۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۵۰۴۲

ضوابط و مقررات ساخت‌وساز در بافت تاریخی روستای سرآقاسید اعلام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ضوابط و مقررات ساخت‌وساز در بافت تاریخی روستای سرآقاسید دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ اعلام و برای دهیاری ارسال شد.
ضوابط و مقررات ساخت‌وساز در بافت تاریخی روستای سرآقاسید اعلام شد
به گزارش جهانبین نیوز، مهرداد جوادی مدیرکل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس تصمیم شورای فنی استان دهیاری سرآقاسید موظف است تا هنگام ابلاغ ضوابط نهایی، پیش از هرگونه عملیات اجرایی، ضمن گرفتن مجوزهای مربوطه نسبت به انجام استعلام مکتوب و دریافت نظریه کارشناسی از این اداره‌کل اقدام کند.

جوادی افزود: دهیار سرآقاسید باید هرگونه خاک‌برداری و کوه‌بُری بدون گرفتن مجوز کتبی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری را متوقف کند.

وی یاداور شد کرد: البته در موارد اضطراری، ضمن استعلام کتبی و تایید این اداره‌کل با حضور کارشناس مربوطه امکان‌پذیر است.

جوادی تصریح کرد: درخصوص موارد تخریب شده، طرح نما و سازه‌ای (طرح ساختمان) براساس الگوی پیشین با مصالح بوم‌آورد و همگون با ساختمان‌های مجاور و با رعایت ضوابط مهندسی ساختمان انجام گیرد.

لازم‌به ذکر است، براساس طرح‌های مرتبط با بهسازی بافت باارزش روستای سرآقاسید و بازنگری طرح هادی این روستا با رویکرد گردشگری مصوب 1394 هرگونه ساخت و ساز در روستای سرآقاسید بدون گرفتن مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ممنوع است.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۲۱:۳۴:۳۲

18 Jul 2020