۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۵۲۴۱
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) ؛

مسئله کشاورزی در دولت های مختلف مورد غفلت واقع شده است/ سپاه و بسیج به کمک جهاد کشاورزی می رود

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم ترین موضوعات اقتصادی کشور ما بحث کشاورزی بوده که در دولت های مختلف مورد غفلت واقع شده و آنگونه که باید به آن نپرداخته اند.
مسئله کشاورزی در دولت های مختلف مورد غفلت واقع شده است/ سپاه و بسیج به کمک جهاد کشاورزی می رود
به گزارش جهانبین نیوز ؛  سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری  امروز در   جلسه هم اندیشی با جهادگران رونق تولید ضمن تبریک اعیاد گذشته و خداقوت به جهادگران عرصه تولید، گفت: رسالت پاسداری ما و  رسالت سازمان بسیج مستضعفین محدود به زمان و مکان خاص نیست و هرجایی که نیاز به حضور باشد، سپاه و بسیج در میدان حاضر است.

سردار علی محمد اکبری، افزود: یکی از مهم ترین موضوعات اقتصادی کشور ما بحث کشاورزی بوده که در دولت های مختلف مورد غفلت واقع شده و آنگونه که باید به آن نپرداخته اند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به تفاهم نامه های بین وزارت جهاد کشاورزی با سپاه و بسیج، ادامه داد: امیدواریم با تلاش و همکاری به یک خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی و دامی برسیم.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت شیر و گوشت زاگرس از مجموعه های بسیار تأثیرگذار در کشور است، گفت: این شرکت با تعداد دام و تولیدات بسیار ارزشمندی که دارد در اقتصاد کشور تأثیرگذار است و بنده از همه شما عزیزان در بحث کمک های مؤمنانه و همکاری با گروه های جهادی بسیج تقدیر و تشکر می کنم.  

سردار اکبری، در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: همانگونه که حضرت آقا فرمودند؛ تحریف بیشتر از تحریم تأثیرگذار بوده و من بعنوان یک نیروی نظامی می توانم شهادت بدهم که مجموعه نیروهای نظامی و در اصل ستاد کل نیروهای مسلح هم تحریم را باور کرد و هم بعد از دفاع مقدس تهدیدها را که امروز به یک خودکفایی رسیده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه سایر بخش ها این موضوع را توجه نکردند، نه تهدیدها را باور کردند و نه تحریم ها را؛ و همواره به امید امروز و  فردا نشستند تا صلح شود و ارتباط برقرار شود و تحریم ها برداشته شود.

سردار اکبری، با اشاره به بزرگ نمایی های انجام شده از تحریم ها، اظهار کرد: بعضی از مشکلات وجود دارد، اما همه به تحریم ها مربوط نیست و باید با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود در کشور درصدد حل مشکلات برآییم.

وی، قول مساعد دارد مطالبات بخش کارگری و شرکت های تولیدی را آنچه مربوط به درون استان می شود از مسئولان استانی و بخشی که مربوط به مقامات بالاتر است از مسئولان کشوری پیگیری کنند.

 تیموری، مدیر شرکت شیر و گوشت زاگرس نیز با تقدیر از حضور فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و مسئول سازمان بسیج کارگری و مدیرکل جهاد کشاورزی استان در این مجموعه تولیدی، گزارشی از روند فعالیت شرکت را ارائه کرد.

تیموری گفت: در بحث کرونا نیز با تشکیل گروه های جهادی و اعزام به مناطق مختلف شهرستان سامان در موضوع ضدعفونی و پاکسازی معابر و اماکن عمومی مشارکت کردیم و با هماهنگی شبکه بهداشت توانستیم این مناطق را پوشش دهیم.

وی ، غربالگری سلامت کارکنان شرکت و ارائه بسته های بهداشتی و معیشتی به کارگران و حمایت نقدی از آنان را از دیگر اقدامات شرکت شیر و گوشت زاگرس در راستای نهضت کمک مؤمنانه دانست و ادامه داد: در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید، نیز ما نسبت به سال گذشته حدود 15 تا 20 درصد راندمان تولید شیر را افزایش داده ایم و تولیدات این شرکت از 90 تن در سال گذشته به بالای 105تن رسیده است.

تیموری، با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر افزایش راندمان تولید و تأمین بخشی از شیر مورد نیاز کارخانجات مهم لبنیاتی استان چهارمحال و بختیاری و  کشور، یک طرح بادام کاری  40هکتاری نیز در دست اجرا داریم و در موضوع انتقال جنین از دام هایی که ژنتیک بالایی دارند نیز قراردادی را نهایی می کنیم، که در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی کشور انجام می شود.

 غریب، مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: در مبحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مجموعه بخش کشاورزی در میدان بوده است.

وی، با بیان اینکه تغذیه سالم و امنیت غذایی حرف اول را در کشور می زند، اظهار کرد: ما 5/8 درصد رشد اقتصادی در بخش کشاورزی داشته ایم که در بعضی از فصول به 9درصد نیز رسیده است.

 غریب، تصریح کرد: این رشد در استان ما دوبرابر کشور بوده است و ارزش افزوده را از 19درصد در سال 92 به 32درصد در حال حاضر رسانده ایم.

در این جلسه پیرامون برخی از مطالبات مجموعه تولیدی شیرو گوشت زاگرس و راهکارهای پیگیری آن هم اندیشی شد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۸:۵۸:۵۸

12 Aug 2020