۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۴۵۱۳۳

رفع محرومیت چهارمحال و بختیاری نیازمند تکمیل زنجیره‌های ارزش است

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل زنجیره ارزش از تولید تا فروش مستلزم این است که هر دستگاهی متولی شناسایی زنجیره‌های ارزش حوزه خود و طراحی مدل برای اجرای آن باشد.
رفع محرومیت چهارمحال و بختیاری نیازمند تکمیل زنجیره‌های ارزش است
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستینه هفشجانی در آیین افتتاح کارگاه تولید محتوای الکترونیکی فنی و حرفه‌ای استان افزود: تکمیل زنجیره ارزش از تولید تا فروش مستلزم این است که هر دستگاهی متولی شناسایی زنجیره‌های ارزش حوزه خود و طراحی مدل برای اجرای آن باشد.

وی ادامه داد: ارتقای مهارت‌ها از الزامات رفع بیکاری در استان است که در سال‌های گذشته با وجود کارهای بزرگی که انجام شده است اما در حوزه ارتقای مهارت‌ها چندان موفق نبوده‌ایم.

راستینه با اشاره به اینکه ۴۳ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این استان، بیکار هستند، تصریح کرد: نبود مهارت‌آموزی در نظام آموزش عالی سبب شده تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم مهارت و هم اعتماد به نفس لازم را برای ورود به عرصه کار نداشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان در خصوص رونق اشتغال و تولید، اظهار داشت: چنین استان زرخیزی با منابع غنی آب، خاک و موقعیت جغرافیایی مناسب نباید به یکی استان‌های با نرخ بیکاری بالا تبدیل شده باشد از همین رو می‌طلبد در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های استان به ویژه در بخش مهارت‌آموزی تجدیدنظر شود.

راستینه با بیان اینکه نوع مشاغل متناسب با ظرفیت‌های استان به درستی شناسایی نشده است، افزود: برای رفع این خلا می‌طلبد تا اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در گام نخست به شناسایی مشاغل خانگی متناسب با ظرفیت هریک از روستاهای استان اقدام و در گام بعدی مهارت‌آموزی کند.

وی، برندسازی را از دیگر ضروریات استان برای قرارگیری در مسیر رشد و توسه برشمرد و گفت: این موضوع نیز از دیگر اولویت‌های فنی و حرفه‌ای استان قرار گیرد و تلاش کند با تدوین سند مهارت آموزش روستاییان زنجیره از تولید تا فروش را در این حوزه تکمیل کند.

راستینه خاطر نشان کرد: با تک‌روی کردن و بخشی‌نگری نمی‌توان غبار محرومیت را از چهره استان زدود بلکه تمامی دستگاه‌های متولی باید با هم‌افزایی و تعامل زنجیره‌های ارزش را در استان تکمیل کنند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ کارگاه تولید محتوای الکترونیکی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با هدف آموزش از راه دور، مدرن و متناسب با نیازهای روز به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا و با استفاده از نرم‌افزارهای جدید راه‌اندازی شده است.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۰۳:۲۴

30 Jul 2020