۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۵۳۰۰
شهردار شهرکرد؛

فضا سازی شهری می تواند چهره محرم را به خوبی ترسیم کند

شهردار شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: تمهیدات لازم در راستای فضاسازی شهر و همکاری با هئیت‌های مذهبی پیش‌بینی شده اما حفظ سلامت عزاداران حسینی در اولویت کار قرار دارد.
فضا سازی شهری می تواند چهره محرم را به خوبی ترسیم کند
به گزارش جهانبین نیوز؛  بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد با بیان اینکه در ماه محرم هر سازمان در شهرداری وظایفی برعهده دارد و تلاش می‌کنیم تا فضاسازی شهر به خوبی انجام شود، اظهارداشت: فضای شهر باید به گونه‌ای مهیا باشد که اگر کسی وارد شهرکرد شد ماه محرم را به خوبی حس کند، بنابراین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نصب بر نوشته‌ها، دیواره‌نویسی‌ها و فضاسازی شهری می‌تواند چهره محرم را به خوبی ترسیم نماید.

وی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسائل بهداشتی باید به صورت فردی و پررنگ رعایت شود، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌توان هر خانه را با رعایت مسائل بهداشتی به یک حسینیه تبدیل کرد، با این وجود معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری شهرکرد نیز در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به عزاداران حسینی آمادگی لازم را دارند.

عبدالغنی ادامه داد: آماده‌سازی سیستم‌های صوتی و اطلاع‌رسانی در راستای ایجاد فضای معنوی در بوستان‌ها و پارک‌ها، نمازخانه‌ها و محل‌های عمومی برپایی نماز جماعت از جمله مواردی است که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مکان‌هایی برای فروش دام در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی پیش‌بینی شده است، گفت: در راستای فروش دام زنده، دامداری‌های مقابل فرودگاه، میدان کوهرنگ پشت پمپ بنزین و قطعه زمین چهارراه بهارستان پایین‌تر از میدان شهداء(چهارمحال) در نظر گرفته شده است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص عرضه دام زنده در سطح شهر شهروندان می‌توانند با سامانه 137 شهرداری تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی و بهداشتی در راستای شست و شو و نظافت و محلول‌پاشی و ضدعفونی نمودن معابر سطح شهر سرکشی‌ها و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

عبدالغنی با بیان اینکه این شهرداری آمادگی دارد تا با مساجد و حسینیه‌ها جهت برپایی مراسم عزادارای سالار شهیدان امام حسین(ع) اقدامات لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: شهرداری شهرکرد در راستای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم ایام محرم برنامه‌ریزی لازم را انجام، اما محور تمامی همکاری‌ها براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان و شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۱۹:۲۰

19 Aug 2020