا بعد از نماز مغرب و عشا به صورت روضه خوانی انجام گیرد.

مدیرکل اوقاف در خصوص پخت و توزیع نذورات گفت: با توجه به اینکه وقف هایی برای عزادارای امام حسین وجود دارد و نمیتوان نیت واقف را زمین گذاشت از توزیع اطعام در بین عزاداران در امامزادگان جلوگیری بعمل می آید و توزیع نذورات گرم صرفا درب منازل و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

امیری تصریح کرد: اوقاف استان در صدد می باشد نذورات امسال بیشتر به صورت بسته های بهداشتی باشد که در بین عزاداران در امامزادگان توزیع می شود.

وی بیان داشت: مدیران مراکز افق و مسئولین امامزاده ها بعلت عدم تجمع در امامزادگان پخش رادیو معارف را در امامزادگان داشته باشند.

انتهای پیام/1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۳۶:۲۱

19 Aug 2020