کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکدی‌گری هرسال پیشرفته‌تر از پارسال/ درآمد 46 میلیونی با نوشته‌ای روی عابر بانک + عکس

7 مرداد 1399 ساعت 8:16

متکدیان با استفاده از شیوه‌ای مدرن و چسباندن تکه‌ای کاغذ روی دستگاه‌های عابر بانک برخی شهرهای چهارمحال و بختیاری 46 میلیون تومان به جیب زدند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ یکی از انواع گدایی‌های مدرن این‌گونه است که برخی از متکدیان به دستگاه‌های عابربانک روی آورده و دست به دامان مردمی می‌شوند که به هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز دلشان به رحم آمده و بخشی از پول خود را کارت به کارت می‌کنند.
 
طی چند روز گذشته و با بهره‌گیری از این روش، فرد یا افرادی متکدی در شهرهای بروجن و هفشجان و سایر شهرهای استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان با چسباندن تکه‌ای کاغذ روی دستگاه‌های عابر بانک و توضیح شرح حال خود با عجز و ناله، صاحب درآمد میلیونی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با تأیید این خبر گفت: با بررسی‌ شماره کارت نوشته شده برروی این کاغذ مشخص گردید که طی دو ماه گذشته افزون بر 46 میلیون تومان به صورت مبالغ خُرد به نام صاحب این کارت با مشخصات معلوم واریز شده است.

سرهنگ مسلم احمدی با بیان اینکه حساب مذکور مسدود شده و شناسایی و دستگیری عوامل این سوء استفاده مالی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است، افزود: با توجه به شيوه‌های جديد كلاهبرداری در پوشش‌های مختلف لازم است مردم کمک‌های خود را به مراكز معتبر تحويل دهند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ در قانون مجازات اسلامی و بر اساس ماده 712، هرکس تکدی، کلاشی و ولگردی را پیشه خود قرار داده و از این راه امرار معاش نماید به حبس از یک تا سه ماه محکوم‌ خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از این طریق به‌دست‌ آورده است‌ مصادره خواهد شد.
 
در كنار وظايف نهادهای حمايتی در برابر افراد نيازمند جامعه و همچنين مسئوليت نهادهای ذيربط برای جمع‌آوری گدايان از سطح شهرها، به نظر می‌رسد کمک كردن به افرادی كه نيازمند نيستند راه را برای شناسايی و رفع نياز نيازمندان حقيقی دشوار خواهد کرد.
 
بنابراین ما نيز همانقدر كه برای کمک كردن وظيفه داريم، برای رساندن اين کمک‌ها به مستحق حقيقی نيز تكليف داريم تا صدای کمک‌خواهی نيازمندان حقيقی در هياهوی افراد فرصت‌طلبی كه شغلشان گدايی است، گُم نشود.
 
 
انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 45120

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45120/تکدی-گری-هرسال-پیشرفته-تر-پارسال-درآمد-46-میلیونی-نوشته-ای-روی-عابر-بانک-عکس

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir