۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۵۰۲۳
معاون میراث‌فرهنگی استان:

درخواست‌های جدید پروانه ساخت در سرآقاسید نیازمند هماهنگی با میراث فرهنگی است

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هرگونه درخواست جدید برای صدور پروانه ساختمانی در روستای گردشگری سرآقاسید از توابع دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ به موافقت این اداره‌کل نیاز دارد.
درخواست‌های جدید پروانه ساخت در سرآقاسید نیازمند هماهنگی با میراث فرهنگی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ کوروش بابائیان، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌های مرتبط با بهسازی بافت باارزش روستای سرآقاسید و بازنگری طرح هادی این روستا با رویکرد گردشگری مصوب 1394 باید به‌منظور بهره‌برداری در اختیار مشاور طرح و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.
بابائیان افزود: مشاور طرح باید نسبت به ارائه ضوابط اختصاصی و جزئیات اجرایی لازم بر مبنای طرح‌های یادشده، ضوابط و مقررات ملی و ضوابط میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدام کند.
وی یادآور شد: طرح تمامی ساختمان‌های دارای پروانه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اختیار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و مشاور قرار گیرد.
بابائیان خاطرنشان کرد: در خصوص ساخت و سازهای بدون پروانه مقرر شد اقدامات قانونی از سوی دهیار انجام و نتیجه به جلسه بعدی ارائه شود.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: درخواست‌های جدید پروانه ساختمانی از سوی سایر اهالی سرآقاسید قبل از هرگونه اقدام، ضمن انجام استعلام بایستی نسبت به هماهنگی مکتوب با این اداره‌کل اقدام شود.
وی تشریح کرد: به‌منظور حفظ سیما و منظر بافت سرآقاسید، آزادسازی قسط پایانی و هرگونه تسهیلات در خصوص ساخت و ساز از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان تنها پس از ارائه پایان‌کار و استعلام از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری انجام شود.
بابائیان خاطرنشان کرد: مطالعات امکان‌سنجی مخابرات روستای سرآقاسید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام و در فرآیند تصویب طرح از نظرات اهالی استفاده شود.
وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود برای ارایه طرح هادی روستای سرآقاسید حفظ الگوی معماری بومی روستا با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن مورد توجه باشد.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اطمینان از استحکام بناهای موجود در سرآقاسید و مقاوم‌سازی آن‌ها در صورت نیاز، تسریع در بازسازی ساختمان‌های تخریب شده، الزام به رعایت مباحث و مقررات ملی ساختمان و همچنین مطالعات بازنگری طرح هادی روستای سرآقاسید با رویکرد گردشگری مصوب 1394 ضروری است.
 
وی در پایان بیان کرد: پیش‌بینی سایت جدید خارج از روستا به‌منظور اسکان سرریز جمعیت و تامین اعتبار لازم برای مشارکت در مرمت بناهای موجود سرآقاسید در دستور کار قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است، براساس طرح‌های مرتبط با بهسازی بافت باارزش روستای سرآقاسید و بازنگری طرح هادی این روستا با رویکرد گردشگری مصوب 1394 هرگونه ساخت و ساز در روستای سرآقاسید بدون گرفتن مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ممنوع است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۱۵:۵۰

15 Jul 2020