۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۵۰۶۸

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با هدف بهبود معیشت روستاییان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای این طرح افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و بهبود وضعیت معیشت مردم روستاها را به‌دنبال دارد.
پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با هدف بهبود معیشت روستاییان
به گزارش جهانبین نیوز، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری در نشست به برسی ثبت تسهیلات اشتغال زایی در سامانه کارا اظهار کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات در رشته‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری باید در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

مرتضی لیریایی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان روستاییان فعال در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با عنوان طرح روستای بدون بیکار با اولویت انجام خواهد شد.

وی در  ادامه بیان کرد: اجرای این طرح افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و بهبود وضعیت معیشت مردم روستاها را به‌دنبال دارد.
لیریایی خاطرنشان کرد: در روند اجرای این طرح می‌توان براساس پتانسیل و ظرفیت بودمی موجود، از هر شهرستان دو روستا را به‌عنوان نمونه انتخاب و در هر روستا یک رشته صنایع‌دستی و یا فعالیت گردشگری را به‌عنوان نمونه معرفی کرد.
وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری می‌تواند از هر روستا حداقل 40 نفر را معرفی کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به هر کدام از این افراد از محل قانون کارفرمایی و اشتغال‌زایی 500 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 6 درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: البته در این طرح می‌توان به متقاضیانی در قالب کارفرما تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با همان شرایط پرداخت خواهد شد.

لیریایی تأکید کرد: صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری می‌تواند با تشکیل صندوق‌های خُرد در روستاها با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال، نسبت به پرداخت 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با تایید سه تن از اعضای آن صندوق اقدام کند.

وی در پایان گفت: این صندوق به طرح‌های گردشگری دارای توجیه اقتصادی تا 20 میلیارد ریال تسهیلات روستایی پرداخت می‌کند.


انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۱:۱۳

21 Jul 2020