۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۵۱۱۳

اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شهرکرد نیازمند ضمانت اجرایی است

شهردار شهرکرد گفت: هر طرح توسعه‌ای نیازمند یک ضمانت اجرایی است تا بتوان به صورت کامل اجرا و نتیجه آن مشخص شود.
اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شهرکرد نیازمند ضمانت اجرایی است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری  اظهارداشت: مشکلاتی در سطح شهر وجود دارد که همه مدیران و معاونین نیز به آن‌ها اشرافیت دارند و با توجه به کمبود نیرو و کمبود اعتبارات رفع این مشکلات کمی دشوار است اما با تمام کمبودها مجموعه مدیریت شهری جهت رفع آن‌ها تمام وقت در حال تلاش هستند.

وی افزود: طرح جامع شهر شهرکرد در حال بازنگری و طرح جامع ترافیک در دست انجام است اما با توجه به بودجه امسال باز هم قطعا مشکلاتی به وجود خواهد آمد اما برای یک حرکت درست باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

شهردار شهرکرد شهر ما در برخی شاخص‌های توسعه در رده‌های آخر قرار دارد، بیان کرد: مدیران سازمان‌های تابعه نیروهایی با تجربه و با تخصص هستند که حضور این نیروها قطعا می‌تواند در راستای توسعه شهر شهرکرد موثر‌ باشد.

عبدالغنی ادامه داد: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای نیز یک ضمانت اجرایی لازم دارد چرا که در گذشته نیز شاید طرح‌‍‌های بسیاری تهیه شده بود اما به دلیل آنکه ضمانت اجرایی نداشتند نیمه تمام رها شدند.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های جدی مجموعه مدیریت شهری توسعه همه جانبه شهر شهرکرد است که در این راستا تلاش بیشتری خواهیم کرد.

انتظارات مردم از مجموعه مدیریت شهری بسیار بالا است

دکتر بیژن مقصودلو مشاور طرح بازیافت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به شاخص‌های شهر شهرکرد بیان کرد: مهاجرت پذیری یکی از شاخص‌هایی است که در شهرکرد وجود دارد و همین موضوع سبب شده تا انتظارات مردم از مجموعه مدیریت شهری بیشتر شود.

وی افزود: نرخ بیکاری بالا و تعداد بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از دیگر شاخص‌هایی است که بار مسئولیت مدیریت شهری را بیشتر کرده است و اما کمبود اعتبارات و کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در شهرداری شهرکرد نیز وجود دارد.

مشاور طرح بازیافت خاطرنشان کرد: نوع نگاه به مشکلات متفاوت و سلیقه‌ای است در صورتی که نگاه‌ها باید پیشگیرانه و کلان محور باشد چرا که اگر امروز صدها مشکل در حوزه پسماند، فضای سبز و شهرسازی و آتش نشانی وجود دارد به این دلیل است که همه تفکرات سلیقه‌ای و غیرنظام‌مند بوده است.

مقصودلو ادامه داد: سازمان آتش نشانی یکی از سازمان‌هایی است که با جان و مال مردم سر و کار دارد و هر لحظه ممکن است در سطح شهر حادثه‌ای رخ دهد بنابراین نیاز است که چک لیست‌هایی با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات تهیه شود تا در مواقع ضروری بتوان از این چک لیست‌ها استفاده کرد.

وی گفت: شهر شهرکرد به لحاظ سیما و منظر یک شهر خسته و تاریک است اما محوریت آن بوم‌گردی و توریستی است که ظاهرا با آنچه گفته شده متفاوت است چرا که فضای سبز شهری گونه‌های بسیار کمی دارد و به دلیل تعداد پایین پایه‌های روشنایی نقاط کوری ایجاد کرده که می‌تواند زمینه آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

مشاور طرح بازیافت تصریح کرد: آموزش تفکیک زباله از مبدا یکی از کارهایی است که می‌توان از آن به عنوان یک منبع درآمد برای شهرداری بهره‌مند شد.

مقصودلو ادامه داد: با توجه به اینکه محوریت استان چهارمحال و بختیاری و شهر شهرکرد بوم‌گردی است بنابراین میراث فرهنگی و استانداری نیز برای تأمین اعتبار اجرای طرح‌ها کمک کنند.

وی افزود: یک سند راهبردی و برنامه استراتژیک باید تهیه و پروژه‌های در حال اجرا، تکمیل شده و نیمه تمام در آن مشخص و جهت اجرایی نمودن آن‌ها برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
 
لازم به ذکر است در این جلسه معاونین و مدیران سازمان‌ها نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص رفع مشکلات شهر مطرح نمودند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۱۹:۵۳

26 Jul 2020