کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکایت گرانفروشی دولت را به چه شماره ای ارسال کنیم ؟

31 تير 1399 ساعت 11:52

هدف از تشکیل سامانه 124 دریافت شکایات مردمی از تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار و ... است اما اگر خود دولت موجب تمام این گرانفروشی ها باشد شکایت آن را باید به چه شماره ای کرد؟


به گزارش جهانبین نیوز؛ به روز نبودن قیمت‌ها و کم توجهی به شکایت‌های مردمی از عمده این انتقادها است. با این وجود مسوولان سازمان حمایت از عملکرد سامانه بازرسی و رسیدگی به شکایت‌های مردمی دفاع می‌کنند. سامانه ۱۲۴ از سال ۱۳۷۳ به دنبال سیاست‌گذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت وقت، همزمان با احیای سازمان تعزیرات حکومتی راه‌اندازی شد.

هدف از تشکیل این سامانه دریافت شکایات مردمی از تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه و فروش کالاهای قاچاق، فروش اجباری، درج نکردن قیمت روی جنس، صادرنکردن صورتحساب برای مشتری، رعایت نکردن مقررات بهداشتی، حراج و فروش فوق‌العاده غیرقانونی، فروش کالا از طریق قرعه‌کشی، مجهز نبودن واحدهای صنفی به دستگاه توزین دیجیتالی و تداخل صنفی است که در یک سال گذشته نیز اعلام قیمت کالاهای پرمخاطب به وظایف این سامانه افزوده شده است.

بر اساس اعلام رسمی دولت، مردم می‌توانند با مشاهده یکی از این تخلفات، گزارش بدهند و از فرد متخلف شکایت کنند و دولت هم موظف است بی‌درنگ به شکایت‌ها رسیدگی و خطاکاران را مجازات یا به دستگاه قضایی معرفی کند.

اما اگر دولت تخلف کند شکایت را با چه شماره ای باید گفت؟

چند شب پیش رئیس تعزیرات حکومتی و ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در برنامه تلویزیونی اعلام کردند که گرانفروشی را به 124 اعلام کنید حال جای سوال این است که گرانفروشی دولت را با چه شماره ای باید اعلام کرد ؟

وقتی دولت مجوز گران شدن محصولات ایران خودرو و سایپا را می دهد ، وقتی مجوز افزایش قیمت طلا و دلار را می دهد و نمی تواند آن را کنترل کند این گرانفروشی ها را به چه کسی باید گزارش دهیم؟

حالا گزارش چند مغازه دار خرده پایی که دستشان به جایی بند نیست هم داده شود و جریمه ای هم شوند این بهترین راهکار برای یک شوی تبلیغاتی برای دولتی ها و اداره صنعت، معدن و تجارت است در حالی که سرمایه داران بزرگ و تولید کنندگان بزرگ افسار قیمت ها و دولت را در دست دارند و شکایت را به چه شماره ای ارسال کنند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 45065

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45065/شکایت-گرانفروشی-دولت-شماره-ارسال-کنیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir