کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم از سالم بودن محیط بیمارستان‌های استان اطمینان داشته باشند

4 مرداد 1399 ساعت 8:42

احمد رئیسی رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد گفت: این اطمینان به مردم داده مي‌شود که محيط بيمارستان‌‌هاي استان به مراتب از سطح شهر و حتي خانه‌هاي خود ما سالم‌تر است و مردم نگران آلودگي‌ها در محيط بيمارستان نباشند.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ احمد رئیسی مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع سلامت به ويژه شهيد بزرگوار، شهيد صانعي از پرسنل مرکز آموزشي درماني هاجر (س) شهرکرد، افزود: تصور مي‌شد کرونا با آمدن فصل گرما از بين مي‌رود اما متاسفانه اينگونه نشد و به يك بيماري مزمن و يك جنگ فرسايشي براي سنگربابان عرصه سلامت تبديل شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد با اشاره به اینکه پرستاران، پزشکان و دیگر پرسنلي که در قسمت پشتيباني هستند در مبارزه با بيماري كرونا سربلند هستند، ادامه داد: پرسنل و كادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختياري علي‌رغم اينكه خسته هستند، اما خستگي را خسته كرده‌اند.

وی عنوان کرد: وقتی وارد بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاري مي‌شويم مشاهده مي‌کنيم کادر بهداشت و درمان در لباس‌هاي حفاظتي که پوشيدن آن‌ها بسيار آزاردهنده است با افتخار وظيفه محوله به آن‌ها را انجام مي‌دهند و به بيماران خدمت‌رساني مي‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه لحظه‌هایي که در بيمارستان‌هاي استان در حال وقوع است يادآور دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: علي‌رغم آنکه بيماري کرونا يك بيماري بسيار بد است كه عزيزان بسياري را از ما گرفت و خانواده‌ها را داغدار كرد اما در اين بين لحظات زيبايي چه در عرصه درمان، چه پيشگيري و چه كمك‌هاي مؤمنانه نيز رقم خورد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری علي‌رغم تمام خستگي‌ها همچنان تا زماني که كرونا را شكست بدهيم در كنار مردم هستند.
وی تاکید کرد: بیمارستان هاجر، به عنوان یک مرکز آموزشی، درماني و پژوهشي در حال فعاليت است، اين مرکز با نزديك به ۵۰۰ تخت بزرگ‌ترين بيمارستان استان است كه خدمات متنوعي را به بيماران ارائه مي‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات تخصصی و فوق تخصصی بيمارستان هاجر  کماکان به قوت خود باقي است، يادآور شد: اين موارد در کنار خدمات به بيماران کرونا به قوت خود باقي است، با برنامه‌ريزي كه انجام شده است، بخش‌هايي كه به بيماران مشكوك به كوويد_۱۹ خدمت‌رساني مي‌كنند با بخش‌هايي كه بيماران عادي را پذيرش مي‌كنند كاملا مجزا هستند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد با بیان اینکه علي‌رغم بضاعت محدود بيمارستان و تنگناهاي موجود تلاش شده به بهترين نحو ممکن خدمت‌رساني به مردم انجام شود، گفت: بخش‌ها، راهروها، اتاق‌ها و... در بيمارستان هاجر (س) به بهترين نحو ممکن گندزدايي و ضدعفوني مي‌شوند.

وی شرایط بیماری کرونا را نامطلوب عنوان کرد و گفت: بیماراني که انديکاسيون لازم بستري را دارند طي چند هفته اخير بسيار افزايش يافته‌اند، در حال حاضر تعداد بيماران مبتلا به کرونا كه در بيمارستان هاجر (س) بستري هستند نسبت به ايام عيد نوروز به طور متوسط سه تا چهار درصد افزايش يافته و اين رقم بسيار نگران كننده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و همه درمان‌هايي که استفاده مي‌شود تاثيرات نسبي دارند، اگرچه همپاي بهترين دانشگاه‌هاي کشور خدمات مطلوبي به بيماران ارائه مي‌شود ولي متاسفانه بايد گفت درمان‌ها قطعي نيست.

رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد اضافه کرد: ICU که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است در اكثر روزها مملو از بیمار است و اگرچه تعداد زيادي از بخش‌ها به اين بيماران اختصاص داده شده است اما همين بخش‌ها نيز در اكثر روزها مملو از بيمار هستند و چه بسا با كمبود تخت نيز مواجه مي‌شويم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مزمن شدن بیماری و شرایط حاکم بر کادر بهداشت و درمان، نگران وضعيت حاکم هستيم، بيان کرد: از مردم مي‌خواهيم از كادر بهداشت و درمان حمايت كنند، اگر ما مدافع سلامت هستيم و وظيفه خود را انجام مي‌دهيم، مردم نيز حامي مدافعان سلامت باشند.

رئیسی تاکید کرد: حمایت مردم از کادر بهداشت و درمان این است که از حضور در تجمعات، مراسم‌هاي شادي و عزا دوري کنند، حتما از ماسك استفاده كرده و بهداشت را رعايت كنند تا به زودي بر اين بيماري غلبه كنيم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد خاطرنشان کرد: آنچه این روزها دیده شد اين بود که براي بيماري کرونا پير و جوان، زن و مرد، جنس و نژاد و... هيچ تفاوتي نمي‌كند، به عنوان يك پزشك بايد تاكيد كنم كه به راستي بايد از كرونا ترسيد.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 45094

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45094/مردم-سالم-بودن-محیط-بیمارستان-های-استان-اطمینان-داشته-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir