۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۵۱۶۵
فعال عرصه هنر و بازیگر تئاتر؛

بیاییم با استفاده صحیح از برق روشنایی را به خانه هایی تاریک هدیه کنیم

پدارم محمودی ، فعال عرصه فرهنگی و بازیگر تئاتر گفت: در حال حاضر شهر پر از خانه هایی است که در طول شبانه روز چراغانی شده اند، حتی زمانی که در مردم در خانه نیستند چراغ های خانه روشن است ، این در حالی است که با پیشرفت در صنعت برق مناطق محرومی بسیاری در استان هستند که از این نعمت محرومند.
بیاییم با استفاده صحیح از برق روشنایی را به خانه هایی تاریک هدیه کنیم
پدارم محمودی ، فعال عرصه فرهنگی و  بازیگر تئاتر در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت:   قطع بر یقین  برق یکی از بخش های کلیدی در روند رشد اقتصادی است و توسعه و پیشرفت در این   بخش،یکی از معیارهای حائز اهمیت به منظور افزایش کیفی معیشت ، رفاه و سطح زندگی مردم به شمار می رود.

 وی با اشاره به اینکه بخش های عمومی، کشاورزی، خانگی در رتبه های بالای تغییرات مصرف برق قرار دارند اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی مصرف برق در بخش خانگی نسبت به سایر بخش ها میزان صرفه جویی در مصرف برق نیز افزایش یافته است.

محمودی خاطرنشان کرد: به دلیل محدویت واهمیت گسترده منابع انرژی دررشد اقتصادی ایران تعیین کم وکیف عوامل تاثیرگذار برتقاضای انرژی ازاهمیت خاصی برخورداراست و نتایج نشان دهنده تاثیر مثبت ومعنی دار توسعه مالی بر مصرف برق می باشد.

وی افزود: در ایران یکی از منابع تامین کننده انرژی در اکثر زیر بخش. های اقتصادی برق است، که با رشد جمعیت و شهرنشینی تقاضا این منبع انرژی نیز افزایش یافته است.
این فعال فرهنگی بیان داشت: برای صرفه‌جویی در مصرف برق، راه‌های مختلفی وجود دار د که بتوان از طریق آن‌ها مصرف را کنترل کرد.

محمودی با اذعان بر اینکه  در حال حاضر شهر پر از خانه هایی است که در طول شبانه روز چراغانی شده اند، حتی زمانی که در مردم در خانه نیستند چراغ های خانه روشن است خاطر نشان کرد: این در حالی است که با پیشرفت در صنعت برق مناطق محرومی بسیاری در استان هستند که از این نعمت محرومند.

وی افزود: هنوز مردمانی هستند که تنها نور روشنایی خانه هایشان‌، نور خورشید است و فرزندانشان زیر نور فانوس و چراغ های نفتی درس می خوانند،  زندگی بدون برق طاقت فرسا است، بارها شده که قطعی برق برای خود ما مشکل آفرین شده حتی برای دقایقی کوتاه، زندگی را مختل می کند.

محمودی عنوان کرد: هم اکنون مناطق بسیاری هستند در سرتاسر نقاط کشور که مصرف بی رویه برق زندگی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.

محمودی در ادامه گفت: مردم در این مناطق برای گرمایش خود و منازل شان در فصل سرما نیز از سوخت محروم اند و از چوب و هیزم استفاده می کنند.

وی توضیح داد: راهکاری های بسیار ساده ای وجود دارد که می توان از طریق آن در مصرف برق  صرفه جویی کرد.

محمودی استفاده از نور خورشید ، عایق کردن منزل، اسنفاده کمتر از کولر، استفاده صحیح از وسایل برقی ، استفاده کمتر از آب گرم و بیرون کشیدن وسایل برقی از پریز برق و .... را راهکارهایی برای صرفه جویی در مصرف برق دانست.

انتهای پیام/1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۲۱:۲۸

3 Aug 2020