کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک پژوهشگر در گفتگو با جهانبین نیوز مطرح کرد؛

معجزه لوامیزول در مقابل باکرونا/ علوم پزشکی شهرکرد استقبالی از این ادعا نکرد

8 مرداد 1399 ساعت 9:25

حجت‌الله یگانگی دستگردی پژوهشگر و پزشک عمومی گفت: لوامیزول داروی ضدانگلی است که در درمان برخی عفونت‌های کرمی مثل آسکاریس کاربرد دارد، از دیگر کاربردهای این دارو می‌شود به تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی نام برد که معمولاً توسط پزشکان استفاده می‌شود.


حجت‌الله یگانگی دستگردی پژوهشگر و پزشک عمومی در گفت و گوی اختصاصی با جهانبین نیوز؛ گفت: تحقیقات انجام شده برروی داروی لوامیزول از 26 سال پیش تاکنون منجر به یافتن دستورالعملی شده که می‌تواند امروز به‌عنوان داروی ضدآنفولانزا و ضدکرونا مورد استفاده قرار بگیرد.
 
وی افزود: لوامیزول داروی ضدانگلی است که با تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی کمترین عوارض را برای بدن داشته و دوره درمان آنفولانزا و سرماخوردگی را کوتاه می‌کند.
 
یگانگی از بهبودی 35 بیمار مشکوک به علائم کرونا با مصرف لوامیزول خبر داد و بیان کرد: با توجه به چابک بودن ویروس کرونا مصرف این قرص برای افراد تحت نظر با علائم شدید بالینی و تنگی نفس تا 10 قرص در روز توصیه شده که موثر بوده است.
 
این پژوهشگر پزشکی همچنین بیان کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افزون بر یکهزار نفر از مراجعه‌کنندگان جامعه هدف با مصرف روزانه یک قرص لوامیزول به مدت 5 روز تا یک هفته تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار جهانبین نیوز مبنی بر اینکه چرا از ننایج تحقیقات و عملکرد این دارو در پیشگیری و درمان بیماری کرونا استفاده نمی‌شود، افزود: "به هرجایی مراجعه شده استقبال نشده است".
 
یگانگی در پایان تصریح کرد: لوامیزول به تنهایی و یا با کمک سایر داروها راه علاج 15 بیماری صعب‌اعلاج بوده و امید است با بهره‌گیری از این روش درمانی شاهد گام‌های موثر در حوزه پیشگیری و درمان کرونا باشیم.
 
به گفته حجت‌الله یگانگی وی پزشک عمومی است که در روستای دستگرد امامزداده بخش کیار چهارمحال و بختیاری ساکن بوده و روزانه 2 تا 3 مراجعه کننده دارد.

علوم پزشکی شهرکرد لازم است برای شناسایی و ادعای این پزوهشگر اقدامات لازم را به عمل آورد و اگر مورد تایید بود این مسئله را به مراکز بالاتر نیز اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام/1030ج


 
 


کد مطلب: 45108

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45108/معجزه-لوامیزول-مقابل-باکرونا-علوم-پزشکی-شهرکرد-استقبالی-این-ادعا-نکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir