۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۵۱۷۳

فراخوان جشنواره شعر بسیج هنرمندان با عنوان رازهای ارغوانی

مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: سازمان بسیج هنرمندان امسال همزمان با هفته دفاع مقدس، جشنواره رازهای ارغوانی را برگزار می‌نماید.
فراخوان جشنواره شعر بسیج هنرمندان با عنوان رازهای ارغوانی
به گزارش جهانبین نیوز؛ مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت نقش هنر و جایگاه والا و تاثیرگذار قلم در تبیین و گسترش آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با توجه به ضرورت تولید آثار فاخر با موضوعات روز جامعه که از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار هر ساله با شاعران است، سازمان بسیج هنرمندان امسال همزمان با هفته دفاع مقدس، جشنواره رازهای ارغوانی را برگزار می‌نماید.

فرشته محمدی افزود: با توجه به فعالیتهای دشمنان قسم خورده ایران و اسلام و اعمال تحریمهای ظالمانه و پی‌در‌‌پی سازمانها و افراد حقیقی و حقوقی جهت مانع تراشی برای پیشرفت ایران در عرصه‌های علمی و اقتصادی، ترور شخصیتهای سیاسی و نظامی چون شهید والامقام سردار سلیمانی، استفاده از ابزار هنر برای آگاهی دهی و معرفت افزایی نسل جوان و تقویت و استحکام محور مقاومت بیش از پیش مورد توجه می‌باشد.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی و درگیری تمام کشورها با ویروس منحوس کرونا، روحیه بخشی به کادر درمان و مدافعان سلامت که جان بر کفان عرصه تلاش و ایثارند و قدردانی از ایشان، ضروری و به‌جاست و  تمام‌ موارد فوق با هدف حفظ آرمانها و ارزشهای دفاع مقدس و همینطور وحدت و همدلی مردم در شرایط کنونی، می‌تواند دستمایه خلق آثاری وزین و تاثیر گذار در عرصه هنر متعالی گردد.

فرشته محمدی بخشهای موضوعی جشنواره را شامل  رازهای ارغوانی ( روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی (شهید والامقام سردارحاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت ومبارزه با استکبار جهانی)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار (مدافعان سلامت)، کمک مومنانه (مواسات و همدلی)، زخم‌های شعله‌ور ( افشای جنایت های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و ...)، سبک زندگی اسلامی ایرانی ( مسجد محوری و تحقق محله اسلامی ،حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی) عنوان کرد و افزود: آثار درتمامی قالبهای شعری کلاسیک، سپید و نیمایی، سـرود و تصنیف و کودک و نوجـوان پذیرفته میشود.

 مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان خاطر‌نشان کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار صرفا به آدرس اینترنتی www.basijhonarmandan.ir  مراجعه نمایند. به آثار ارسالی خارج از فرایند قید شده ترتیب اثر داده نخواهد شد. وی دوم شهریور ماه را آخرین فرصت برای ارسال اثر به این جشنواره عنوان کرد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۸:۵۷:۰۰

3 Aug 2020