۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۵۰۴۷
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

کرونا و رشد قارچ‌گونه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای/لزوم افزایش سواد رسانه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ترغیب شهروندان به استفاده از فضای مجازی جهت انجام امور زندگی، شاهدیم که شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به‌صورت قارچ‌گونه درحال رشد هستند.
کرونا و رشد قارچ‌گونه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای/لزوم افزایش سواد رسانه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی
سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ترغیب شهروندان به استفاده از فضای مجازی جهت انجام امور زندگی، شاهدیم که شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به‌صورت قارچ‌گونه درحال رشد هستند.
 
وی با بیان اینکه این شرکت‌ها با دادن وعده کسب درآمدهای زیاد به شهروندان، افراد را جذب خود می‌کنند تصریح کرد: در اینجا لازم است اعلام شود، کسب و کارهایی معتبر هستند که در چرخه فعالیت‌شان کالا و خدمات را از مبدا دریافت و به استفاده‌کننده نهایی تحویل می‌دهند.
 
 عسگری اضافه کرد: متاسفانه اخیرا مواجه هستیم با شرکت‌هایی که به جای ارائه خدمات درحال شبکه‌سازی و الزام افراد به جذب اطرافیان می‌کنند که سنخیتی با بازاریابی شبکه‌ای ندارد.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به همه شهروندان توصیه می‌شود که قبل از ورود به چنین شرکت‌هایی ابتدا استعلام‌های لازم را از اداره کل صنعت‌، معدن و تجارت استان درخصوص داشتن مجوز داشته باشند و سپس درخصوص هماهنگی مجوز صادرشده با فعالیت این شرکت تحقیق کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی از این شرکت‌ها مجوز بازاریابی شبکه‌ای را دریافت کرده‌اند اما در کنار آن فعالیت‌های دیگری را انجام می‌دهند که می‌تواند به نظام اقتصادی کشور لطمه وارد کند افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی مواجه شدند این موارد را می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با همکاران در میان بگذارند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
 
عسگری با اشاره به انجام برخی از کلاهبرداری‌ها از طریق کشاندن افراد پای خودپرداز اشاره و خاطرنشان کرد: تا زمانی که شهروندان سواد رسانه‌ای خود را بالا نبرند همچنان با این نوع از کلاهبرداری‌ها مواجه خواهند بود.
 
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: وقتی ما در مسابقه‌ای شرکت نکرده باشیم لزومی ندارد که برنده شویم، مجرمان سایبری هرگز بیکار نخواهند نشست و از بی‌اطلاعی برخی از افراد استفاده می‌کنند و سوءاستفاده خواهند کرد.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم روزی برسد که ما به این باور رسیده باشیم که برای واریز وجه به حساب ما نیازی به حضور در پای خودپرداز نیست و از همین‌رو راه را بر مجرمان سایبری ببندیم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۴۵:۱۱

19 Jul 2020