۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : ۴۵۱۴۳
رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل ؛

عيدقربان ؛عيد پيکار با نفس و بازگشت به خويشتن است

رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل گفت:عيد قربان جشن بندگي و روز فداکار و عيد پيکار با نفس و بازگشت به خويشتن است.
عيدقربان ؛عيد پيکار با نفس و بازگشت به خويشتن است
حجت الاسلام حمید بهرامي رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل در گفت و  گو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن تبريک  عيد قربان گفت: روز قربان روزي است که حضرت ابراهيم (ع) پايبندي خود به خداوند را به اثبات رساند و الگويي براي نسل هاي آينده شد.

بهرامي افزود: حضرت ابراهيم(ع) با قبول قرباني کردن پسرش اسماعيل نشان داد که به طور مطلق به خدا تسليم شده است و اين عيد به نازل شدن گوسفند براي ابراهيم جهت قرباني کردن به جاي پسرش اشاره دارد.

وي با بيان اينکه عيد قربان جشن بندگي و روز فداکار و عيد پيکار با نفس و بازگشت به خويشتن است گفت: عيد قربان روز از خود گذشتن و به خدا رسيدن است، همانند ابراهيم خليل( ع) که به فرمان خدا از فرزند عزيز خود مي‌گذرد  و اسماعيل( ع) را براي قرباني کردن مي‌برد و اين امتحاني بزرگ بود براي ابراهيم( ع) که چقدر به آنچه خدا مي‌خواهد سر مي‌سپرد و چقدر تسليم خواست الهي است.

بهرامي ادامه داد: نزديکي به خدا از نظر روحي، سبب اجتماعي تر شدن انسان ها مي شود از اين روعيد قربان، فرصتي است براي برقراري و تقويت روابط اجتماعي، عيد بدون توجه به سطح اجتماعي و اقتصادي انسانها، ثروت و يا فقر آنها، نژاد و يا رنگ آنان؛ به ما يادآوري مي کند که همه در محضر خداوند برابر هستيم.

وي بيان کرد:عيد قربان روزي است که انسان ها با هر آنچه که دارند، گرد هم آمده و آن را با هم سهيم ميشوند لذا دعوت از اقوام و همسايگان به خانه، غذا دادن به مستمندان، عيادت از سالمندان، کمک به ايتام و نيازمندان از رفتارهاي شايسته و شايان تقدير در اين عيد بزرگ به شمار ميروند. 

انتهاي پيام/570ه
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۰۱:۰۹

1 Aug 2020