۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۵۲۹۱
در این روزهای کرونائی؛

مسافرانی که رعایت حال صاحبخانه را نمی‌کنند/ ده‌چشمهِ مهمان‌نواز؛ گلایه‌مند از میزبانی کرونا

با وجود بسته بودن تمام مراکز گردشگري و مراکز پذيرش مسافر، باز هم عده زيادي به روستای گردشگری ده چشمه سفر مي کنند و همین امر موجب نگرانی اهالی این روستا شده است.
مسافرانی که رعایت حال صاحبخانه را نمی‌کنند/ ده‌چشمهِ مهمان‌نواز؛ گلایه‌مند از میزبانی کرونا
به گزارش جهانبین نیوز ، هرساله شهرستان فارسان در فصل بهار و تابستان ، پذيراي مسافران از تمام نقاط ايران  بوده ولي اکنون مردم اين شهرستان از هم‌وطنان خود درخواست مي‌کنند که در خانه بمانند و به شهرستان آن‌ها سفر نکنند.
 
باوجود بسته شدن مکان‌هاي تاريخي و گردشگري شهرستان، اما متأسفانه هنوز شاهد ورود مسافران هستيم، درست است که تعداد مسافراني که واردشده‌اند نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار کمتر است اما بازهم اين تعداد اندک مي‌توانند به‌عنوان ناقل بيماري جان مردم را به خطر بيندازند.
 
 محمدي یکی از  ساکنین روستاي ده چشمه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ می گوید: من به‌عنوان يک روستا از همه عزيزاني که به قصد مسافرت وارد اين روستا شده‌اند مي‌خواهم که از سفر خود منصرف شوند، زيرا به دليل شيوع بيماري کرونا نمي‌توانيم ميزبان خوبي براي آن‌ها باشيم.
 


او ادامه می دهد : جاي تأسف دارد که برخي از مردم با هشدارهاي دولت و پزشکان توجه نمي‌کنند و بدون ملاحظه وارد مکان‌هاي گردشگري مي‌شوند که مردم از ديدن آن‌ها بسيار ناراحت مي‌شوند.
 
محمدی می گوید: آقايان مسئول ما ۶ ماه با استرس و نگراني زندگي مي‌کنيم و مسائل بهداشتي را رعايت مي‌کنيم. اين‌همه خرج اضافه براي خريد مواد ضدعفوني‌کننده از درآمدي که نداريم مي‌کنيم. ولي شما مسئولين هم بايد تدابيري براي ورد به اين روستا داشته باشيد.
 
او می افزاید: ما جمعي از اهالي روستاي ده چشمه به دليل پيشگيري از شيوع بيماري کرونا و اهتمام به‌سلامت همشهريان خواهان مسدود شدن ورودي روستا جهت جلوگيري از ورود مسافر و گردشگر به داخل روستا و تفريحگاه پيرغار هستيم خواهشمنديم دراين‌باره تدبيري انديشيده و اقدامي صورت گرفته شود


 
او می گوید: چرا از ورود مسافر و گردشگر به گردشگاه پيرغار و روستاي ده چشمه ممانعت به عمل نمي‌آوريد ؟!

هیچ مسافری تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا به چهارمحال و بختیاری سفر نکند

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری  روز چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 با اعلام این خبر تأکید کرد: «توصیه می‌شود هیچ مسافری تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا به چهارمحال و بختیاری سفر نکند.»

وی افزود: «به‌منظور جلوگیری از ورود مسافران پرخطر به‌خصوص از استان‌های هم‌جوار مانند خوزستان و لرستان، پایگاه‌های ایست و بازرسی در تمامی ورودی‌های این استان مستقر می‌شوند.»

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: «اعلام وضعیت قرمز ویروس کرونا در خوزستان و بروز نگرانی‌هایی بین مسئولان و مردم چهارمحال و بختیاری باعث شد تا کنترل جمعیت در مبادی ورودی این استان در دستور کار قرار گیرد.»

وی گفت: «مأموران مستقر در پایگاه‌های ایست و بازرسی ورودی‌های چهارمحال و بختیاری باید از ادامه سفر افراد مشکوک جلوگیری و آنان را به قرنطینه هدایت کنند.»

عباسی تأکید کرد: «شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری نظارت بر فضاهای سبز، پارک‌ها، بوستان‌ها و معبرهای عمومی سطح شهرها را افزایش دهند.»

وی افزود: «شهرداری‌های استان موظفند از برپایی هرگونه چادر و اسکان مسافران در بلوارها، فضاهای سبز، پارک‌ها، بوستان‌ها و حاشیه خیابان‌ها جلوگیری کنند. همچنین مردم چهارمحال و بختیاری نیز باید در این مدت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.»

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: «پیشنهاد می‌شود تا مردم استان، دور همی‌های فامیلی و تجمع‌های خانوادگی را تعطیل و از تردد در خارج از خانه و مکان‌های شلوغ دوری کنند.»

وی افزود: «نظارت جدی‌تر و بیشتر بر رعایت بهداشت و قیمت محصولات واحدهای صنفی استان ضرورت دارد.»

عباسی عنوان کرد: «خوشبختانه وضعیت کنترل و مدیریت ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مناسب و این استان جزو سه استان مطلوب کشور است، استمرار این وضعیت و کاهش افراد مبتلا به ویروس کرونا به همکاری جدی مردم و تلاش مسئولان بستگی دارد.»

به گزارش جهانبین نیوز؛ طبيعت زيبا، باغات سرسبز و انبوه و وجود گردشگاه مصفاي پيرغار با کتيبه‌هاي حک شده بر کوه آن، قلعه خان و شيرسنگي موجود در روستا، ده چشمه را به يکي از جذاب ترين روستاهاي ولايت چهارمحال و بختياري تبديل کرده است.
 
روستاي ده‌چشمه از توابع، بخش مرکزي شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختياري است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۰۲:۱۶

20 Aug 2020