۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۵۱۹۷
انسیه شاه حسینی؛

فیلم مقاومت فیلمی است که روح حماسی و امید را به مخاطب یادآوری کند

 مدیر فیلم شانزدهمین جشنواره بین المللی مقاومت گفت: فیلم مقاومت فیلمی است که روح حماسی و امید را به مخاطب یادآوری و به او القاء کند که تن به ذلت ندهد.
فیلم مقاومت فیلمی است که روح حماسی و امید را به مخاطب یادآوری کند
به گزارش روابط عمومی بخش استانی جهانبین نیوز، انسیه شاه حسینی در کارگاه آموزشی فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی که امروز ۱۵ مردادماه با حضور هنرمندان و مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه اغلب هنرمندان تصور می‌کنند چون موضوع جشنوار مقاومت است حتما باید ظاهر کاراکترها نظامی و رزمنده باشند، بیان کرد: فیلم مقاومت فیلمی است که روح حماسی و امید را به مخاطب یادآوری و به او القاء کند که تن به ذلت ندهد.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که نگاه سلامت‌گونه، تفکر درست و امید دهنده داشته باشد نمونه‌ای از فیلم مقاومت هستند که بدترین و شدیدترین معضلات را با تفکر بسیجی نشان می‌دهد.

مدیر فیلم شانزدهمین جشنواره مقاومت ادامه داد: عاشقانه‌ترین اتفاقی که می‌تواند  بین دو کارکتر یک فیلم پیش بیاید امربه‌معروف است یعنی دوست و رفیق خود را به  سمت زیبایی‌ها هدایت کنیم.

شاه حسینی گفت: زمانی که اسم چنین جشنواره‌ای می‌آید از آن نترسید و به دنبال تعریف آن بروید زیرا که بسیاری از مشکلات ما بر اثر همین عدم تعریف‌ها می‌باشد.

وی افزود: می‌توان با مطالعه، فرهنگ، فهم و شعور از غباری که فضای مجازی در برابر باورهای نادرست ایجاد می‌کند عبور کنیم.
مدیر فیلم جشنواره با اشاره به اینکه مقاومت یعنی چه؟ افزود: سعی کنید شکل و ابعاد مقاومت را در زندگی شخصی خود پیدا کنید، تن دادن گنجشک خیس به درخت یکی از نشانه‌های مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه در نظر داشته باشید جایگاهتان در دایره مقاومت کجا است، تصریح کرد: دقت کنید به این واژه با چه معنا و از چه زاویه‌ای نگاه می‌کنید و سعی کنید تأبیر جدیدی از معانی برای خود ایجاد کنید.

شاه‌حسینی با بیان اینکه زمانی که می‌خواهیم راجع به یک مسئله بنویسیم باید از تمام زوایا به آن نگاه کرد، ادامه داد: قبل از نوشتن در رابطه با موضوع باید آن را بشناسیم زیراکه پرداختن به مسائل اجتماعی نیاز به شناخت دارد.

وی افزود: نگاه فیلم‌نامه نویس و هنرمند به مسائل عادی و روزمره باید نگاه متفاوت باشد.



انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۲۰:۳۸:۵۹

5 Aug 2020