۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۵۱۱۴

عقب ماندگی‌های هیچ شهری ذاتی نیست؛ عوامل عقب‌ماندگی شهر شناسایی و احصا شود

عضو شورای شهر شهرکرد گفت: در هیچ شهری عقب ماندگی ذاتی نیست بنابراین عوامل عقب ماندگی باید شناسایی و رفع شود.
عقب ماندگی‌های هیچ شهری ذاتی نیست؛ عوامل عقب‌ماندگی شهر شناسایی و احصا شود
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حیدر علیپور رئیس شورای شهر شهرکرد در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به حضور تیم تخصصی و مشاور در زمینه بازیافت اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری ایجاد درآمد پایدار از محل اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها است.

وی افزود: بنابراین طرح‌هایی مانند شهرک‌ پسماند باید به گونه‌ای باشند که بتوانند زمینه ایجاد درآمد پایدار را فراهم کنند.

رئیس شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه برای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرکرد هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم، بیان کرد: نمی‌خواهیم‌ گذشته خود را زیر سوال ببریم بلکه می‌خواهیم از ظرفیت متخصصان در راستای ارائه یک چشم‌انداز بهتر استفاده کنیم.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: حضور تیم تخصصی و مشاور در حوزه‌های مختلف به ویژه پسماند می‌تواند کمک چشمگیری در راستای توسعه شهر شهرکرد داشته باشد.

وی افزود: ایجاد درآمد پایدار یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم.

علیرضا توکلی عضو شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه عقب ماندگی هیچ شهری ذاتی نیست بنابراین عوامل‌ عقب ماندگی شناسایی، احصا و رفع شود، ادامه داد: برخی مواقع دستیابی به هدف برای ما سخت است بنابراین هدف را کنار می‌گذاریم در صورتی که باید راهکارهای رسیدن به هدف را شناسایی و اجرا کنیم.

وی نحوه رسیدن به راهکار جهت انجام هدف را یکی از مشکلات اصلی عنوان کرد و گفت: باید یاد بگیریم منابع و درآمد را مولد و از امکانات برای ایجاد درآمد استفاده کنیم.

توکلی تصریح کرد: غفلت ما موجب شده تا نتوانیم به جایگاه اصلی در عرصه توسعه برسیم اما باید یک موتوری باشد تا ما را از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب حرکت دهد.

امامقلی بلالی عضو شورای شهر شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت تیم تخصصی و مشاور استفاده کنیم می‌توان طرح‌هایی را برای آینده پایه‌گذاری نماییم که باید طرح شهرک پسماند در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: پسماند امروز مشکلاتی را برای محیط زیست ما ایجاد کرده که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود در آینده مشکلات دیگری ایجاد می‌کند.

خط مشی مدیریت شهری، شخص محور بوده است

فرهاد رئیسی عضو دیگر شورای شهر شهرکرد در این جلسه ادامه داد: مشکلات موجود در شهر می‌تواند تلنگری برای ما باشد چراکه تاکنون کمتر راه آینده‌نگرانه‌ای را رفته‌ایم و برنامه‌ی موثری برای شهر نداشته‌ایم.

وی افزود: امروز در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که انجام کار بدون تخصص و مطالعه به ثمر نخواهد رسید و باید شورا و شهرداری برای تدوین یک سند چشم‌انداز برنامه‌ریزی کند‌.

رئیسی بیان کرد: واقعیت این است که با وجود نیروی انسانی متخصص و سرمایه‌گذار و پتانسیل در شهر هنوز نتوانسته‌ایم به درستی از آن‌ها استفاده نماییم.

وی گفت: نگرش فعلی ما به وضعیت شهر اشتباه است ‌ و خط‌مشی‌ مدیریت شهری، شخصی محور و فرد محور بوده‌ در صورتی که باید به سمت مدیریت محور حرکت کنیم و برای این حرکت و رسیدن به توسعه همه باید همکاری کنند.

رئیسی تصریح کرد: اجرای یک کار درست که منجر به ایجاد درآمد پایدار شود از اجرای کارهای بی‌نتیجه بهتر است بنابراین می‌طلبد مسکن و شهرسازی، میراث فرهنگی و نظام مهندسی و مجموعه مدیریت شهری در کنار یکدیگر قرار گیرند و برای توسعه شهر از ظرفیت مشاوران اقتصادی، برنامه‌ریزی و شهرسازی استفاده کنند‌.

مصطفی حیدری عضو شورای شهر شهرکرد با اشاره حضور مشاور جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای‌ بیان کرد: امروز برای رفع مشکلات تنها برنامه‌ریزی پاسخگو است و اگر براساس برنامه‌ریزی پیش برویم قطعا علاوه‌بر توسعه شهر و کسب رضایت مردم در محضر خداوند نیز سربلند می‌شویم.

حمید فتح‌اللهی عضو دیگر شورای شهر شهرکرد با اشاره به اجرای ۳ پروژه در شهر خاطرنشان کرد: با اجرای ۳ طرح تعریض بلوار رهبر با ۵۳۴ میلیون تومان، تکمیل پروژه مسیر سلامت با یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان اعتبار و توسعه و تجهیز تپه‌ نورالشهدا با ۶۸۵ میلیون تومان اعتبار در صحن شورا موافقت شد‌ه است.

برنامه‌ها برای بودجه سال آینده بررسی شود

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد نیز در ادامه جلسه گفت: اجازه ندهید که بودجه سال ۱۴۰۰ بدون برنامه بسته شود بنابراین باید یک برنامه عملیاتی برای بودجه سال آینده تدوین شود.

وی افزود: جهت استفاده از ظرفیت تیم مشاوره‌ای میزان همکاری و... در جلسات آینده مشخص شود‌.

بیژن مقصودلو مشاور طرح بازیافت در ادامه این جلسه بیان کرد: برج دوقلوی شهرکرد یک پتانسیل خوب برای اجرای معماری سبز است و باتوجه به خلأ‌هایی که در این شهر وجود دارد برج دوقلوی می‌تواند به یک سمبل بزرگ و زیبا برای شهر تبدیل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۵۹:۳۹

27 Jul 2020