۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۵۲۴۲
شهردار شهرکرد؛

جلوگیری از تخلفات در ساخت و ساز نیازمند عزم همگانی است

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد با اشاره به تشکیل پرونده تخلفات ساختمانی توسط مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری بیان کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات در ساخت و سازها باید یک عزم همگانی صورت پذیرد که می‌طلبد راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی همکاری لازم را با مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.
جلوگیری از تخلفات در ساخت و ساز نیازمند عزم همگانی است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ طیبه شریفینایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد  در جلسه هماهنگی کمسیون ماده 100 اظهار کرد: با توجه به کمبود پارکینک در شهرکرد باید چارچوبی جهت اعمال جرایم در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: شرایطی که امروز در شهر وجود دارد شرایطی است که خود ما ایجاد کرده‌ایم بنابراین برای جلوگیری از تخلفات باید قوانینی وضع نموده و اجازه ندهیم ثبات و پایداری شهر از بین برود.

شریفی  افزود: دست‌یابی به یک وحدت رویه در راستای اجرای قانون سبب می‌شود که عدالت در حق و حقوق مردم و شهرداری رعایت شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه هنوز شاهد تخلفات در سطح و ارتفاع ساختمان‌ها هستیم، بیان کرد: تغییر کاربری‌ها از تجاری به مسکونی و بالعکس و ساخت بیشتر از مجوز در سطح و ارتفاع سبب ایجاد مشکلاتی در شهر شده است.
شریفی خاطرنشان کرد: در راستای اعمال جرایم پارکینگ باید حداقل و حداکثرها و چارچوب جرایم مشخص شود.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: ریشه تمام مشکلات شهر در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست بلکه باید هر ساله ارزش معاملاتی، بازنگری و تغییراتی در آن ایجاد شود‌.

وی با بیان اینکه قانون از کارکنان شهرداری حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: عدم حمایت قانون از کارکنان شهرداری مشکلات عدیده‌ای را برای آن‌ها به وجود آورده و نمی‌توانند به درستی و به صورت جامع و کامل از تخلفات جلوگیری کنند‌.

حیدری ادامه داد: از سویی دیگر کمبود نیروی انسانی در واحد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سبب شده تا آنگونه که شایسته است نتوانیم با تخلفات برخورد کنیم‌.

امامقلی بلالی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: جریمه‌هایی که در نظر گرفته می‌شود باید به گونه‌ای باشد که مردم و شهرداری دچار ضرر نشوند‌.

وی گفت: طی ۲ سال گذشته قیمت املاک به گونه‌ای بوده که اگر جریمه‌ای اعمال می‌شد مبلغ آن قابل توجه بود اما امروز قیمت ملک به شدت افزایش یافته اما نرخ جرایم به همان قیمت گذشته است که این اجحاف در حق شهرداری است.

جلوگیری از تخلفات در ساخت و ساز نیازمند عزم همگانی است

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه این جلسه با اشاره به تشکیل پرونده تخلفات ساختمانی توسط مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری بیان کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات در ساخت و سازها باید یک عزم همگانی صورت پذیرد که می‌طلبد راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی همکاری لازم را با مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.

وی افزود: همه تخلفات در پرونده‌ها مشابه یکدیگر نیستند، بنابراین صدور رأی هم درکمیسیون متفاوت خواهد بود و نمی‌شود برای همه تخلفات یک رأی مشابه صادر کرد.

شهردار شهرکرد گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از تخلفات و ایجاد کسری پارکینگ از تغییر کاربری‌ها تا حد امکان جلوگیری شود.

عبدالغنی با بیان اینکه در برخی ساخت و سازها سایه‌اندازی، محرز است، افزود: در اینگونه تخلفات شاید شکایتی صورت نگیرد اما در قانون شهرسازی نمی‌توان صرف اینکه متخلف رضایت همسایه را اخذ کرده است توجه نمود و لذا باید برابر قانون برخورد شود.

بیشترین تخلفات در تغییر کاربری‌ها است

اکبر شاهوردی معاون شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: تخلفات ساختمانی در کشور یک مقوله بحرانی و پیچیده است که در همین راستا قوه قضاییه به آن ورود جدی پیدا کرده است.

وی افزود: نگرش‌ها به کمیسیون ماده 100 نباید با دید درآمدزایی باشد، چرا که مردم هم با این نگاه دچار ضرر می‌شوند لذا باید در جاهایی که تخلف محرز است موارد با قاطعیت در کمیسیون مطرح و تعیین تکلیف شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد تصریح کرد: در حال حاضر تخلفات در سطح و ارتفاع کاهش پیدا کرده است، اما بعضاً شاهد هستیم تخلفات در تغییر کاربری‌ها همچنان ادامه دارد.

شاهوردی با بیان اینکه یکی از عارضه‌ها در حوزه شهرسازی کمبود پارکینک است، ادامه داد: شهر شهرکرد به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کلان شهر است و با این روال و رشد جمعیت در سنوات آینده این عارضه مشکل خواهد شد.

وی گفت: تسریع در روند صدور آراء می‌تواند در برخورد با تخلفات ساختمانی موثر باشد، بنابراین می‌طلبد یک وحدت رویه در شعب ایجاد و همچون گذشته اصل عدالت نیز در صدور آراء رعایت شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۱۷:۰۴

12 Aug 2020